vill också se tippningar! =)
kom igen nu :D

#0 jag flyttade din tråd till kategorin "tävling"
Kom ihåg att alltid lägga nyskrivna trådar i rätt kategori! Det blir lättare för andra att hitta och besparar ledningen onödigt merarbete…
MVH
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

#1 #2 kom igen nu;)
okej då jag tippar men det ska inte bra vara jag;)okej?;)
lopp 1 haribo 2. joas pontus 3. nick´n
lopp 2 ameral doll 2.mad max 3.maximus
lopp 3 nemo II 2.smedens maxig 3.mendez
lopp 4 ramona mustang 2.blizzard 3.mathilda
lopp 5 lojstairrbloss 2.wilda wilma 3.sherdil
lopp 6 mendez 2.kaxe II 3.mad max
lopp 7 madicken engström 2.rågsvedens kotuko 3.måntorps harmoni
lopp 8 kör i detta lopp!!!
lopp 9 bull 2.ilemon 3.kålmans snobben
lopp 10 roxanne II 2.felicia III 3.mimas disney
lopp 11 retzina 2.alize 3.aterix
lopp 12 make my day 2.lojsta candle light 3.solos harry boy
lopp 13 madicken engström 2.maxwell 3.roxanne II
lopp 14 lojsta candle light 2.petro 3.tejas monique
Jag får väl försöka mig på detta jag också då ;) men bara russloppen, har ingen koll på shettisarna nu för tiden..
Lopp1
Snabb ut i dagens första lopp är Alize, tätt följd utav Nick'n. Men med tanke på distansen har bakhästarna fördel. Halvvarvet kvar till mål tar Haribo över ledningen med Tejas monique flåsande i nacken, men sätter nosen före på mållinjen. Trea blir Farmens hyper om han håller alla bena i styr. Värd att nämna är även solos harry boy som jag sätter som joker i detta lopp. Trots 220m tillägg har han snabbare tider i kroppen och har god chans att ta en framskjuten placering om travet stämmer.
Haribo - Tejas Monique - Farmens Hyper
Lopp 5
Wilda Wilma tar lätt hand om ledningen och får tuffa på i sitt eget tempo en bra bit i loppet, innan LojstaIrrbloss kommer och avlöser varvet kvar till mål. Men får hård press av Wilda Wilma ända in i mål. Men pga mer erfarenhet kan Irrbloss sätta huvudet före över mållinjen. Bakom dessa blir det en upploppsstrid om 3:e priset mellan Gimili och Prins Douglas, där den sistnämnde går segrande ur striden.
LojstaIrrbloss - Wilda Wilma - Prins Douglas
Lopp 8
Ena nolloppet för russen, här kommer Abdulla och Wilda Wilma dra ifrån det övriga fältet och inte bjuda in någon annan häst till seger utan här kommer vi att få se en upploppsstrid där Wilda Wilma går segrande ur striden med minsta möjliga marginal. Tredjeplatsen kniper nog Kålmans Pyroman före Dagny Leaf.
Wilda Wilma - Abdulla - Kålmans Pyroman
Lopp 9
Nu har vi kommit fram till andra halvan av det delad nolloppet. Här ser jag en solklar segrare i Kålmans Snobben, leder från start till mål om ni frågar mig. Efter honom blir det hårdare, Diggiloo kommer tillbaka 1 år äldre och kommer troligen knipa andraplatsen före en orutinerad LojstaMaiTai.
Kålmans Snobben - Diggiloo - LojstaMaiTai
Lopp 11
Här tar Pros Minolta hand om ledningen under press av Tsara. När de svänger in på bortre långsidan kommer snabbt Prins Douglaz och övertar ledningen från Minolta. Varvet till mål får vi ytterligare en ny ledare i form av Kålmans Pyret som jag antar varit mammaledig(?) och kvalade på en kanontid. Hon Behåller ledningen in i mål. Bakom henne blir det fajt om 2:a och 3:e pris mellan Retzina och Pros Minolta där jag tror den förstnämnde kniper den blåa rosetten.
Kålmans Pyret - Retzina - Pros Minolta
Lopp 12 - Kör själv.
Lopp 14
Dagen avslutas med ett montélopp för russen. Kålmans Pyret borde ta ledningen i detta lopp och få hålla den ett bra tag innan Enets Linus kommer och avlöser dryga varvet till mål. När det återstår 600m Kopplar radarparet Lojsta Candleligt och Julia Petterson greppet om loppet och tar ännu en montéseger tillsammans, före en bra avslutande Petro rutinerade Cecilia Karlsson på ryggen. Tredjepriset går till comebackekipaget Kålmans Pyret och Isabelle Hansen.
Lojsta Candleligt - Petro - Kålmans Pyret
Kan ju inte påstå att jag är någon höjdare på att tippa, men jag vet att det alltid är kul att läsa var andra tror och tänker!
Lycka till alla ekipage på söndag! =)

puttt

putt!
Flera kan väll tippa?! :D

#8 du kan vell tippa jag pallade inte men jag gorde de i alla fall

Skriver bara såhär.. Har inget bättre för mig. Sen att jag är riktigt dålig på att tippa ponnylopp är en annan sak ;)
Lopp 2, Mad Max - Amiral Doll - Skråmstah. Dunder
Lopp 3, Smedens Maxig - Emmeros Bingo - Mendez
Lopp 4, Ramona Mustang - Golda Gataway - Dantorps Kajsa
Lopp 5, Lojstairrbloss - Gimli - Bill
Lopp 6, Mendez - Smedens Maxell - Mad Max
Lopp 7, A.C.'s Julia - Helium - Madicken Engström
Lopp 8, Abdulla - Dagny Leaf - Wilda Wilma
Lopp 9, Kålmans Snobben - Qvinus - Bull
Lopp 10, Elma - Grim II - Emmeros Etoile
Lopp 11, Kålmans Pyret - Tsara - Tejas Musseron
Lopp 13, Emmeros Etoile - Grim II - Roxanne II
Lopp 14, Tejas Monique - Petro - Lojsta Candle Light
fler som kan tippa ? :D

putt!
puttar upp !

Ingen mer som vill tippa?:)
ja kom igen nu.. är det verkligen ingen mer som vill tippa? (A)
Men alla ni som har skrivit nu kan väl tippa då?

Lycka till Anna och Dagny, vi håller alla tummar från Gotland!

#16 holler me