Det värsta man kan uppleva
Fick vi erfara nu på morgonen då vi Zabines fölunge E: Darius Roll låg så fel att vi var tvugna att såga sönder hennes fina hingstunge som tyvärr hade dött då hennes värkar troligtvis hade kvävt honon då han kom med nacken först och benen in under sig som en boll.
Det finns inga ord att beskriva hur ledsna vi är, det är bara att hoppas att Zabine reder sig från alla hemska infektioner hon kan få nu.
Detta var Zabines första hingstunge och troligtvis sista då hon som det känns nu inte kommer att betäckas om.
Han var brun med stor stjärn och 4 vita hovar med vita kotor, VÄRLDENS FINASTE, VILA I FRID!

Sådär fick vi göra med vårat sto och föl förra året då fölungen dog i födseln och fastnade… Fruktansvärt som ingen skulle behöva uppleva:( Men hon fick stå tom och nu i år ska vi betäcka om henne igen. hon har ändå snart fått tio föl så hon blir snart guldsto.

Men fy vad hemskt! Hoppas allt blir bra med Zabine!

Usch vad hemskt. ja lider med er.. :( jag vet hur de är att förlora ett föl. Veras föl dog förra året o vi va bara glada hon överlvde. då fick hon ett svart sto föl. Men jag hoppas Zabine mår bra.
Vad hemskt, jag lider med er, vi har själva fått låta avliva ett stoföl som föddes med navelbrock i år, man blir så ledsen, speciellt för mamman som mister sin fölunge.
Hoppas Zabine klarar sig utan komplikationer.

Så hemskt jag tänker på er hela familjen plus Zabine. Hoppas stjärnstoet nu klarar sig bra. Som sagt jag tänker på er. 
vad hemskt , hoppas zabine mår bra och att ho inte drabbas av infektioner.

Beklagar sorgen.. Jag vet tyvärr hur det känns… Hoppas att allt är bra med Zabine och hon kommer att må bra även efter detta. *tröstkram*

Beklagar så hemskt mkt!
Hoppas Zabine repar sig o att hon slipper infektionerna!
Kramar till er!

Gud så hemskt! Beklagar verkligen och håller tummarna för Zabine!

Jag beklagar verkligen det tragiska! Stor kram till Er, jag hoppas att Zabine repar sig snabbt!

va hämskt:(
Usch vad hemskt! :( Hoppas verkligen att Zabine repar sig väl! Mångatröst kramar från oss här i Boden!!
Oerhört tragiskt och samtidigt en väldig tur att Zabine klarade sig. Detta är som sagt den värsta mardrömmen man har som stoägare med väntande föl. En tröstkram från oss till er alla.

Vad hemskt! Hoppas allt reder ut sig med Zabine nu!

jag beklagar! jag hoppas allt blir bra med märren iaf.

Va hemskt!! Hoppas verkligen att Zabine repar sig!

Nej så tråkigt! :( Hoppas hon repar sig! Lilla hingstungen verkade vara otroligt fin i alla fall.
Så hemskt!! Hoppas att zabine repar sig fort efter det där..
Kram till er
Tack alla!
Veterinären har varit här på morgonen och Zabine verkar "må bra"
Hon har ingen temp och veterinären tyckte att hon dragit ihop sig bra. Hon tyckte även att Zabine borde betäckas om då ingeting verkar vara trasigt i henne och så + att veterinären gillar henne skarpt, tycker att hon var en av de intelligentaste och finaste russ hon mött på
Vi får se hur vi gör, det viktigaste är att hon får vara fortsatt frisk.
(bifogar en bild på henne från igår i hagen)

Vad skönt att höra att hon mår bra trotts allt 
#23 okej :) Han var snygg :)

Vad skönt att höra att hon mår bra i alla fall! Hon är riktigt fin 
Ja det är skönt att höra att hon är frisk och mår bra
Va synd, :(
hoppas allt blir bra