Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikett: allmänt
Läst 482 ggr
Mollberg
0

Totalisatorlopp från 16 år.

Numera måste man vara 16 år för att köra lopp inom toton på Gotland. Vad tycker ni om det?

Mollberg
0

Ett problem, SM? Hemskt om dom inte för utanför toton enligt min mening!

brawina
0

tycker det är för j..ligt rent ut sagt. och hur blir det med SMet????SkrikandesLedsen

Impulz
0

Alltså, detta är väl inte helt klart ännu?? Så lät det iallafall inte igår på mötet…

Cherriese
0

inget är bestämt det är ett förslag från stc.. o i sm har de lovat att inte utestänga någon.. så sa de på mötet i helgen…

Teja-Bea
0

Ja precis! Det måste förtydligas att det inte är någonting bestämt ännu! STC vill hjälpa oss med de insprängda loppen. De föreslår då att alla insprängda lopp skall vara penningchp. och att det ska vara en 16årsgräns för totolopp. Men det förslaget fick ganska starta protester på repmötet. Vi får se om det kommer ett förslag på förbundsstämman i vår.

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

DubbelE
0

Det finns både negativa och positiva saker med allting… jag tror det blir ganska bra faktist med 16 års gräns…men bara dom inte utestänger nån från SM

Nitro
0

Om det nu blir så måste det väl gå att söka dispens till tex. SM och sådana lopp?

AK47Kalashnikov
0

#6 & #7 Om jag nu inte är helt ute och cyklar, så ska inte 16 års-gränsen gälla för storlopp. Men nu är jag inte helt säker..!

På Gotland har vi riktigt duktiga kuskar som är under 16, så jag tycker att det skulle bli tråkigt med en sådan åldersgräns.

brawina
0

Om det nu måste ändras så varför kan man inte återgå till att man måste ha kört ett visst antal lopp istället?? Så var det när jag började med ponnytravet för ett antal år sedan

AK47Kalashnikov
0

#9 Håller med! Det hade varit klart mycket smidigare med antal körda lopp istället.

Jag tror att de satt en åldersgräns för att det handlar om spel och pengar. Läste att Visby kört totolisator-lopp med "stora travet" i 60 år, utan problem!

JennyBrunzell
0

#9 & #10 Hur orättvist är inte det då? Och isåfall vart ska den gränsen ligga? Hur många lopp måste man ha kört?

primusa
0

Tidigare låg gränsen vid 20 genomförda lopp om du skulle starta i insprängda lopp eller lopp tillsammans med det "stora" travet. Men den gränsen är tydligen borttagen, eftersom ingen sade nå't om vår kusk, som då hade färre än 20 starter, på Iva Roll i SM i somras.

wilson
0

Detta är en krånglig diskussion men en situation som kan uppstå är ju att en som kört trav sedan mycket tidig ålder och dessutom många lopp inte får köra medan en som precis tagit licens som 16-åring kan få köra, det blir ju lite knasigt!

Tycker som många andra att antal körda lopp borde spela större roll än åldern, speciellt här hemma på Ön, skulle det bli en 16 års gräns förlorar vi MÅNGA ekipage till våra lopp som ligger på stotravet!  Men som redan poängterat är så är inget ännu bestämt och klubbat och dessutom skulle väl gränsen gälla alla lopp på stortravet och inte bara Visby så då spaler det ingen roll vart SM går!?!

CarolaCarro
0

De är väl inte bestämt?? De va väl bara ett krav om stc skulle ta över på nå sätt??

EllinoreBoy
0

Det är inte bestämmt, bara diskuterat ju, och föressten tycker jag det är rätt bra(: Alla kommer ju nån gång att bli 16 och kommer få köra loppen :)

CarolaCarro
0

#15 så du menar om man är under 16 å kör en häst som har chans å va med i ett lopp som handlar om pengar skall man inte få vara med för att man själv är under 16??

Hannna
0

#15 Ganska dåligt argument faktiskt:P Kanske har chansen att komma med just ett år, och då är man 14 år och får inte köra. Kanske aldrig mer får chansen att vara med än just den gången, eller om man har en ponny som är i sitt livs form! Kanske inte är det 2 år senare…