Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etiketttävling
Läst 2411 ggr
madde89
0

eskilstuna 26 April

Jag undrar vilka hästar ni kommer med till eskilstuna skriv ponnyns namn och rekord och propp

Zeleno
0

Jag kommer med Zeleno (förmodligen, om allt går som det ska)

Rek:2.25,2

Propp 10, 2,24:)

ebba93
0

romette nick rekord 2,15,2

madde89
0

jag ska starta sherdil i monten prop 16 rek 2.20

samt prop 10 2,24,0

telis priloma med rek 2.03, 0

i prop 12,13

Cnox
0

Björksta Delit rek 2.16,5 till propp 10 och 11 tror jag. tror inte jag startar Pirana än. hon behöver lite mer tid på sig.

ahlblom
0

Glöm inte anmäla till Auto för alla KAT b.

Gumino startar på Umåker samma dag så han är inte med, Kevin Oscarsson tävlar på Umåker samma dag så Lexius lär inte heller starta.

Så passa på nu alla "snabbloppare"

marika-J
0

ev kommer Grann med rek 2.00,5. Anmäls då till propp 13 (2.00)

jag bestämmer mig nog på anmälningsdagen antar jag..

Zeleno
0

#2 vilken propp?:)

Tusen
0

Malena startar säkert med någon eller några av sina ponnysar.

Rieneke
0

var det ngt lopp som blev inställt??

ebba93
0

6 lopp är strukna ett av dom är propp 11

Zeleno
0

Kan någon lägga in listorna när dom kommer? :)

Prosit
0

Någon som vet vilka mera lopp som är struckna?

NatthaBlom
0

Någon som vet nå om propp 12 o 13?

Impulz
0

de sa till mig att prop 3,8,12 och 13 blir av

Prosit
0

Är det bara dom som blir av?

ebba93
0

ne 10 vet jag i alla fall också

[DHIZA-bus]
0

emelie ska ut med Dhiza i prop 9 2.40.1

Teja-Bea
0

Här är startlistorna. Snabba ryck! =)

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

NatthaBlom
0

listor

marika-J
0

Inget elitloppstest för kat.b..

ahlblom
0

Nej, det var bara Iva, Varette och Celine anmälda.

C-Ainerud
0

vad tråkigt med så många inställda lopp!

juliapettersson
0

#21, skulle inte Varette ta mammaledigt?

Jennie_A
0

#23 Verkar inte så… Har synts på träningsdag på Solvalla.

Cnox
0

Min kom inte ens med!!!:(

Colt
0

Många hästar fick vi tyvärr ta bort på grund utav att det var massor med slarviga kuskar/tränare/ägare som inte betalat in sina licenser eller andra avgifter.  Och är inte avgifterna betalade så godkänns hästarna inte i datorn, alltså kommer de inte med.

Tänk på det!

Ser fram emot en trevlig tävlingsdag ändå trots lite anmält! =)

Prosit
0

Någon som vill Tippa?Skrattande

Tusen
0

#26 Varför satte ni upp Malena som ryttare på Monita? Det var Fanny vi anmälde och hennes licens är betald sen länge.

Impulz
0

#28 Min gissning är att dom helt enkelt missade att det var Malenas namn som kom upp automatiskt (det var ju hon som körde sist) och bara klickade vidare, lätt hänt när man sitter och matar in många hästarSkrattande

Tusen
0

#29 Ja, det är mycket möjligt men man blir lite orolig för om något krånglar. Man vill ju gärna att det ska vara rätt, i vilket fall så vill man ju åtgärda ev felaktigheter. Det har ju hänt förr att SPTF missat att man betalt in.Glad

Colt
0

#30 Tror ej det är några felaktigheter med Fannys licens, måste bara ha blivit en miss vid inmatningen som #29 säger.

jessssica
0

#26 vad är det som inte är inbetalt då?

vad ska man betala mer till än sptf och klubben?

jessssica
0

Hej!

Nu har jag kollat med sptf och mina inbetalningar är klara! Alltså var det inte det som det hängde på att min häst inte kom med (inget av loppen jag anmälde till var heller ej fulla)

Vill gärna få svar på vad som har hänt, att inte vi kom med?

Är det verkligen möjligt att så många har plockats bort pga att de inte betalat in allt? eller är det något annat som kan ha hänt…?

Känns så otroligt tråkigt när sånt här händer så vill gärna ha svaret!!

Mvh jessica

Jossan-J
0

När börjar tävlingarna?

madde89
0

info kommer väl ut på våran hemsida

jessssica
0

Ingen som vet vad som kan ha hänt? Går inte att ringa på upplysningar heller "/

Det kan ju vara bra för klubben att veta vad som hänt med så att det inte händer igen eller om det är något fel som sptf kan ha gjort?

jessssica
0

Ingen som vet vad som kan ha hänt? Går inte att ringa på upplysningar heller "/

Det kan ju vara bra för klubben att veta vad som hänt med så att det inte händer igen eller om det är något fel som sptf kan ha gjort?
Vill också säga nu när jag vart ganska besviken över detta att; varför är det ens någon mening med att lämna ut sitt telefonnummer till anmälaren (för att de ska kunna kontakta en om det blir några funderingar) när de inte ens kontaktar en? Har aldrig hänt… Klubben måste väl ändå vilja ha så många hästar med som möjligt :)

Tacksam för svar!

Ylva_87
0

#37 gå in på EPS hemsida och kolla nr till någon i styrelsen och ring dit. www.eskilstunaponnytrav.com

jessssica
0

Har äntligen fått svaret nu, och det var inget fel från eskils iaf, så det var ju bra. Men det är synd att allt måste gå så snabbt, fast det är inget EPS kan göra åt men det är ändå synd annars kanske de skulle hinna ringa upp en när det blir sånna här problem.

SPTF hade tyvärr gjort ett fel och skrivit in fel på min ponnys mätintyg som är giltligt till sista december 2009, de hade skrivit sista december 2008. Mycket, mycket synd "/

Belindaa
0

#39 Riktigt synd Rynkar på näsan

carsbo
0

#39 va synd : :(

VÅr hemsida :  http://twilimarsvin.wix.com/twilights

Cnox
0

Jag har betalat in allt mitt till både sptf och till klubben jag är med i.  Men stc har plockat bort min ponny från min träningslista jag haft sdan 2003 av ngn konstig anledning! så jävla ledsen över att de gjort det och att jag inte kom med på eskil! Men den mamma pratade med på eskil när hon anmälde sa att det tydligen inte var några problem så jag vet inte vad som hände:(

palomia
0

Är det aktuellt med 4:e pris i sådana här felaktigheter?

Vill önska fam. Bark och Romans lycka till och även Mollberg med kusk.Skrattande

Ylva_87
0

#43 Det borde det väl inte vara då det inte är klubben som har gjort fel? Vad jag har förståttså skall fjärdepris betalas ut när det är en arrangörs miss från klubbens sida. Men det kanske även gäller när kansliet gjort fel.

ahlblom
0

Som vanligt ett riktigt fint program i brevlådan, tack!

jessssica
0

#40, 41 ja verkligen trist "/

#42 förstår verkligen att du blev besviken att du inte kom med. man tänker ju inte att det ska bli så och att man inte ska komma med pga av att sånna där saker händer^^

ebba93
0

#42 de va inte fulla lopp

Backman
0

Till den posetiva sidan för alla startande och funktionärer! Ser ut som det kommer bli strålande sol och 21 grader varmt på söndag! Härligt!

http://vickelbyponny.blogg.se

ebba93
0

#48 ojj så varmt:D

carsbo
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

oj va varmt, tur att corren e rakad så inte en björn ifrån storskogen kommer dit o flåsar bara han komemr ur transporten :P

bilden har jossan tagit o den e så fiin :D

VÅr hemsida :  http://twilimarsvin.wix.com/twilights

Zeleno
0

#45 håller med, super snyggt pogram :)

ahlblom
0

Här kommer min tippning, som vanligt bara Kat B.

Lopp 1

Denna travdag börjar med ett Maidenlopp (hästar som aldrig segrat) Att tippa en vinnare bland 13 hästar som aldrig passerat mållinjen först är väl omöjligt? Nej faktiskt inte, jag har hittat min vinnare här. Det är återkommande Nova Roll som varit borta från banan sedan 2007. Hon kvalade på fina 2.23,9 i slutet av Mars. Utöver henne så är det väldigt öppet, Flashlight är duktig, han lär ha växt till sig och utvecklats under vintern, han kan bli farlig. Fanjor från spår 1 blir också att räkna med, han kommer att leda loppet t.o.m att Nova Roll är utanför och pressar.

11-12-1

Lopp 3

Rekordhandikapp är alltid roligt i denna klass, det är mycket svårt att hitta vinnaren i detta lopp. Tejas Monique gjorde en bra kvaltid, hon blir absolut att räkna med. Kolla stammen på Ljungens Krabat, undertecknad såg Whopper vinna Guldstoet på Gävle för x antal år sedan, vilken häst! Jag hoppas verkligen hennes avkomma får ordning på benen för det har varit lite för orent när han blivit rapporterad. Han är min outsider här. Farmens Hyper har även han en riktigt toppstam, han är relativt jämn (undantag hösten 2008) och jag tror han hinner långt fram i detta lopp. Jag tror övriga hästar har bra chans också men det kommer handla om dessa jag nämnt.

2-8-3

Lopp 5

Här blir jag inte överraskad om Ebba tar tredje raka med Romette Nick. Jag har hört mycket bra om Romette och håller henne som segrare i löpet. Främsta utmanare är Tejas Musseron som gick mycket bra senast, frågan är hur mycket fortare han kan gå. Zeleno avslutade förra året på ett positivt sätt, har kusken/tränaren lyckats pricka formen rätt så blir hon placerad bland dom tre. Övriga hästar får det svårt enligt mig, tyvärr.

Lopp 7

Här kör jag själv Kålmans Primavara, innanför finns kompisen Ängman med Elin Mattsson. Målet är såklart ledning start/mål men det blir svårt, Ängman är bra. Det kommer handla om hästarna från 1640m, jag tror t.e.x inte att Tysse är 100m bättre än hästarna där framme på medeldistans. Farmens Hyper är även i detta lopp med och krigar om segern. Joas Pontus hade en mycket bra chans att vinna senast. (Stod överlägset bäst inne i ett pengalopp) men han tog inte chansen. Jagar revansch nu? Lojsta Candle Light gör comeback, svårt och säga vart hon ligger i tiderna, outsider i detta lopp.

Jag väljer att inte tippa vinnare osv här eftersom jag kör själv.

Lopp 10

Montélopp grundlag 2.35 intervall 2,8 s/20m, det betyder att Iva Roll tjänar 700m, rätt hyfsat. Hon har många att runda tillsammans med Tejas Monita, det kommer stå emellan dom två. Jag tror att Tysse startade i monté förra året och gick 2.14 men det var tidigt på säsongen, intressant att se vad han går nu. Övriga hästar hänger inte med i detta lopp, tyvärr.

Jag väljer att inte tippa vinnare osv här eftersom jag tränar en häst själv.

ebba93
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

du tippar så bra jonas :D långa bärettelser om loppen:D

Zeleno
0

#53 håller med, tycker det är riktigt kul och läsa :)

Zeleno
0

#53 btw, vad tjock min lilla pålle var där då :O hihi (han som ligger i ledningen där:P)

ebba93
0

#55 aha är de din häst:D

Colt
0

#52 Vi har tippat väldigt lika =)

ebba93
0

#57 vart har du tippat ??:) programet??

Zeleno
0

# 56 hihi, ja min lilla tjockis :D

Colt
0

#58 Yesbox! :)

ebba93
0

#60 alla värkar ha fott programet men jag har inte fått de:S

uffesterner
0

#52 Har dom skrivit ut en proposition där en häst tjänar 700 m? Det verkar som om proppskrivarna inte riktigt har tänkt till?

Tusen
0

#62 Ja det har dom gjort. Det är en kopia av EPS klubbmästerskaps lopp från i höstas.Och…Vem som helst får väl anmäla till vilken prop den vill. Det finns ju t.ex. penninglopp, hcp efter antal segrar osv.  där andra tjänar liknande.

Att Iva tjänar 700 m i loppet beror på hur man ser det. Iva har (ännu) inte sprungit monté i närheten av sitt travrekord vilket gör att hon egentligen inte tjänar så mycket som det ser ut på pappret. Hennes travrekord är 1.41,5 och jag är helt säker på att hon inte sprungit under 1.50 i monté , på tävling i alla fall.(Ahlbloms får rätta mig om jag har fel). Långsammare hästar har dessutom i almänhet lättare att gå på samma tider i trav som i monté. Det blir nog tufft ändå att ta in ett halvt varv.

ahlblom
0

I höstas när Lexius vann med nos före Monita var ni 200m före alla andra, och då hade ni mer tillägg.

jagheterjosefine
0

kommer dte vara nån paus och så?  någon som vet vilken tid lopp 6 kommer gå ungefär?

Colt
0

Jag ska försöka fota alla lopp i morgon! =)

Tusen
0

#64 Nopp, Detta är exakt samma prop. som i höstas. Samma tillägg. Sen måste jag erkänna att jag mest hade ögonen på Monita (det var så spännande) så jag såg inte alls hur de andra låg till.

Jag ville dessutom bara berätta för #62, att det inta alls är lika fördelaktigt för Iva som det ser ut på pappret som du skrev tidigare, men visst har bakhästarna fördelar.Glad I höstas var det dessutom fler hästar med sämre rekord med iom att det var KM.

Sen vet du ju också att det inte alltid är den som på pappret ser bäst ut som vinner eller hur..Flört men absolut, bakhästarna tjänar mycket.

Jennie_A
0

#67 I höstas var montépropen 2.35 intervall med tillägg vid 2,5 sekunder, denna montéprop var 2.35 intervall med tillägg vid 2,8 sekunder. Det var alltså mer tillägg i höstas….