Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettannonser
Läst 1913 ggr
AnnaLundin
0

Säljes - 3-åring e. Röding

Nu är Hippotekets HocusPocus till salu!

född 2006, mörkfux, 97 cm

e. Röding (Elitloppsvinnare mm)
u. Hippotekets Cocos
  - Smevallens Royal - Brunte - Kärlingehults Max

Mamma Cocos är halvsyster med Hippotekets Esska, 2.38.

HocusPocus är en genomsnäll, väluppfostrad ponny som fortfarande är hingst (ska kastreras). Han är visad på föruttagning med 38 p varav 9 på traven.

Nya foton kommer, tills dess kika gärna på www.hippoteket.se

Frågor besvaras via mejl eller PM.

ErikaAndersson
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Halvbror med Erikas sip of Bunnahanhain. (3åring) Gjort 7 starter och gått 2.52. e. Röding u. Lyckans Lorelei! Röding ger bra travhästar!
(lägger in bild på "Bonnie" Och puttar upp tråden!)

AnnaLundin
0
AnnaLundin
0

Kanske något för dig som vill ha ett inkörningsprojekt över vintern, när övriga ponnyer tar vintervila?

Här är ett foto från föruttagningen.

JoannaHaake
0

Är nyfiken på vem som dömde föruttagningen då din hingst ser väldigt fin ut.

VeronicaP
0

Det är premieringsnämden , Morgan Jonsson, Lars Gerth, Ulricha Nordmark bla tror jag det var , kommer ju inte riktigt i håg alla men det är Morgan som är huvudomare om man säger så.

JoannaHaake
0

Kommer han alltid att dömma eller byter dom efter några år?

AnnaLundin
0

Jag fick honom inte att ställa upp sig riktigt lika bra framför domaren. I omdömet han fick stod bl. a att han är kompakt och muntligt tyckte domaren att han var lite "kortbent". Och ja, jag kan kanske hålla med om detta till viss del. Sen kunde han inte slappna av och skritta ordentligt, han kan bättre än det han visade där.

Så visst, är det någon som har lust att visa honom igen så ska jag inte hindra det. Fast jag tror ärligt talat inte att han räcker till ändå.

Morgan är huvuddomare på avelsvärderingen och har så varit ett tag. Byte av huvuddomare är inget som sker med vissa intervaller, vad jag vet. Dvs man vet inte hur länge han sitter kvar där.

JoannaHaake
0

Vad synd han verkar favoritisera svarta shetlandsponny.Hur många av annan färg rekomenderade han vidare?Jag tycker att din hingst ser väldigt bra ut och jag tycker att det är synd att en enda person ska ha sådan makt att bestämma över den svenska shettis aveln.Det blir snart brist på nya avelshingstar i annan färg än svart känns det som.

Jag har tyvärr lite fullt i stallet just nu annars hade jag gärna tittat närmare på din ponny.Lycka till och hoppas att någon orkar visa honom igen.

AnnaLundin
0

Nej, jag vill inte påstå att han favoriserar svarta shettisar.

De hingstar som godkändes den dagen var de som höll tillräckligt hög klass, oavsett färg. Såpass mycket förtroende har jag för avelsvärderingsnämnden! (jag var ju där och såg hingstarna hela dagen och håller nog med dem i de flesta fall, kanske hade jag gallrat ännu hårdare…)

Och jag vill korrigera lite, det är inte bara en domare som avgör, utan nämnden består av tre personer som alla har möjlighet att påverka. (plus veterinär och bruksprovsdomare).

VeronicaP
0

#8 läs vad jag skrev i #5

Bla en 2 1/2 års skäckhingst gick igenom , så inte favoriseras inte bara svarta , men ibland kan det också vara mer än en snygg sida som spelar in, rörelser, ben osv … Sen om hingsten i sig inte vill visa sig från sin bästa sida , det kan ju inte domarna hjälpa.

Sorry Anna kom lite utanför där.

JoannaHaake
0

Ja jag kan ju ha fel,men så har jag uppfattat situationen på visningen.Lycka till med snyggingen som jag tycker ser väldigt bra ut.

AnnaLundin
0

*putteliknuff*

AnnaLundin
0

*knuffeliputt*

Denna kommentar har tagits bort.
AnnaLundin
0

HocusPocus har nu hunnit bli tre år och tid för kastrering är beställd. (jag har ändrat rubriken på annonsen, så den stämmer…)

Han finns fortfarande till salu.

Inkörning är ej påbörjad, pga att jag varit gravid. Men jag har svårt att se att det ska vara några bekymmer… Om så önskas kan jag se till att få honom i vagn innan leverans, så att köparen kan fortsätta därifrån.

ErikaAndersson
0

hjälper till att putta upp. kan berätta att hans halvsyster har gått 2.45,7 som 3 åring på endast 11 starter. kom 6a i kriteriet så för trav är han e superhäst tror jag! Glad

AnnaLundin
0

HocusPocus är nu valack och fortfarande till salu.

Karsk
0

Puttar upp lite