Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettutrustning
Läst 1252 ggr
jessssica
0

Säkerhetsvästar

Jag söker lite tunnare smidigare säkerthetsvästar.

Jag tycker min känns lite klumpig, därför vill jag inte använda den jämt tyvärr "/

Vet att det finns smidigare/tunnare, och de borde finnas i klass 3 också eftersom jag tycker jag sett några som ridit monté i tunnare västar än dom "vanliga"

Någon som vet vart man kan köpa?

C-Ainerud
0
divansson
0

Sån som erik adielsson har finns väl på shopen på solvalla? Visst, de ser ju lite..roliga, ut.. Men de är lätta och ser inte klumpiga ut.

jessssica
0

#1 såg bra ut :) Någon som har en sån och vet hur de är?

#2 okej :P Men undra om det bara en travväst då eller om den är  gdk för monté med :)

C-Ainerud
0

#3 min dotter ebba93 här, har en sån, hon tycker den är skön.

#2 tror inte den är godkänd för monté

C-Ainerud
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

här är en bild

Tusen
0

Finns inte längre några klass-krav på säkerhetsvästarna. Bara att de är CE-märkta.Glad

divansson
0

Jag har också en #1, kändes klumpig först men sen vart de lite bättre, så mjovars. Men jag har ingen annan väst att jämföra med heller så.. Brukar alltid rida utan, så är van att kunna röra mig hur som helst också, haha.   Men en tjej vid klubben här som rider har köpt en sån väst nu när hon börjat tävla, hon säger att den västen är mycket bättre än alla andra hon haft tidigare.

Ylva_87
0

Jag köpte min på hööks den är lätt och smidig funkar kanon att rida i, tror inte det vore ngt problem att köra i heller. :)

C-Ainerud
0

#7 inget går väl upp mot att rida utan väst Glad men det är bra att skydda sig!

jessssica
0

#1 såg bra ut. är den lätt?

#6 Jaha, okej :) det hade jag missat.

kollade på feednrace hemsida (tror den hette så) och där fanns ju lite tunnare västar men de kostade dryga 2000:- och tycker det är lite mycket.
Någon som har tips på andra sidor/ställen som har västar? lite billigare än de på feednrace? :P

ryttarn
0

Shoppen på färjestad har denna:

http://www.frtab.se/Shop/Index.php?sArtId=105001-xs

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

MartinaFrick
0

#5 Jag har en sådan också, trivs bra med den! Fick den kortad något lite i ryggen, så den inte går i sitsen och det blev perfekt!!

[DHIZA-bus]
0

#11 sån har jag jätteskön att både rida och köra med. använder den mästa i lopp med funkar lika bra hemma.

Karsk
0

# 1 de där verkar jätte bra.. har inte testat de själv, men har bara hört bra grejer om dem. Tyvärr är de inte så billiga.

C-Ainerud
0

#10 den är superlätt och kostar bara 989kr CE märkt och alltså godkänd för både monté och galopp.

Karsk
0

Det är bra att den är lätt för den jag har tycker jag är tung och jag har svårt att andas när jag har den på mig.

jessssica
0

#15 okej bra det :)

Kollade på färjestads shop men tyckte att de uppskattat vikterna lite konstigt på olika saker?

Väst 4 kg

körspö nästan 2,5 kg :O ?

hjälm 5 kg "/

Men västarna såg iaf bra ut :)

C-Ainerud
0

#17 oj 4 kg på väst lät tungt!

jessssica
0

Ja och framförallt körspöet. Det blir ju värre än att sitta med ett brännbollsträ ? och 5 kilo på huvet så får man ju whiplashskador av direkt om det blir nå kast… "/ :P

C-Ainerud
0

#19 haha

jessssica
0

#5, 12, vilken storlek beställde ni och hur lång var den i ryggen? :)

NatthaBlom
0

mira har bra lätta o tunna västar :)

jessssica
0

Har de någon internetaddress?

C-Ainerud
0

#21 vi beställde medium, kan mäta ryggen och lägga in det här senare.

NatthaBlom
0

#23 samma sida som där du beställer dressar gissar jag… mira.com kanske

jessssica
0

#24 okej men det behöv inte längre :) har redan köpt en ny :)

C-Ainerud
0

#26 ok vad bra du hittade en Glad

Karsk
0

Ja det var bra att du hittade en :)