Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikett: utrustning
Läst 1089 ggr
carsbo
0

smutisg nammnförbygel

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hej, va tvättar man en namnförbygel i för grader? lr ska man handtvätta dom lr hur gör man?

och kan man tvätta dom tsm med ett par nya arbetsbyxor? bygeln är blå med vita bokstäver, finns det risk för att bokstäverna blir färgade?

VÅr hemsida :  http://twilimarsvin.wix.com/twilights

Polenta
0

Jag brukar tvätta min i typ .. 40 grader tror jag, om jag inte minns helt fel :P Nu har iofs inte jag vitt på min, den är orange och svart så jag vet inte om den kanske blir färgad.

Karsk
0

Jag skulle handtvätta den. Då är man säker på att det inte färgar av sig

DubbelE
0

Jag skulle också handtvätta den för att vara säker på att den skulle fortsätta att vara fin. ligga i blöt med såpa tex

Tusen
0

Vi maskintvättar alltid våra förbyglar med namn på. De är blå med vit text och röd med vit text. Inga problem. Materialet är sådant att det inte färgar. Sen är det så att om något färgar så är det bomullstyger och då hjälper det inte at man tvättare för hand. De färgar i alla fall. Därför bör du inte tvätta förbyglarna tillsammans med arbetsbyxorna om de är gjorda av bomull.Glad

Karsk
0
#4 Ja du har nog rätt i att det bara är bomullstyger som färgar av sig.. Men man kan säkert tvätta förbygeln i 30 - 40 grader utan att den blir ful.. Det är ju spännerna som kan bli fula om man kör dedt i tvättmarskinen. Jag kör aldrig mina där sóm att jag har läder.
Zeleno
0

Jag handtvätar min ,:)

hannibal-roll
0

Jag sköljer alltid av mina efter varje användning. Tar en diskborste och lite såpa/diskmedel och skrubbar bort eventuell skit som inte lossnar med bara vatten. Har tvättat dom i 40 grader i tvättmaskin också men efter ett tag gick spännena sönder.

super-busen
0

spolar alltid av mina efter användning plus at jag tar lite såpa på dom.

Ammiii
0

Vi kör våra i maskinen med selunderläggen. Det brukar funka alldeles utmärkt! Alla färger blir rena och fina inget som färgat av sig. Då har vi ändå vit teddy på en del av underläggen…

Jenniferohlson
0

Min med svart och silver tvättar jag i maskin ca 40grader…

Dolores
0

Det går bra att lägga dom på ett plant underlag och tvätta med hötrycks tvätt. Tar ca 2 min.