Eran längd + mankhöjd ponny

Jag börjar då ! ;)
Min längd: 173 cm
Mankhöjd häst: ca 160 cm
Kroppstyp häst: (grov, tunn ex.) Smäcker
Blodingen på bilden är Noir Garcon. Ett snyggt varmblod, som jag lånade av en kompis då hon inte kunde rida den dagen.
Tränade lite på montéstilen ;) Hehe. Det pinsamma är att jag pallade inte ens ett helt varv i paddocken i skritt ! *asg* Haha.
Men har fått tips om att sänka lädrena några hål, 2-4 hål kanske. Då detta är jockeyläder ;) Och jag pallar inte med fransmännens längd på lädrena ;P Hehe. Men jag jobbar på de !
(Tog varmblod, då jag ej har någon bild då jag rider russ, är väl lite för lång för de med.)
o herregud jag hade itne orkat en sekund ! Men min kompis tävlings red i galopp med många sm vinster och hennes lilla syster var med i sthlm horse show och red men jag skulle aldrig kunna stå sådär , jag rider bara monté på stora varmblod , och då har jag antingen lite små likt hoppläder elr lite längre det beror på vad jag rider för häst ! :)

Min längd: 163,5cm
Mankhöjd på Kruton: 127cm
Krutons Kroppstyp: Varken grov eller tunn, men han ser ganska stor ut ändå..:P Har blitt mkt större sen han va 4, han är 5 nu..:)
Själv har jag ännu bara träningsridit monté på Kruton, och han verkar tycka det är helt okej när jag rider han som när jag kör han, han går lika bra under sadel med^^ Så jag tycker med det funkar. Hemma rider jag han 1-2 ggr/vecka, ibland mer..:)

Min längd: 167 cm
Mankhöjd på Zolle: 120 cm
Kroppstyp: Mittemellan, rätt grov
Jag är för stor - rider inte!

Eran längd: 171 cmMankhöjd ponny: 123 cmKroppstyp ponny: (grov, tunn ex.) Han är varken grov eller tunn. Lagom (:
Har ridit ett montékval och ett montélöp för 2 år sedan. Red lite på träning förra året, men har inte ridit ngt alls iår. Tänkt att jag ska hoppa upp på honom i sommar igen och lulla runt lite :D Bara för att det är härligt! Och han älskar det.

Jag är 162 och ponnyn 130. Rider sällan för det finns andra som passar bättre till det, men har blivit några montélopp. han är normalbyggd. Har inga bilder, men jag ser inte för så stor ut, har jag hört.

Min längd:165 cm
Mankhöjd: Jaa,du. Skulle gissa på att Sussi är 160-165cm.
Kroppstyp: Hon är rätt tunn hela hon,hoppas på att hon skall bli lite muskulösare med ridningen.
Jag är för ung för att rida monté på varmblod i tävling men träning och snabbjobb=helt okej! Vill inte riktigt rida monté på ponnisar,har lite för långa ben och har ingen klok ponny till det heller.

Min längd 158cm
Hästarna 123cm och 125cm.
Rider dock inte längre men har gjort det tidigare.

Min längd: 164cm
Ponny: 128,5cm
typ: grov, värsta nordsvensken ;) Har kanske ridit på honom, 5-6ggr, inget som inträffar speciellt ofta.
Ska rida in min 3-åring någon gång när hon kommer hem igen, ca 153cm, det kan bli lite rodeo av det hela:P När hon är insutten kan man köra galopprejs med Maija på lika villkor:D

Min längd: 165cm
Chikitas höjd: 129cm
Typ: inte grov men hon e ju inte en smalis heller..
Jag rider henne ibland galoppjobb o nåt montéjobb o så nu sist när hon gick montélopp för Maija som egentligen brukar rida var på Kalmar så jag fick hoppa upp, men de gick ju bra jag tränar ju henne så jag kan väl rida lopp oxå men Maija väger mindre de e den avgörande faktorn..
Bilden är tagen av Emma Johansson

e 170 och roffe 126 men han är jätte lång. rider aldrig längre på honom

Min längd: 164 cm
Hästarnas mankhöjd: 129 & 130.
Jag rider bara på mina stora russ. Nu för tiden tävlar jag inte monté med dem då jag är lite för stor. Jag har andra duktiga ryttare!
Men jag rider fortfarande hemma på båda två.
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

jag är ca 1.60 o effi är lite högre än 1 meter o hon är grov rider väldigt sällan o i så fall bara skritt jätte lite trav

Varken tävlar eller tränar monte men rider hemma vid behov
Min längd: 159
Mankhöjd: 128,5
Kroppstyp: Rejäl
Eran längd: 158 cm
Mankhöjd ponny: kring 125 cm
Kroppstyp ponny: Grov
Jag är lite för tung så jag rider inte så jättemycket men längdmässigt funderar det ganska ok. Har korta ben ;)

Min längd: 170.5cm
Mankhöjd:100.8cm + 104cm
Jag rider INTE ! :)

**Eran längd: 158
Mankhöjd ponny: *126*
Kroppstyp ponny: Grov, välmusklad, kraftig**
Rider bara galopp och skogsturer, inte på banan..

#32 Jag fick en del hyffsade bilder på Turbo från östanåkra. har lagt in dom under forumet "resultat östanåkra" :) ifall du ej har sett dem

Åhh, tack:D

vad har du lagt in dom på? almänt elr resultat?

Min längd: 160
Pilla: 125
Joker: 129
Kropp: lite grov.
#34 dom ligger under resultat :)

Tack, bilderna var JÄTTE fiina:) Stooooort tacktack;D

skrev fel på #31 är själv 160

Eran längd: 167 cm Mankhöjd ponny ( Yra ): 125 cm Kroppstyp ponny: Grov.
Men Yra rids knappt hemma. Sist vi startade i monte tänkte jag faktigst att om de funkar nu så ska jag försöka hitta någon mindre och låta henne rida. Men efter loppet så märkte jag skillnaden att hon inte alls var lika lugn som hemma, så någon mindre tror jag nog inte skulle orka hålla henne i trav. 
Ni får gärna kommentera om jag ser stor ut 
#40 Jag tycker du ser lagom ut på henne, det finns mycket värre exempel på ryttare som rider monté. Fortsätt du o rid henne :D

#40 Josse du e inte för stor, du e alldelles lagom på henne. Hon kräver ju lite tuffare ryttare ju :)
#42 D va ju d ja sa x)

Jag: 160 cm
Ponnyn:130,0
Ponnyns ¨kroppsbyggnad:
Grov men ändå smidig

# 41, 42 - nu blir jag glad :D

Min Längd: 165 cm
Mankhöjd ponny: 118 cm
Kroppstyp: Grov
Rider inte monté på honom, rider vanligt ibland, han hoppar ju 60 med ryttare och är skitduktig :) Men jag rider mest för motionens skull. Ha, har en bild när jag rider honom till betet, men usch vad jag ser stor ut på honom :O Men det vore kul att prova, han har en underbar trav!
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.
Eran längd:165 cm Mankhöjd ponny: defekt ca 126-127cm rappe 124-125 cm. Kroppstyp ponny: defekt är en grov ponny och rappe en riktigt smäcker ponny!
Jag rider ingen av dom, har haft en tjej som ridit defekt hela vintern men jag är på tok för lång och på tok för tung! och raptor han är ju bara två :) Defekt har gjort en start inom monté och då gick han 2.37 och det var en evighet sen.. (;

någon som är typ 170cm eller längre som rider på russ? hemma som monté…

Min längd är 154 cm o hästarnas är 125, 103 och 126 ;) rider dock bara på ett av russen:_P

#50 inte då jag, men min kompis har ett russ på 1.31-1.32, hon själv är 1.71, hon rider bara ibland, men då är de fullt trav.. ponnyn är ett sto, välldigt stark och kräver en stark och erfaren ryttare, ponnyn är grov, fasst hon som rider väger 45 eller va de nu va.. :P Ponnyn är en oreggad travponny, tävlar i hoppning och dressyr, är tydligen välldgt bra också.. :P fasst då rids hon av en annan ryttare..

tillägg att hon har ridit på en liten rundbana, red 1140m å red på 2.19, inte så illa för att vara "ridhäst"? :)

min längt:1.72
ponnyns höjd: 1.21 resp. 1.29
kroppstyp: ventil är ganska..öh..sportig av sig med ett något högt BMI för tillfället, rocky är lite grövre sportmodell.. lite svårt att veta när han bara är 3 år men snygg J*klarns är han.
rider ingen av dom, känner mig aldäles för lång o tung för ventil o rocky är väll självmord i nuläget…ganska duktig på att bocka..

Eran längd: 158 cm
Mankhöjd ponny: 125,5 cm
Kroppstyp ponny: smäcker men rätt viktbärande, inte "racer-russ" typen.
vikten har väl betydelse också i guess. men jag rider iaf mer än vad jag kör.. :) har inte startat monté ännu, men rider honom i repgrimma och han gör flygande galoppombyten, går hyffsad form på bettlöst och kan snart ta level 2 i PNH :)

Har ingen häst nu men den jag körde innan red ja kanske 10 ggr på 1½ år. kanske några fler gånger från hagen och tillbaka men inte mer än så..
#50 vi har en tjej i stallet som red russ för nått år sen (nu rider hon stor häst) hon e väl runt 170 men väldigt ml och russet hon red var rätt stort och grovt… Visar bild.
//Mickan

#56 Ja emilia ni är duktiga :'D

Min längd 168 Hästens mankhöjd 165 :)

Min längd. 156 cm
mankhöjd ponny: Runt 122 cm
kroppstyp ponny::Pikant e ju inte grov,men inte smal heller:P Jag kan ju inte säga att Algunnens Åhellen är speciellt grov heller, men vi får se hur det går med henne i monte=)
Tycker nog att jag kan rida detta året med, väger ju bara 48 kg med alla grejjer så:P

Jag är 170.5 och ponnyn 128cm typ.. men rider honom sällan längre (a)..

Jag är 174cm och har "ridit" på Pigall kanske 1 eller 2 gånger. Men jag är alldeles för stor.

jag: 1.60 lång.
Hästar jag tävlat i montén
Ängdalas Piggelin: 127 hög, grov typ.
Ribella II: 125 hög, grov typ
Skottlight: 120 hög, lagom grov/nätt
Drömprinsen: 126 hög, grov typ
(Rider min 4åring efter e:raider här hemma med. 120hög nätt typ men hon klarar det fint, har även ridit lite på min 3åring e:tyson & han klarar det med fint,)
På bilden: värmer jag juventus II (shettis) 2007.

#0 Vore det inte lite smart om man skulle skriva sin vikt oxå? För om man är 150cm lång och väger 80 kg, så är ju det lite väl tungt åt ett russ, men om man är 175 cm lång och väger 55, så är ju det ganska lagom, om man bara tränar….?

#71 jo..men jag tror denna tråden är gjord när det var en massa tjaffs om längd, vilket egentligen inte spelar så stor roll (enligt mej) bara man kan balansera hästen eller vad det nu kallas.

jag tycker de flesta här inne är korta.. :P el så e det jag som e lång.
Jag är 170
Grann är 125,5
och jag tycker att han e något av en grövre musklad modell
jag red honom för omk 2 år sedan, nu rids han inte förutom nån enstaka gång då grannens barn vill komma och rida. Men jag känner mig för lång.

Har ingen bild när jag rider men men..
min mankhöjd: 1.33,5
ponnyns: 1.06,5
min häst är lite grövre och musklad
Jag har ridit i monte sm 2gånger, och andra lopp

Jag hade en medryttar shettis inte för så längesedan men han blev tyvär såld men jag tar han ändå .
Eran längd: 153.5
Mankhöjd ponny: ca 103
Kroppstyp ponny: Tunn
Red han ganska ofta , i slutet hade vi börja med att köra in han . Vid sen ålder då , men då körde jag ganska ofta
Just nu står han på täbygalopp Sefyr"smirre" heter han .Nån som vet vem det är ? Hör av er vill veta mycket om hur min lilla äksling har det nu
Minn längd: 175
Hästens mankhöjd: 130
Hästens kroppstyp: Grov
Rider inte, då jag känner att jag är för lång för att rida en b ponny

Min längd: 170
Hästens mankhöjd: 124
Hästens kroppstyp: Varken grov eller tunn, mittemellan.
Galopptränar honom en gång i veckan vilket han älskar. Känner mig för lång, men så länge han går med på att jag sitter på honom och att han tycker det är kul så fortsätter jag med det. Sen så mår hans kropp mkt bättre av det då han får röra sig på ett annat sätt än travet och använda andra muskler.

min längd: 163 cm
hästens mankhöjd: 124
rätt grov 3 år. han funkar bra som rid häst. jag känner mej lite stor men mamma säjer att jag inte är de

nu skriver jag om min igen ;)
Jag är: 160 lång (ca)
Jag väger: strax under 45kg med utrustning
Min ponny är: 126-127cm - Och är en väldigt grov typ
Jag har vikten på min sida, men inte längden endå. Gillar rida stora hästarna (de är snälla iaf..), Men min ponny är arg så fort han får syn på en sadel, heh. Därav har jag ingen montélicens ;)
#78, åh nu kommer man ihåg när man själv red shettis i början av sin ridkarriär.. det e roliga minnen ska jag be o få tala om :) Det e nåt man verkligen saknar.

Jag är 160 och jag väger 47 kg. Jag rider mitt russto både monteträning och vanlig ridning så som hoppning och så. Diana är 127 i mankhöjd. Lägger in bild sen då vi hoppar 1 meter, är på fel dator.

#11 Men jag har tävlat Luddan i monte, och tränat henne 

här är jag jag är 1.65 rider oliver som är 1,26 och blexter som är 1,29

Ja att rida shettis är verkligen nått speciellt! ^^, den tiden måste man ta vara på , snart blir jag själv för lång för att kunna rida småbusar så man måste ta vara på tiden :)

glömde skriva, kemin mellan mej och fe´rgus är perfekt. känner den här hästen utan och innan, vi är som ett när vi tävlar. älskar hästen och hans underbara steg!
Eran längd: 167
Mankhöjd på Karsk: 127
Kroppstyp Karsk : Grov typ är han
Mankhöjd Gemini: 129
Kroppstyp Gemini: Lagom och smäcker