Kajsa Warg Örebro
Söndag 19 april (Ö)
Startanmälan: senast lördag 11 april kl. 16.00.
Telefon : Iren Andersson 070-422 31 24 eller 019 - 294116
Startavgift 100 kr/lopp, ÖLPTS bg : 3579844 och kvitto uppvisas på tävlingsdagen. Hederstäcke till segrande ponny, hpr 1-3 plac och rosetter till samtliga prisplacerade.
Propp 1
Lilla Kajsa Warg loppet
Kat B max 20.000 kr. och med rekord mellan 2.00.0. - 2.10.0.
Körda av C eller D licens innehavare.
1609 m autostart
Pris: 1000-500-350-250-150-(100) kr.
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus
Bra Örebro. Riktigt bra prop. Det finns jättemånga hästar i den klassen så loppet borde bli riktigt spännande.

Håller med #1 En jätte bra propp :)
Skitbra att begränsa med tid! Nu har jag ingen häst i den här klassen och sen är det för långt bort, men tycker ändå det är bra och hoppas få se fler proppar som ser ut så här! :)

Vilken bra prop! Mer sånna lopp.

Som sagt en jätte bra propp !
jag ska anmäla min ponny dit.

Håller med, kanonbra!

Skitbra propp! :D (skulle verkligen finnas flera sånna) Efter dagens jobb kan jag säga att jag anmäler självklart ;)
Kul att många verkar gilla proppen! Brukar alltid låta tvärtom tycker jag.
~ Anneli ~

Finns det några fler som e intresserade av att anmäla till Lilla Kajsa Warg loppet ? Nyfiken ! 

#9 vem är det du ska anmäla? namn, rek? tänkte kika in på din sida men kommer inte in^^ ;)
måste säga att det var en jättebra propp! flera sådana :)
#9 jag kanske ev dyker upp med en ponny, får se om chauffören är villig att åka till örebo först.

# 10 tanken är att jag ska anmäla Pondus rek. 2.00.7.
Men han ska kvala först ! går det bra där, så anmäler vi.
Vem e det du ska anmäla ? namn, rek ? Nyfiken 

#12 okej :) Han är väl -91 eller -92? *ute och cyklar nu kanske* Kul att se honom tävla igen. Såg honom tävla en gång förut innan jag själv började köra faktist, kommer fortfarande ihåg^^
Jag ska anmäla Solos Harry Boy, rek. 2.00,8. Det blir mycket för att få upp formen igen, men det är värt att åka 23 mil när det är på en så fin bana och så fin prop, sen med chansen att sänka autorekordet :)

Jag ska nog anmäla Gudrun Gross dit :) rek 2.00,5

Varför bor jag inte närmare Örebro..
#15 Du får flytta;)
~ Anneli ~

Haha! Ja! Men sen är det säkert nån bra prop här nere igen, och det blir så jälka jobbigt att konka runt hela stallet!!! Men en liten utflykt blir man ju sugen på..!
Ja vi fixar övernattning =)
~ Anneli ~

synd att man inte har börjat träna hästen.

oj råkade skriva tfrån jonnas :) synd att pärre inte e tränad.

# 13
Ja det stämmer han e en - 91. Så det blir absolut sista säsongen nu. Var lite skeptiskt i början om han skulle klara av att komma tillbaka efter 2 års öppehåll. Men jag har nog aldrig sett han så glad och så pigg och fräsch som han är nu. Jag tror att han mådde bra av sin ledighet. Jag har sett din Harry Boy nån gång oxå. Jag brukar vara rätt så mycket på Eskilstuna och dömma. Tror att det är där ifrån som jag har sett er. Nu däremot så är det inte jag som kommer att köra honom, ( ja e för gammal ) men vi får hoppas på det bästa.
Lycka till, så kanske vi ses på Örebro den 19 / 4.
Har en fråga, om hästen sänker sitt rekord i detta lopp, tex går 1.57 och hade innan 2.00 blir det då hans rekord? tänkte eftersom loppet bara är 1609m, hade för mig att i sådanna lopp räknas inte tiden, men jag kanske har fel?
Tiden gäller, det är sprinterdistans !
Bra propp Örebro!

Får se om TT är iordning tills dess, ser inte så hoppfullt ut just nu men saker kan hända snabt….
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
hade ju varit kanon lopp för våran Kung Dar rek 2.00.0
#24 Alla lopp för russ som är 1500 m och längre räknas tiderna.
Kortare lopp skriver man it på.
Har en fråga till, kommer det att bli någon provstart för russen innan start? tänkte främst om man inte startat auto på länge..
#30 Bra fråga!
Ska kolla upp det med travsällskapet om det kan vara möjligt.
~ Anneli ~
#31 tack för det! :)

putt
#32 Låter inte i dagsläget som att det kommer vara möjligt med provstart på tävlings dagen. Men jag ska försöka jobba på det om flera kan vara intresserade. Är ju lite trist om bara en vill testa bakomn bilen.
~ Anneli ~
#34 okej.. hoppas att det är flera som vill.

#34,35 Jag skulle vilja va med bakom bilen med Gudrun.

#34 Jag skulle gärna vara med i provstart. Men jag brukar värma 2tim innan så det beror på hur lång tid innan.
Jag kan inte garantera att det kan bli, bara att jag ska försöka det jag kan!
~ Anneli ~

#38 Tack för det 
Toppen propp :D Ska nog anmäla min Skarvikens Disa 2,05,0

putt !
Har en fråga till, vilken tid kommer ponnyloppet att gå ungefär?
Har ingen aning just nu. Men våra ponnylopp brukar gå efter lopp 2.
Men det får vi veta när listorna är klara
~ Anneli ~

Nu är vi snart inne i april, är det några fler som funderar på att gå ut i kajsa warg loppet ? lite nyfiken, bara.
Jag kmr ut..

# 45
vad heter din häst ?

Oj jag längtar!!, räknar ner dagarna nu alltså ;)

Ska bli kul att se listan till detta loppet. Som sagt, hade jag bott liiiite närmare hade jag varit där!!
Kanske kommer ut med Celektra :)

Putt
tiden rusar förbi, drygt två veckor kvar nu =)

#51 Ja, underbart! 
jag ska anmäla ut Telis priloma med rekord 2.03,0
Glöm inte;
Startanmälan: senast lördag 11 april kl. 16.00.

Längtar redan
Det blir nog ett väldigt jämt lopp
varför heter de Lilla Kajsa Warg loppet???

Kasja Varg är från Örebro och det brukar alltid köras ett damlopp med samma namn denna dag, (har jag för mig)

#57 Stämmer fint det :)
10 dagar kvar nu bara! 

okej nu ska jag inte hetsa upp mig i onödan, det har ju inte ens vart anmälan än^^ haha
#57 Tack. Då vet jag!
#58, ja det närmar sig nu. 
Man kan ju anmäla sig redan nu om man vill.!
#61 ska ni anmäla Primavara?
# 56 Kajsa Warg var en svensk hushållerska och författare från Örebro född 23/3 1703. Hon flyttade sedan till Stockholm där hon dog 5/2 1769. " Man tager vad man haver " sa Kajsa Warg. Örebroarna är väl stolta över denna duktiga kvinna och kör detta lopp till hennes minne.

Nu har jag ringt och anmält !
Efter årsdebuten idag på Eskilstuna ringde jag och anmälde Grann.

Anmälde igår.
ska anmäla i morgonbitti till loppet

#64 Du, hur gick det i kvalet?
#68 Jag kan svara lite på den frågan. Han kvalade på 2.07 och såg jätte fin ut.
~ Anneli ~

#69 Jaha okej :)

# 70
hej hej, jo han var jätte fin och han kvalade på 2.07.6. och inte en enda galopp. Jag e jätte nöjd. Kanon bra tid oxå tycker jag för att ha gått utan space häst. + att han inte har tävlat på 2 år. De ska bli spännande att se vad han kan gå på den 19 : e med lite mer hästar runt om kring sig.

Startlista? 
Är de klara? När kommer de ut? finns de redan på kanal 75?

Ja haha, här va de hög aktivitet^^ Ingen som vet något?

#72 Inget på kanal 75 ännu…
#73 haha vi får sova på saken.
De borde väl ha kommit i morgon?
Jag skulle tro att de inte läggs ut förrens någon är på travet, då vi inte har nycklar in till datorn.
~ Anneli ~

#76 oh, okej.. Men hur lång tid tar det tror du?
Jag vet att jag är tjatig nu, men är nyfiken^^

Jag vill också se startlistorna^^ Är jätte spännade att se vad man fick för spår och vilka hästar man möter :)E så nyfiken^^

#78 Jamen precis;)
Går det inte att lägga ut på olpts eller här så länge bara så man får se? ^^ Hoppas bara de kommer innan tisdag, är ju helgdag imorrn också :/

#79 Ja just det,usch typiskt att det ska va så lång helg just nu ;) hehe men hoppas att de kommer imorn
hon jag pratade med när jag anmälde i lördags sa att de troligtvis skulle komma ut på tisdag em trodde hon iallafall , men man kan ju hoppas att de kommer ut tidigare , jag väntar spänt på listerna ska bli skit kul att tävla igen !

Men ajajaj, jag som måste veta imorgon om vi är med.. Nån som vet om alla anmälda kommer med i loppet?

#82 Det är nog bäst att du ringer den som tog emot anmälan och frågar för att få ett korrekt svar :)
#82, men varför måste du veta senast i mogon?
det spelar ju egentligen ingen roll om man får se startlistan i morgon eller någon annan dag i veckan, kommer man med kommer man med, gör man inte det så kan man ju ändå inte göra så mycket åt det..
8 anmälda och loppet blir av. Det är det enda jag vet just nu.
Vi kan tyvärr inte lägga in hästarna om det inte är öppet på örebrotravet och det är det först på tisdag.
~ Anneli ~

okej vad bra..
#84 Har med planeringen att göra. Kör alltid på ett visst vis innan tävling men om det inte blir någon tävling då så tappar han hela skiten istället för att bli bättre av det, och just den träningen börjar 6 dagar innan start, så.. ja :P Jag är ju "lite" knäpp om man säger så, men det fungerar iaf.
#86 Alla sätt är bra utom de dåliga heter det ju.
Men loppet blir av så det är bara att träna på!!
~ Anneli ~
Skönt med framspår! ;)
#86 jo absolut, har sjölv samma rutiner innan start, men för mig börjar det 5 dagar innan ;)
Då kan man altså andas ut, loppet blir av och framaspår är givet :)

Bra med framspår :) Hoppas man får ett bra spår iaf ^^

Tråkigt att jag missade att anmäla, hade passat min ponny perfekt (2.00.6 i rek) såg tråden först i söndags då det var försent.. Men hur kommer det sig att denna propp inte är inlagd i propphäftet??

Justja, hur blir det med provstarter bakom bilen nu igen? Jag är då intresserad av det sålänge det är typ 1.40 innan start..
jag undrar om man får boxar ?
#93 I mån av plats får ponnysarna boxar. beror helt på hur många stora hästar det kommer.
~ Anneli ~
Här kommer startlista, hämtad från Kanal75.

det blir en kamp mellan grann och kålmans primavara:D(tror jag)

Jag tror också på Grann! Han gick ruskigt bra efter en total tvärnitsgalopp i starten i fredags på Eskilstuna. En galopp han måste ha tappat minst 6-7 sekunder på om inte mer!!
Tror även mycket på Solos Harry Boy som nästan alltid gör bra lopp :)
Kul att ni tror på oss! :) det kan behövas..
och när det är auto kan han ju inte göra någon tvärnitsgalopp.. tur även att vi fick stå längst ut, det tror jag gör att han blir lite lungare. (förhoppningsvis)
men det är ju ett väldigt jämt lopp, många årsdebuter, vilket gör att det blir ännu svårare att tippa en segrare, eftersom man ej vet formen på dessa. Men jag tror nog att Primavara tar hem det här!

Jääklar vilket dåligt spår :/ Äh, alla lopp ska köras ;) Det kommer bli ett jämnt lopp som det ser ut på startlistan, trodde dock det skulle bli en till, men okej. blir roligt! Själv tror och hoppas jag såklart på Harry :)
Undrar fortarande hur det blir med provstarter bakom bilen.. hehe *tjatig*

Har de tappat bort en häst på vägen? Det var ju 8 anmälda, men det är bara 7 på startlistan?

Kålmans Primavara vinner före Solos Harry Boy och Grann!!
Lycka till alla!
#100 undrar detsamma jag..
jag tror att dagsformen kommer att avgöra men prima var grymt bra på provloppet och har varit super bra hemma . Så hon är nog med i spelet. Men alla har ju chans att vinna eller hur ??
konstigt att det var så få anmälda med tanke på hur proppen är skriven , jag trodde att det skulle vara jätte svårt att kommma med.

#104 Tycker också det var konstigt, men alla kanske inte är startklara än.
Hur fort tror ni det kan gå i loppet?
#104, jag tycker ändå att det var bra med anmälningar så här pass tidigt på säsogen, jag antar att många väntar tills i maj innan det börjar starta.
#105 ja en bit under 2-min borde det väl gå iaf?
jag har en fråga, vilken tid börjar tävlingsdagen och ca tid när ponnyloppet kommer att gå?
Har ju en 3 timmars restid till Örebro, så det vore bra att veta om pappa behöver ta ledigt eller ej.

Heja Marika & Grann! Han såg jättefin ut när vi tränade bakom startbil här på hemmaplan
Nu är det väl dax att gå under två minuter ??
Jättebra skriven propp, fler sånna! Hade den varit några veckor senare hade jag anmält två hästar.

# 106
Tror att första start kommer att gå 13.20 men jag är inte helt säker. Sedan brukar ponnyloppet gå mellan lopp 2 och 3. Så kanske ca 14.00. Men som sagt, jag vet inte helt säkert, det brukar vara så i alla fall.
ja det är väl så att många kanske kommer ut senare i maj eller i slutet av april /

Jag tycker att det är en jättebra prop och om jag hade haft någon som fått vara med så hade jag anmält. Det kommer nog bli ett jämt och spännande lopp!
vad har startlistan traggit vägen varför ligger den inte ute på sptfs sida under deta datum
nån som vet om ponnysarna får boxar?
#113, #94 skriver att man får box i mån av plats..
Pratat med Örebro travet, och tyvärr kan man inte göra någon extra provstart bakom bilen för ponnysarna.
~ Anneli ~

#115 Okej, synd. Men de är så få ponnysar så det förvånar inte direkt. ;)
115, tack endå för att du gjorde dig besväret att åtminstone försöka!
men för mig behövs det ingen, har gjort några provstarter redan med en hemmagjord startbil, allt som behövs är en bil och en stege..
Man får nog gå på klubbarna lite och försöka få möjlighet att göra provstarter på träningarna.
#117Som sagt, allt som behövs är en bil och en stege 
~ Anneli ~

Jah, och det ska bli fint väder också
Förresten, är det klart med boxplatser än, fick ponnysarna några? Gärna svar idag då vi åker till stallet vid 6.50 imorrn så jag inte har tid att kolla datan.. ;)
#120 det stod ju i mån av plats.. så vi får väl se när vi kommer dit.
Har iaf varit ner och givit hästarna natthö nu och Grann var laddad inför i morgon. Nu ska även kusken gå och sova så hon orkar upp i morgon.
Måste önska alla lycka till i morgon och att det blir en värdig vinnare!
resultat?

#122 Jag läste på ponnytravet.com att grann vann 2.a va kålmans primavara och 3.a va soltrippa :) Men jag vet inga tider, det stod inga där. Jag vill veta tiderna för jag skulle startat där med gudrun men fick stryka:( Så har någon hela resultatet? =D med tider och resten av placeringarna ?

Grattis! :D
Grattis till segern med Grann!!

Grattis Marika, är sååå stolt över er ! Det var ni värda 

Resultat och tider:
1:a Grann 01,3
2:a Kålmans Primavara 01,6
3:a Soltrippa 07,6
4:a Telis Priloma 08,5
5:a Pondus 09,6
Solos Harry Boy dg
Gudrun Gross struken
Grattis till fina prestationer!

Grattis Marika!
Dubbelt Solvalla, härligt!
Kort referat, svårt att veta vad som händer i fältet när PV var långt framme hela tiden.
Starten gick från 1609m med bil, PV vägrade gå fram till bilen (sin andra autostart i livet). Även Harry Boy strejkade och tappa lite direkt. När väl bilen släpper så är Priloma snabb ut. Harry Boy kommer som en raket utifrån och kniper ledningen in i första sväng.
En kort galopp för Harry Boy i första sväng gör att PV kommer upp utvändigt och att Priloma nosar honom i ryggen. När det är ca 1150m kvar till mål så tar PV över ledningen. Mellan 1150m och 600m kvar vet jag inte vad som händer bakom eftersom jag har full på PV ska springa rakt.
Nu 600m kvar kommer Grann upp bakom, jag märker direkt att detta kommer bli svårt för han hade verkligen fått upp farten. Det är jämnt med liten fördel för PV hela kurvan och ca 50m in på upploppet. Då kopplar Grann ett lite övertag och PV har den dagen då hon inte är intresserad över att försöka svara ut hästen utvändigt. Grann har ca 1längd till godo och vinner säkert med Marika i sulkyn.
Banan var inte snabb idag, det märktes framför allt på tiderna i varmblodsloppen. Jag hörde många kuskar som klagade på den.
Tack iaf för en trevlig dag på Örebro, det var första gången jag körde lopp där och jag kommer gärna tillbaka.

#123 Varför?
Grattis till segern Marika!
#130 låter som du fått med allt som hände i loppet..
Håller med om att banan kanske inte var den bästa, och vilken motvind vi hade på upploppet! 
Tack för alla gratulationer! 

#131 Gudrun fick stykas för att hon hostade till på lördagen och ett stall på gården har halsinfektioner i stallet så då ville jag inte chansa :) Om det va det du undrade =D Hon hade nog annars haft bra chans i loppet :) Men hon hade inte kunnat slå Grann ;)
#133 haha vi hade nog varit 3 hästar i bredd på upploppet iaf! Hon såg ju jättefin ut på påsksmällen, synd med galopperna bara.. Hoppas att hon kryar på sig!

Hahaha=D Jo det hoppas jag med :) Hon kommer ut sen igen om allt verkar bra på solvalla =D Ja hon hade problem med banan på eskil, men solvalla brukar va bra för henne.

Marika, när ska du och Grann ut igen? :)
#136, vi satsar på Gävle 3 maj. Knaske inte en superpropp (högst 16.000,-) men jag har kommit på att man inte får vara så kräsen för du har man tillslut inget lopp alls..
därefter satsar vi på vårcupen på solvalla 16 maj!

#137 Okej, ajajaj ;) Då möts vi igen på Gävle då.
#138, okej, men du har fördel då eftersom du kommer att få starta längre fram
, Grann har ju sprungit in 12.000 nu så..