Elitloppet kat B
Vilka tror ni får en inbjudan till årets elitlopp kat B?
Gumino, Tyson II, Lexius, Iva Roll, Varette, Ernst Ronaldo, Micklas och Hults Bonito.

Katla, Ramona Ernst, Gumino, Tyson, Iva Roll och Micklas. 
Får fundera ett tag till på de två sista…

Gumino, Tyson II, Iva Roll, Lexius, Katla, Ernst Ronaldo, Pralinus, Varette
Tyson II ,Gumino, Iva Roll, Varette,Tuffing,Ernst Ronaldo,Katla,Lexius,Celine, oj det var ju 9
Tyson, Gumino, Iva Roll, Varette, Tuffing,Lexius, Ernst Ronaldo & Katla :)
Såg precis att Katla kvala på 1.44,3 den 21 mars, hon startar i helgen på Halmstad. Spännande att se vad hon kan göra i ny regi.
Jag tror på: Tyson, Gumino, Iva Roll, Katla, Ernst Ronaldo, Varette, Lexius, Micklas
Dessutom så tror jag Ramona Ernst, Tuffing och Celine kan tänkas vara med på startlinjen om någon av de övriga inte når dit
Ingen idé att spekulera just nu. Låt oss se vad dom som eventuellt är aktuella kan prestera först.
#8 Nej visst. Vi kan ju vänta till loppet är kört så behöver man inte spekulera alls.
Spekulationen var just vilka man trodde skule komma med. Annars vore det väl ingen spekulation.
Vi får spekulera hur mycket vi vill, jag är övertygad om att alla hästar som nämnds i detta inlägg kommer starta och göra fina tider. (Eventuellt ej Tuffing då ordinarie kusk är i USA)
Dina kommentarer är helt meningslösa och jag kommer inte ta dom på allvar förens du visar/skriver vem Du är.

44,3, det måste ju vara den snabbaste kvaltiden ever! Blir spännande att följa.

Tyvärr så blev auto-för-alla-loppet inställt på Eskils på söndag. Tråkigt tycker jag eftersom där försvann en chans att prestera något….
Sedan om man vill ha ett kul, snabbt lopp så är ju Gumino, Tyson II, Lexius, Iva Roll, Varette, Ernst Ronaldo, Micklas och Ernst Rolf heta kandidater (de 8 snabbaste 2008). Men om inte dessa presterar bra innan (det är bara 5 veckor kvar och bara Gumino har startat!), så blir det kanske silverdivisionen istället….

#13 Jag saknar er fina hemsida, varför finns den inte mer?
jag tror Katla kommer bli väldigt farlig i snabbloppen iår ,hon såg RIKTIGT fin ut på Jägersro.

Alla vet vilka som gick bra förra året men ingen skall komma med på "gamla" meriter tycker jag. Lite nya stjärnor behövs för att sätta krydda på loppet. Det är väl det som är meningen med inbjudnigslopp. För att få ett spännande lopp måste man ha visat att formen finns där även iår när det börjar dra ihop sig.
Synd om de som anmälde till E-tuna som inte får chansen att komma ut, finns ju inte så många tillfällen för snabblopparna överhuvudtaget.

#11 Joo det är fort men Mareld kvalade väl också galet snabbt för några år sen? =)
//Mickan
#16 Tror inte att någon kommer med på gamla meriter. Så har det i alla fall inte varit förr. Då har det krävts någon eller några bra prestationer i alla fall.
Jag tror ändå att snabblopparna hinner komma ut och visa vad de går för. Det finns ju trots allt även voltlopp att gå ut i med ganska snabb grl /högta prishcp. De kanske inte vinner loppen pga dryga tillägg men de kan gott visa vad de går för ändå.
Samtidigt är jag också förvånad över att det blev så få anmälningar till Eskilstuna. Var är alla hästar och kuskar? Har de slutat tävla?
Lite "nya" hästar i elitloppen hade ju definitivt INTE varit fel.
Tycker det vore grymt skoj om t.ex. Katla kom med.
Alltid samma gamla hästar känns det som..
Har alldrig förbjudit frk Ahlblom att tycka vad hon vill.Du vet nog vilka kriterier som gäller för Elitloppen.
Snillen spekulerar kom jag att tänka på !
Jag tycker det här att folk spekulerar är roligt att läsa, likaså när folk tippar lopp här på sajten.
#6 Favoritskapet i lopp 8 med Katla får inte kännas pressande för Nathalie. Allt kan hända. Katla älskar att springa fort, men har inte gått lopp på 1½ år och det är Nathalies första lopp med henne. Vi är otroligt nöjda med och tacksamma för att Nathalie och hela familjen Elofsson ville ta sig an Katla. Och vi ser med spänning fram emot söndag då vi får se henne på banan igen. Annika & Ann

#20 Jag tror Jonas tar det som ett hån att du kallar honom för en "hon"! Taskigt skrivet tycker jag!

#13 Vi ses på söndag ;-)

Lycka till allihopa men särskilt till Nathalie som kör sitt första lopp med Katla, jag tror på er.

#19 Ja, det blir lätt "samma gamla hästar" när det bara är några stycken som springer under 1.45…. Som du skriver, fler välkomnas!

Verkligen synd att inte snabbloppet blev av på eskilstuna nu i helgen. För de snabba behöver ju komma ut och visa upp sig innnan elitloppet. Örebro kör ju Lilla Mellansvenska loppet den 1 maj. Kan ju vara ett tips till de som vill komma ut och starta !
Sista anm 24 april kl. 12.00.
Telefon : Iren Andersson 070-422 31 24 eller 019 - 294116
Startavgift 100 kr/lopp, ÖLPTS bg : 3579844 och kvitto uppvisas på tävlingsdagen. Hederstäcke till segrande ponny, hpr 1-3 plac och rosetter till samtliga prisplacerade.
Propp 1
Lilla Mellansvenska Mästerskapet
Kat B lägst 10.000 kr och med rekord 1.55.0. och bättre.
Körda av C eller D licens innehavare.
1609 m autostart
Pris: 1000-500-350-250-150-(100) kr.
Givna är
Gumino, Tyson II, Lexius och Iva Roll.
De övriga fyra platserna är helt öppna. Men i dagsläget (vi har inte sett någon ute på banorna, mer än Gumino) är framför allt Katla intressant. Denna Guldsto-vinnare (2006) verkar ha ganska mycket kvar "innanför västen", framför allt visar ju hennes kvaltid det.
*28 Dig kommer jag ihåg från 35-40 årsedan….
gumino , micklas , iva roll, lexius , ramona ernst , tyson II, vatette , ernst rolf , erst ronaldo , tuffing , katla
men det är välingen av dessa förutom gumino som har startat än när det är 4 veckor kvar

#30 ALLA utom Micklas, Ramona Ernst, Tuffing har startat, senast några av dem idag på Örebro :)
Det blir nog tufft i mål :D
#31 Miklas startade på visby 2/5 vart 2:a på 1.45,9