Sverigeloppet 2009
Vad säger Ni om propositionen?
http://www.sptf.nu/info/styrelsen/Lilla%20Sverigeloppet%202009.pdf
Själv funderar jag på varför det är stängt vid 180000kr, finns det någon som tjänat mer och är i startbar ålder? Sen tycker jag det borde vart nåt fler tillägg. Som proppen är skriven nu finns det väl bara en eller två ponnyer som kan vinna.
Håller med om att proppen är knäppt skriven. De kunde lika gärna ha varit 2140m voltstart för alla. Inget russ i Sverige har tjänat mer än 180 000 kr samt med dessa låga tillägg blir det inga andra som anmäler. Oxh då flyttas ju bakhästarna fram till startdistansen.
Undrar vem som skrev proppen?
Kan inte vara den bästa propskrivaren direkt.

Tråkigt
Håller med er.. det är en konstig propp
Håller med föregående talare, tråkig propp. Kan inte ligga mycket jobb bakom detta..
# nej tyvärr kan det ju inte de :(
Svårt att skriva ett penninhcp lopp som ska stämma för hela Sverige. Denna är definitivt skriven för de snabbaste, 1.38-1.45.
Frågan är om det finns hästar i den klassen i alla regioner?
Det kanske skulle ha varit skriven olika proppar för varje region, och fri hcp i finalen? Det skulle kanske locka fler att anmäla? Nä jag vet inte, bara en tanke som flög förbi…
/Hasse
Det är enklare att följa diskussionen om alla skriver i samma tråd – därför har jag samlat allt som hittills skrivits om Sverigeloppet i de andra två trådarna nedan. Så kan vi fortsätta i denna tråd.
Sverigeloppet - jenniferaronsson
har dom slutat att köra det för kat.A eller?
Hej
Bra fråga, ställ den på SPTFs hemsida. - Hans P
Tydligen. Det är i alla fall tredje året i följd det är för kat. B. - uffesterner
**
Lilla Sverigeloppet 2009** - ryttarn
Nu finns propparna för Lilla Sverigeloppet 2009 på sptfs hemsida.
Det blir ett lopp för de snabbaste…. - Annelie–
1640m hade varit mer spännande tycker jag. Nu tjänar bakhästarna lite för mycket för att det ska vara idé att ta ut någon som inte tillhör Elitloppsklass. (Och ja, jag tänker helt egoistiskt nu) - Tusen
En mycket märklig propp, som är tillrättalagd för de absolut snabbaste hästarna. Och just den här perioden av säsongen när det dräller av lopp för just dessa.
Jag tror inte att ett enda försök blir av, så det gäller att anmäla smart så att man utan att behöva köra kvalar in "på poäng" till finalen.
Det hade varit mycket smartare att skriva ut en propp för hästar mellan 1.55 och 2.05, där det dräller av hästar. - uffesterner
ja håller med om att det redan finns mycket lopp för dom snabba, så det hade ju passat med en långsammare prop. - Gumino
# Håller helt med dig. Hade varit smartare lägga en propp på 1.55 och 2.05 - Karsk
# 7 Vad bra att du skrev ihop det.

Håller helt med er föregående.
Själv hade jag riktat in mig på den breda massan runt 2 minuter, vad tajt och kul lopp det kunde ha blivit. Blir säkert okej även nu, men hade föredragit en prop för "alla", inte bara eliten. Det är ju Sverigeloppet, trots allt.
#9 ja jag håller med dig
#1 Det är tydligen Mats i Eps och Ljungman.
#11 Och hur vet du det? Pratat med dem eller….????
#12 Fråga din styrelse.
#13 Tänkte att du kanske skulle kunna svar direkt ….men nej…
Är inte med i någon klubb så det blir svårt.
Tråkigt att försöken går så nära inpå Lilla Storsjöpokalen som oxå kan vara ett intresant lopp för dom bättre hästarna.. Tycker jag!

Det är ovanligt mkt lopp för de snabbaste o mkt mindre för de hästar som går runt 50-00….
# 16 håller med dig om att det mest är lopp föf de snabbaste.. Lite tråkigt

#16 Absolut är det så, och det är jäkligt dumt för det hade blivit mer varierande lopp med olika hästar i klassen 50-00, och även 00-10. Kolla bara Gentlemannadagen på Jägersro 21/5. Lyckad prop enligt mig!!

Tycker den kunde varit stängd 1.50 - uppåt.