Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikett: utrustning
Läst 1988 ggr
Wimsy
0

Vilken travsele är bäst?

Börjes, Bole, Travhuset har en billig sele. Är det samma kvalite? Vilken sele använder du? Eller det finn sandra prisvärda selar?

ryttarn
0

Vi har haft alla möjliga selar. Börjes selar kan vara ok i vissa leveran´ser men heltokiga i andra. Dom ska man köpa på plats i tingsryd så att man ser vad det är för något man får.

Senast köpte vi en FinnTack syntetsele som vi är väldigt nöjda med, blir en till sådan nu i vår.

http://www.frtab.se/Shop/Index.php?sArtId=104003-S

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

hermitage
0

bole är bättre än börjes tycker jag

<3Orra..Funiper..Roshems Mylady..Zephir<3

ebba93
0

börjes:D

Karsk
0

Jag använder finn Tack det tycker jag är den bästa selen.

Mille
0

I tidenas begynnelse (dvs. 2001) köpte vi en börjessele till Puss och den har vi haft till henne sen dess i både träning och tävling. Den passar bra och inte en rem har gått sönder. Så jag är mycket nöjd, men om de fortfarande är lika bra kan jag inte svara på. Men en helt ok sele, man behöver ju inte lägga flera tusen när man ska prova på en grej.

Hittar man begagnat som ser ok ut så kan det ju annars vara bra att satsa på.

murkla
0

Köpte en indisk travsela (tror de var de) Eller så e jag ute o cyklar via en hästaffär i Särna de har varit bra. Sedan så köpte jag en kanske är en Finn med snapp späning vad kallas de för?

Selarna har då varit bra iallafall!

Karsk
0

Det beror ju på vad man själv tycker är bra också. och vad man vill ha för sele

ryttarn
0

Efterssom jag inte vill stödja barnarbete i tredje världen och galvanisering av läder med processer som förbjudits av miljösjäl i europa sedan årtionde så är de indiska selarna uteslutna.

Tyvärr så finns det ingen av importörerna jag varit i kontakt med som kan garantera att de indisktillverkade selarna är fria från barnarbete. Betalar helre några kronor till och får en sele som är sjust.

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

MartinaFrick
0

Tycker Finn Tacks syntetselar är bra, har köpt mina på Börje´s och är nöjd!

super-busen
0

använder fortfarande min sele som jag köpte på Börjes 87, helt överlägsen. Köper annars bara beg selar. allt är så mycket mjukare.

ginher
0

finn tack å finska selar tror jag de är^^

ebba93
0

finn tack ha jag bara på tävlig men dom sitter jätte bra på hästarna…

ebba93
0

och så är dom skit snygga;)

AK47Kalashnikov
0

Hmm.. Har två st Finn Tack qh, varav den ena i syntet/läder och en i läder, de har fungerat okej. Passformen är väl sådär tycker jag! =C

Har annars en wahlsten qh till ponny, som är jag är kanonnöjd med! Börjar bli lite sliten, men jag hoppas att den hänger med ett par år till!

Nästa gång jag köper nytt blir det dock en walsh.

divansson
0

Finn Tack har fina selar, jag har en sån när jag tävlar ponnyn. Sen är det ju en annan sele hemma och varmbloden har också olika selar, förvirrande med olika märken osv..

Förresten, ni som har Syntetselar, är det någon av er som upplevt att hästen får skav?

Bara undrar, eftersom nästan alla jag känner som köpt sådana selar åt varmbloden/kallbloden säger att deras hästar fått skav av huvudlaget och ryggstycket, sen var det något mer också.. Vore kul och veta omd et gäller för ponnysarna också eller om det är fel på selarna för stora hästarna.

AK47Kalashnikov
0

Ett stycke guldstjärna till Jerker!! (#8)

emmyhansson
0

15#  manfred fick skav förut vid ryggstycket, men det var då den var ny, nu ger den inte längre skav på honom :)

juliapettersson
0

Har två Finn Tack, en syntet-QH och en remsele i läder. Älskar läderselen, så mjuk! Har haft två Börjes-selar innan och de var helt ok! Men fick skicka tillbaka en, som någon sa, det kan skilja i kvalitén på dem.

Colt
0

Finn Tack syntet QH är den bästa selen jag har haft!

Peder
0

Vi har FinnTack delsyntetiska selar. Vi gillar dem skarpt. Nästa sele blir också en FinnTack, troligtvis en blå syntetisk.

Mandah
0

Har en Finn Tack syntet QH sele, är jätte nöjd med den :)

Zeleno
0

Har en Finn Tack syndet QH och jag älskar den =D

suefia
0

jag har en syntetisk finn tacksele och är nöjd med den, hästen har aldrig fårr skav, även om den är väldigt stel och hård.

Är era (ni som har syntetiska) selar också hårda ???

hannabrink
0

FinnTack! :)

Belindaa
0

Jag har en från börjes. Är välldigt nöjd med den! Bara en rem har gått sönder, och det var när hästen skenade.

skott
0

Tärnsjö finns ingen sele  med bättre läder. Jag har även walsh och Finn Tack men de är inte alls i samma klass som tärnsjö.