Hults Raptor ska ut om han går bra på Solänget, vet inte vilken prop ännu. Ska även köra Katrinebergs Indie (:
Pandoura & Skogsdala Rebylon ska väl ut om inget oförutsett händer! ;P
Jag hade tängt att kvala. Men hon får vänta ett tag till.
Men behöver ni någon kusk så kör jag gärna!

Bless kommer nog isf att möta Pandoura, Inde och Raptor skulle jag kunna tro :)

Jag ska eventuellt dit med Polenta, har inte bestämt mig än. Det blir 2.17 eller 2.30 proppen.
#4, hon möter nog inte båda då jag ska köra båda och är lite svårt o köra två i samma lopp ;)

hihi nej det har du rätt i :D

Hade nog tänkt anmäla till prop 8 rekordhandicap grundtid 2,24,0.
Prop 12 är ett monte lopp:D Fanny? fast då kommer Gusse att få stå ett helt varv efter typ;o
läju anmäla carre, var dock inte så bra proppar. ena blir väl att han får massa tillägg andra blir det nog för hårt för han. så får se hur han går på solänget.

hade velat åkt men mamma vill inte… Amanda du hade ju haft en mont'e häst här då;)
inte en chans att jag åker till östersund för ett dåligt montélopp, de är tidshandicap 2.30 eller va de är, glöm det amanda, :D haha. fe´rgus kan inte starta tidshandicap eftersom han är så ojämn.
du får vänta till den 23 på bergsåker, då kan du rida monté :D

#12 rider gärna Tigris åt dig :)
#13 haha ja det var ju det jag skrev, vi kommer isf att stå ett helt varv efter ungefär x)
jag får hålla mig till Bergsåker, hoppas gusse är i fin form då! för då ska vi allt springa under 2 minuter! :)
# 15 vi springa? han springer du står bara där uppe och latar dej hahahaha, fick du träningsvärk sist? :P

#15 latar mig ? ;) haha hade jag inte gjort något sist hade nog ide fixen vunnit.
Nej ingen träningsvärk men jag fick lite ont i armarna. :p

Jag ska tyvärr inte dit :( Men ska dit på dubbeltravet :)

jag vill också dit på dubbeln! :O jag mår verkligen dåligt att jag inte kan åka dit iår! :O:O :/

#18 vad har Puma för rekord då *? :)
#20 varför kan du inte åka dit iår??

#21, hon har 2.08, 1 i rek, visst blir de nåra längder bakom vi får stå, men hon är bättre på att jaga ikapp.
# 13 Dålig monté prop? Intervall ju, Fer´gus tjänar ju satan på det. Jag hade lätt anmält ut Maretto om han inte stog 90 mil från Östersund.

#12 jah men min dumma mamma vill inte åka:( :P

#25 du får allt ta och övertala henne tycker jag ;) haha. ((:
#25 då får du åka utan henne :P haha

#27 håller med , jag vill rida monte, fattar du inte det jennifer? :O haha skojja bara :)

#7 vad har Polle för rekord Mirre? :)

#25 Varför vill hon inte åka? :O
#29 2.16,7 :):P

#30 okej :)
#22 därför att min mormor och morfar har varit Gifta i 50 år just den helgen så hela släkten ska åka på en kryssning till Ryssland och Estland hela ös helgen och någon dag till. Jag är så förbannad! Har typ bråkat med mamma x) men jag var tvungen att föja med ;o
#31 stackare men man kan ju förstå att din mormor och morfar vill ha dig med på den där resan

#28,30 Hon vill inte åka eftersom de är solänget helgen före och sen bergsåker efter och för att hon egentligen inte får dra finka med vår bil.
#27 Om jag hade haft körkort så:) Men om nån vill ha en tjej och en häst med liftandes så hänger jag och tigris gärna med:;D

#33 vi har bara en häst i vår transport , men den kan tyvärr bara ta en vagn ;o
# 24.. va? jag har aldrig lärt mig vad som menas med intervall isf? förklara?

#35 haha nej jag har inte heller riktigt fattat det där x)

#33 Jaha på så vis :O Hm. Vi ska ju eventuellt upp dit, vi har ju plats .. kan kolla vad pappa säger :)
# synd att jag har fullt i min finka nu.. och att jag far åt fel håll.. Annars hade du säkert kunna åka med mig

Vi kunde inte ta mer en än häst, det var någon grej som hade gått sönder på ena sidan finkan ;o
Men jag har pratat med Sara och jag ska rida Muskelknutten ist. :P
men kan nån förklara proppen, asså montéloppet? som är intervall? jag fattar inte vad som menas. #24 sa att fe´rgus skulle käna på de och de är ju grundtid 2.30? haha jag fattar inte, förklara någon… varken mamma eller pappa visste heller? :O

#40 intervall menas med att du får 20m för varje 2sek bättre än grundlaget i normala fall. Nu får du 20m för varje 2,2sek bättre än grundlagen. Alltså skulle du ha haft 320m tillägg med fergus om ni hade startat och ni hade haft 380m tillägg om det hade varit en normal propp där du får 20m för varje 2sek bättre än grundlagen.
Alltså hade ni tjänat 60m i detta lopp.
Sen är det lite ungefärliga siffror.

# 13, haha 320 m efter och du sa att de var en bra prop för fe´rgus.. pfffftt!

#43 haha, håller med ! han skulle aldrig inna ikapp! :O

hinna*
Hej!!
Någon sm kan hjälpa mig, jag är urkass på rekordhandicap!! :P
Om hästen har rekord 2.26.1, hur står han då i ett lopp med grundlag på 2.40 över 1640 m? (: någon vänlig själ som kan räkna ut de? (;

#46 1800m
#47 tack så mycket, det känns ju lite väl långt bak kanske ;D haha.

#47 är det inte 20 meter per 2 sek ?

Hade tänkt anmäla Bless till 2,40 jag med och då blir det 140 meters till lägg om jag räknat rätt.

#49 jo 7 x 20=140m 1640+140=1780 sen blir det alltid lite till beroende på hur långt loppet är :) Det blir alltid ungefärligt när man räknar 2sek/20m på tillägg om man vill veta lite snabbt hur mycket tillägg man får :)

Jag använder ett excellark som jag hittade på EPS hemsida för en massa år sedan, då blir det exakt.
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

#52 Jo men vill man veta lite snabbt på ett ungefär så är det ett enkelt sätt att räkna på.

#51 okej tack Kristin då vet jag att jag räknat rätt! :)
Nu har jag anmält Hults Raptor & Katarina ska anmäla Katrinebergs Indie!
Hults Raptor är anmäld till prop 8 hans rek. 2.26!
Katrinebergs Indie är anmäld till prop 9. Rek 2.20!
Hults Defekt ska också ut i Montéloppet tillsammans med Sandra Eriksson rek 2.06!
Vilka fler har hunnit anmäla? Anmälan är ju nu mellan 17-19! (:

Jag funderade starkt på att anmäla, men det blev till slut solvalla, det är ju trots allt dubbelt så långt till Östersund, och lite till…

Blir inget för mig ingen chaffis :/
Pandoura (2.30) är anmäld till prop 7
Skogsdala Rebylon (2.07) är anmäld till prop 10 :)

Jag har anmält
Talls Pysen prop 1
Granit II prop 5&6
Katrinebergs Jimbo prop 7&12

Jag har anmält Tigerlilja till prop.7 (2.40) :)

Bless är anmäld till prop 7 (2,40) och prop 8 (2,24), har rekord på 2,26,0 :)
Ska rida Muskelknutten i prop 12 ( monteloppet ) :)

Polenta är anmäld till prop 9 (2.17), rekord 2.16,7 :) Årsdebut blir det för oss .. spännande!

Startlistor:)

#67 Gud vilket bra lopp Polenta fick, på papperet då :):P Hyfsat drygt att bli där hela dagen dock .. :S

#68 Tigris fick oxå bra lopp ju, det kan ju bli spännande:) Jo ganska drygt då:P
Åh jag hoppas för guds skull att det är paus efter lopp 4, annars blir det tajt för mej att sela av och på :P

#68 Jaa kan bli riktigt spännande! :)
#70 Hm .. tar du med dig två selar så kan jag sela åt dig, jag lär nog inte ha så mkt att göra då förutom att fota då, iom att Polle går i lopp 12 :P

#72 Mjo en del kan jag ju fota .. beror ju på när det blir paus och så med ^^

#73 hihi ja det har du rätt i ^^ ska heja på Polle ja i lopp 12! :D

#74 Gör det du ;P Kan nog behövas :P

när är första start?