Helstängt huvudlag
Någon som kan tipsa mig om var jag kan köpa ett bra helstängt huvudlag!
Köpte ett från Wahlsten, men är inte alls nöjd. Skygglapparna är helt för små och korta tycker jag. Ponnyn ser nästan allt med det på, och då mister det sin funktion..
Skulle vilja ha ett liknande det på bilden.
Kanske någon som har ett begangnat sådant?
Tacksam för svar!!
http://www.walshharness.com/Home/ItemDetail/tabid/299/Default.aspx ,
jag har beställt 2 st, får hem dem den 7maj, behöver kanske bara det ena………………………………….
!
Hej.
köpte från börjes i tingsryd
jag köpte mitt helstängda på Biderman och på Abiose
Micki köpte sitt som hon har på Dina på http://www.lillhastenistav.se/ hon är väldigt nöjd med det..

#4 Nej det var på ponnytravprylar som hon köpte sina
Dom var både billiga och bra.
Så här ser dom ut, dom kostar bara
140:-

Jag har också ett sånt som på bild #5. Det är superbra, lagom stora lappar. Jag gillar också att man sätter på dem på de befintliga stolparna på huvudlaget. Vilket gör att man lättare kan bestämma vilken höjd man vill ha dem i, utan att klydda med höjden på bettet mm. På ponnytravprylar är det även fraktfritt, så det blir inga extra kostnader!

Jag har ett jätte bra helstängt som jag köpte på Biderman i Eskilstuna. Vet ej märke men det sitter jätte bra och "lapparna" ligger aldrig och trycker mot ögat som jag tycker att många gör. Och även det är lätt att sätta på då man bara fäster det på de befintliga sidostyckena.
Lägger upp en bild på det :)

#6 Det ser fint ut, Carina! Behöver du inte det andra så är jag intresserad!
Även det från Ponnytravprylar ser fint ut! Det enda jag bekymrar mig för är att skygglapparna ska bli för korta, så att hästen liksom "ser förbi".

#5 har också sånna, kanon! :) hade dom på shettis i och för sej, men ändå.
Det finns på royalhästsport också :)
#9 vi kan prata om det på Tomelilla på lördag
!

#12 Yes! 
Gå ut på Walsh hemsida där har du en tydligare bild på tränset !

Carina! Tror typ vi missade varandra i lördags. Jag såg dig inte ens..
Kan du pm:a mig ang. huvudlaget?
, försöker med en bild istället !