Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Läst 1391 ggr
Maliiin
0

För sent?

Jag är ny här inne och har inte så mycket kunskap om ponnytrav.

Men jag har i allafall ett shettissto som travar på riktigt bra. Jag skulle vilja att hon testas på banan.
Men jag har varken kunskap eller utrustning till det. Utan endast vanlig maratonsele och rockard.

Så min fråga är om det finns någon som söker en shettis å träna och tävla med? Eller är hon för gammal? 15 år är hon.

Om hon inte är för gammal och det finns någon som vill låna pålle för träning och tävling så kan jag tänka att lämna ut henne på foder.

Ge mig tips!

Mvh Malin

[Mariaaaaaa]
0

De får tävla tills de är 18 år.

Vad heter ponnyn och vad har hon för stam?
Var finns du?

rebeccajansson
0

Hej…

Din hästs pappa Brandij har lämnat flera snabba avkommor, han själv debuterade själv som 14-15åring och sprang straxt över 3min.  Om du talar om vart du bor ungefär så kan säkert någon tala om för dig vilken travbana som ligger närmast, det kan vara bra om du vill låna ut till någon kusk i närheten som du även kan åka o titta på din shettis när hon tävlar. Din häst har lämnat två avkommor som sprungit bra på travet, Isette 2.58,7 och Boyson 3.02,6. Man brukade säga att en km-tid under 3 min är "drömgräns" för shettisar så nog har din häst anlag alltid.

Karsk
0

Nog finns det någon som vill träna och tävla din häst :)

Som de är skrivet så får den ju tävla än :)

Maliiin
0

Gud vad skönt och höra!

Dutchess heter hon så ni kan ju söka henne via stamboken. Bor i Målilla, Hultsfred kommun. Närmsta tror jag är Kalmar.

Någon som är sugen?Skrattande

LLennartsson
0

jag är :P men får prata med familjen först :P

Stall Bråna

Maliiin
0

#5 Okej okej=)

Berätta mer om dig själv, dina hästar, stall! Du kan ju skicka PM.

Maliiin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Slänger in en bild på lilla pinglan! Tagen igår så det är så här hon ser ut=)

Karsk
0

Vad söt hon är :D

Maliiin
0

# 8 Tackar=) Hon är allt en liten dam:D

Belindaa
0

#7 Vilken man! Förvånad riktigt vacker Glad

Saaandberg
0

#10 hahahahaha innte snällt att kalla en tös för man va ;)

Belindaa
0

#11 haha, tänkte också på det där ;) att man kunde läsa det på lite fel sätt Flört

Karsk
0

haha snyggt :)

madde89
0

sätt ut en annons här eller på ponnytrav.com eller ring till din närmaste travskola så kanske de vet nån som söker en shettis att tävla.

Karsk
0

#14 håller med dig :)

Maliiin
0

#10 Ja den är ganska maffig! Men den är lite i vägen iblandTungan ute Men det får man ta.

Tänkte på en sak.. Hur lång sträcka travar pållarna? På tävling då.

Nitro
0

oftast är det 1140m eller 1640m.

Maliiin
0

#17 Okej tack!

Vi var nämligen ute å körde härom kvällen. Och körde då en sträcka som är ca 1000 m. Å klockade bara lite på skoj då. Då sprang hon den sträckan på 2.19. Men pressade henne inte nåt så hon hade mer att ge! Är det bra?

Nitro
0

#18 Jag tror tyvärr inte riktigt 2.19 stämmer :)

Maliiin
0

#19 Ska kolla hur lång sträckan är idag! Men tror den ligger på 1000 meter. Kanske något under.

Nitro
0

#20 Sprang den på 2.19 utan att pressas är den en kandidat för Elitloppet. Tungan ute

Maliiin
0

#21 Haha! 2.19 blev tiden. Så det är jag säker på. Men sen är ju frågan hur lång sträckan är. Men ska kolla det så skriver jag här senare idagTungan ute

Nitro
0

#22 Ja, det ska bli intressant ;)

Belindaa
0

Håller helt med #23, haha Flört Är den 1000m är det en riktig riktig kanontid! Skrattande

Saaandberg
0

Hahaha, ja ni, springer den 2.19 är den absolut en elit! :D

Karsk
0

# Ja då är den riktigt riktigt bra..

Maliiin
0

Ja har mätt sträckan nu! Å den var inte 1000.. 850 meter var denTungan ute

PonnyNorrland
0

Det låter som en aldeles utmärkt tid, det borde bli 2,43 på tusen meter (om jag inte räknat helt tokigt). Det är kanon för en ostartad ponny. Vinner garanterat sina 4-6 första lopp -)

Hoppas någon vill tävla den åt dig..

Maliiin
0

Det låter ju lovande! Jag kan som sagt ingenting om trav.. Bara klassisk körningGlad 

Ska slänga ut en annons på henne och se om någon nappar!

#5 Hur går det för dig? Intresserad?

Karsk
0

Ja hon kommer nog vinna mycket :D

BoysonII
0

Hej, jag heter Emmie och jag har BoysonII, Dutchess avkomma och pappan heter Billy Boy. Uppfödaren bor i Flyinge och heter Ulla. Jag bor i skåne 2,5 mil från Kristianstad.

Vad fin hon är, hur hög är hon? Boyson är 91,5 cm mörkbrun. Vore kul om vi kunde ha kontakt med varandra, skulle varit kul att få se henne någon gång på banan om hon kommer till start =) Boyson och jag brukar tävla på Jägersro,Tomelilla,Halmstad och Tingsryd. Mhv Emmie Nilsson

Bilde är på BoysonII och mig på Tomelilla -08

BoysonII
0

Boyson fick nytt rekord ( 3.01,7 ) på Tomelilla den 18/4-09.

BoysonII
0

Någon som vet någon annan avkomma från Dutchess eller Billy Boy?

Maliiin
0

#30 Hoppas kan man ju iafSkrattande

#31 Kul å se en avkomma efter Dutchess! Fin han är.
Dutchess är 93 cm i manken. Å absolut kan vi hålla kontakten om det är som så att någon vill ha henne att tävla med. Du kan ju skicka PM till mig med mail och nummer=)