Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettallmänt
Läst 695 ggr
Teja-Bea
0

Ungomsting

Lördagen den 18 november är det dags för ungdomsting.

Jag är en dem som kommer vara med och representera landets ungdomar. Är det något DU tycket att vi borde diskutera på ungdomstinget?

Skriv var du tycker att vi borde ta upp på lördag så tar jag med mig dina tankegångar till mötet

MVH Bea Jakobsson, EPS.

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

AnnaLundin
0

Finns det någon dagordning redan före mötet, vad som är tänkt ska tas upp?

DubbelE
0

jo, att vi ska få "paserkort" till travbanorna när det är "stor" trav. vi från ÖLPTS har fått det för året eftersom vi tog upp det på klubbmötet. Men det är inte så kul att behöva betala inträde varje gång vi ska köpa nånting på biderman fall man behöver något akut eller så…då går det inte alltid att vänta på en ponnytravdag.

Teja-Bea
0

#2. I de flesta städer så finns hästsportbutiker, så som BIdermans, även utanför travbanan så detta räcker inte som argument.

Dessutom är det mycket pengar att bjuda alla ponnymedlemmar på inträdesavgift!

Teja-Bea
0

#1. Det finns en dagårdning. Den ligger hos SPTF och jag får inte se den föränn på lördag morgon!

Det var därför jag tänkte att ni kanske hade några egna förslag om sådant som borde tas upp!

proffset
0

att inte voltrekordet ska gälla som snabbaste tid!!!

russmamma
0

Att voltrekord är volt och autorekord är auto, precis som det varit hitills. Det är stor skillnad på voltstart och flygande start.

Cherriese
0

jag håller med #6, det är deffinitivt stor skillnad speciellt för de lite snabbare.. jag kommer att representera HPTS under lördagen (om jag hinner bli frisk, e lite sjuk idag)

Millaaann
0

Jag håller också med #6, förstår inte att ngn klubb ens skulle komma med ett sådant förslag…helt sjukt! Men men hoppas att ni ungdomar som åker upp dit kan övertyga ledarna, hur dumt det är att ens komma på tanken med att införa att det snabbaste rekordet gäller både volt o auto!!

natalie_
0

jag tycker att du kan ta upp att ponnyerna ska få tävla till 18års ålder!

Impulz
0

Jag ska dit och jag tänker inte försöka övertyga dom om att det ska vara som det har varit nuCool tycker att beslutet har fler fördelar än nackdelar…

juliapettersson
0

Hörrödu Sandra, du ska se till att auto & volt är två olika tider nu hehe xD

ryttarn
0

Håller med #10. Men detta har avhandlats i flera killometer långa inläggstrådar så det behöver vi knappast älta igen här… Samma sak gäller fö montévikter där jag oxå hänvisar Bea och andra som skall på ungdomstinget att läsa igenom….

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

equuleus
0

Håller också med #10 =)

Kris_J
0

Ursäkta att tanten tränger sig in! Men en sak jag funderat på många gånger är regler som grundar sig på spelsäkerhet. kan förvisso förstå att det måste gälla de lopp som går på Gotland och är spelbara. Men inte i vanliga lopp på klubbdagar. Exempelvis regeln om kuskbyte. Någon annan som har någon åsikt om detta?

Veritas odium paretFörvånad

equuleus
0

#14 Vi tog upp detta förra året, för vi tyckte precis likadant, men var inte så poppis eftersom dem lät det rinna ut i sanden.

ryttarn
0

#14 Håller deffinitivt med. Detta är dessutom en regel som hanteras väldigt olika på olika banor och ibland beroende på vem som vill göra kuskbyte… *är fortfarande sur på VPTS ang detta *

Jerker Klang,

www.isil.se

JennyBrunzell
0

#14 Jag håller med till 100 %. Det måste bli ändring på det!

Karamella
0

Ni kanske kan ta upp motevikterna på shettisarna

Teja-Bea
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#18 vad tycker du om dem då? Är de bra? Dåliga? ska de höljas? sänkas?

ryttarn
0

#19 Finns minst tre trådar om detta…

Enligt min mening så skall vikterna bort helt och hållet, harmoniskt ekipage skall vara huvudregeln och ekipagekontrollanterna utbildas i vad som är harmoniskt. Det är väldigt stor skillnad på en 80cm light skettis och tex Lilla Ross Man, för att ta ett exempel ur det egna stallet, som är 106,5 i manken och grovt byggd.

Det är vansinne att sätta upp en 45kg kusk på den förstnända medan Rosse utan bekymmer bär betydligt mer.

Vissa andra menar att maxvikten på Kat-A ryttarna skall upp till 50 kg. Jag gillar inte vikter alls men hellre 50 än 45, men harmoniskt måste det vara hur som helst.

Jerker Klang,

www.isil.se

Karamella
0

vikten ska höjas tycker jag

Nitro
0

Tacka vet jag harmoniserande ekipage i monté!
Jag var 163 när jag red shettismonté ;P (såklart på en stor shettis, Blizzard 107 cm.)