Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettbabbel
Läst 2869 ggr
Miii4
0

u: Kajpa

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan.

Är det ngn som har en avkomma undan Kajpa?
Har sett några som tävlar/tävlat.
SKulle va kul att se :)

skott
0

Jag hade ett fölsto jag låna som var efter kajpa  men hon har aldrig startat

juliapettersson
0

Stuteri Dar leasade Kajpa i några år, har hälsat på henne =) Hon lämnade ju Ettan Roll som vann Kriteriet, jag har kört Ettans avkomma Nova Roll.

Hos signe har hon lämnat Indiana Dar (2.12, 4 år) och Kung Dar (ost, 3 år), kanske någon mer.

Hon var tydligen väldigt bakrädd och tävlade själv inte, men har ju hittills lämnat väldigt bra avkommor!

brawina
0

Kajpa har väll tävlat här på gotland för ett antal årsedan om jag inte minns helt fel??

brawina
0

Kajpa har väll tävlat här på gotland för ett antal årsedan om jag inte minns helt fel??

johannan.old
0

Kajpa har startat. Men gick väl inte så fort. Jag körde Ettan Roll som 3 åring. Och hon var den talangfullaste häst jag någonsin kört. Gick lätt under 2 minuter som 3 åring.

Fortfarande drömhästen i mina ögon.Har aldrig kört nån med ett sånnt älgkliv.

Skulle gärna ha en avkomma u. Kajpa-men har nog inte råd!!

brawina
0

Var finns kajpa nu?? JAg körde henne när hon stod vid Maggan Stuteri Ess. Jag tyckte verkligen om den hästen..

Miii4
0

Verkar vara ett väldigt bra/fint  sto :)

Ingen som har en bild på henne, eller avkommor?!

juliapettersson
0

Så var det nog, hon startade men inte alltför mycket p.g.a hennes bakrädsla tror jag.

Har för mig att hon totalt har lämnat runt 10 avkommor?

#5, du skulle passat på när hon stod hos Signe, Indiana dar kostade nog inte mer än 10, det gjorde iaf inte min häst ur samma årskull därifrån :)

Kajpa är nog tillbaks hos Roll.

Kristina-
0

Jag tror också att Kaipa är tillbaka hos stuteri Roll.  Kaipa lämnade även den mycket duktiga Figge Roll född 1995, som Signe på Stuteri Dar ägde och tävlade med några år, men han är inte i livet längre.

juliapettersson
0

vet du vad som hände med Figge? slutade han att tävla när han såldes från signe? han var ju en stjärna på sin tid…

sokret8
0

Figge avlivades för några år sen pga av sin astma, han kunde knappt andas på slutet men han var en fruktansvärt fin häst att köra ..Även indiana och Kung är två väldigt fina hästar

EllaMarine
0

Gilda Roll är u. Kajpa och e. Julle !

Det är Naturbruksgymnasiet Nordvikskolan som äger henne, hon finns alltså i Noraström/Kramfors. Tävlas av 2 elever på skolan, har gått ganska bra för henne.

8 oktober segrade hon på Östersund, med Linda Nässlander.
Hon vann på 2.11,7 .. med många längder.

Född 1996 (10 år), brunt sto ..
29  3-4-2

Hon tog även en till seger uppe på Dannero, någon gång i maj .. (minns ej datum), skolans andra ponny; Polenta kammade hem andra platsen då .. !

Bifogar bara en bild, men fler finns att se på; http://Rigolette.pixbox.se :)

sokret8
0

Sen finns ju även Dar`s Ecco som är efter Kajpa som är utleasad till nån tjej i Hudiksvall. Hon är oxå en riktigt stor talang som har rek på 2,08 tror jag satt som 4 år

EllaMarine
0

Det är Emelie Mood som har Dar`s Ecco tror jag .. :) Rätta mig om jag har fel ?

Miii4
0

#12 Gilda e lik syrran sin =) Hon ser flickaktig ut tycker jag =)

Millaaann
0

Ina Roll e la efter Kajpa? :P x)

primusa
0

#5 Ettan Roll lätt under två minuter som tre-åring? Hon gick sin bästa tid (som tre-åring) i kriteriet, som hon vann buslätt, på 2.09,3 - och då var det full drivning sista 600…

#10 Figge Roll var en fin typ med en riktig vinnarskalle. Dock skör både här och där. Han var ofta skadad, men nådde trots det en fjärdeplats i 5-årsmästerskapet (samma årgång som bl.a. Tyson II, Monark, Super Busen, Isidor, Skärmnäs Pigall, Smedens Regent, Rosetta Ernst och Fantom Roll). Som synes en "hyfsad årgång".

Miii4
0

#16 du e en mes, lär dig läsa :)

Millaaann
0

Mia, just kidding with you!! x)

dali
0

Signe Håkansson har två egna uppfödningar hos sig nu .. Kung Dar 3 års Hingst som ska kvala till våren, sen en 1 års Hingst Napoleon Dar. Han ska upp till Umeå i Dec. Två mycket Fina avkommor. Båda är efter Darius Roll.. Kung är en riktig Travmaskin..  Nappe på bilden

Becca_jansson
0

Jag har letat efter lite Kajpa-ungar

1994 Ettan Roll 30-94-5251 1.55,4? e. Munter 326

1995 Figge Roll 30-95-5332 e. Munter 326

1996 Gilda Roll 3754 e. Julle 298

Hera Roll 30-97-6513 e. Julle 298

1998 Ina Roll e. Vagabond 360 bild finns på http://www.sukuposti.net/fakta.php?Numero=474865

1999 Junior Roll e. Sig helmer till salu finns på http://www.stuteriess.com/tillsalu.htm