Till salu...
Ponnytravare till salu
Drottningen
12år sto 1.17,5m
e:Kanel u:Silvia ue:Ponte
rekord 2.10,2 kan mycket mer.
Snäll, pigg och arbetsvillig. Barnvänlig och trafiksäker.
Kan fås med utrustning såsom sadel, sele, huvudlag och äldre sulky.
Ca 15 000 ink. utrustning
elin86gotland@live.se
Säljes pågrund av minskat intresse. Har varit utlånad på foder men nu vill vi sälja.
Vad fin hon ser ut att vara :)
*putt*
Putt :-)
fin :D
Ingen som är intresserad??? Väldigt fin liten dam med drag :-)

Kunne du tänka dig att sälja hon till avl? :))
puttar upp lite åt dig:)
Ja visst kan hon gå till avel. Vi har inte betäckt henne eftersom vi inte vill ha fler hästar.
#10 ja hon skulle nog bli en fin mamma :D

har du fler kort på hon? :))
Detta är ett sto av en mycket fin gammal Lojsta stam ska ni veta. Modern Silvia är född 1977 (Diplom, A & AB-prem). Morfar Ponte är en gammal Elithingst som lämnat flera avkommor under 2 min.
#13 Tack
#12 Jo bilder kommer i morgon.

har du stamtavlan? Jag kunne tänka mig att bedecka med min hingst Lojstas Starlight :)) Måste bara prata med Familjen ;))
Jag kan fixa stammen i morgon..
Läste att du gick på Wången. Drottningen har också stått på Wången, jag hade henne som privatponny när jag gick där.

va fin hon va :)
vart står hon?

å va kul :)
jag fick inte ta med min Starlight sedan han va Hingst ;S Så tog med mitt varmblod istellet :)
Och nu fick jag Starlight godkänd för avl, så jag kunde tänka mig ett föl efter hannom :))
Kunne tänka mig att tävla hon litte ochså :))

Om man inte vil ha utrustningen, vad står priset på da ? :))
Nu står hon på Gotland.
Vill ha 10 000 kr
cerat 385
Kajak g 405 mona lisa II 2275
Darlo 325
Kanel 442 Farina Magic 2680 Fröken nibbs 2379
Silvia 2367 Ponte 230 Rollo 143
Diana 556
Saudi 910 Raketen 102
Stava 424 Klipp 93
#23 Jag skulle också kunna betäcka hin med min hingst karsk :)

det kräsjar nog inte med Starlights stamtavla :))
Prata med Madde Gustavsson i dag, hon är min lärare. Hon sa hon ville att du sku komma till Jämtlands Lilla och köra, jag ska jo ta hem min häst här då. kanske du kunde tat hon med hit då?
Är letare att övertala mina föreldre om man vet alt så här :P
Jo visst vill jag köra åt Madde. men det är trav hemma på Fredagen, så om jag åker så tar jag flyget. Men det går alltid transporter uppåt i landet. :-)

ok, men Madde sa det kostade rätt så mycke att få hon över vattnet :/
#27 ja det är inte så billigt att ta över henne :(

#28 Det beror på vad man tycker är dyrt och hur långt man är berädd att åka för att hämta "sin" häst själv. Väljer man transportör kostar det några tusen, men kan man möta upp någonstans kan man komma undan med en femhundring! Inte speciellt dyrt tycker jag.
Att det skulle vara dyrare att transportera hästar från gotland än någon annanstans i sverige är en ren hörsägen och gynnar inte oss uppfödare på gotland direkt…
#29 ja du har rätt att det kan bli billigare också.. men för mig blir det dyrt som att jag bor så långt uppe i norr. Men jag ska nog till gotland med min hingst Karsk.. Vill ju se hur han bodde när han var liten :)
#29 ja du har rätt att det kan bli billigare också.. men för mig blir det dyrt som att jag bor så långt uppe i norr. Men jag ska nog till gotland med min hingst Karsk.. Vill ju se hur han bodde när han var liten :)
Tror inte det hade varit billigare med transport från Skåne. Men ni kanske inte är rätt köpare om ni tycker att transporten är för dyr med tanke på vilket lågt pris jag begär för ponnyn..
Jag vill bara att hon skall hamna hos en familj som har mer tid för att motioner och pyssla om henne. Jag tycker det är synd att hon skall gå här hemma och inte göra så mycke. Hon har så mycke mer att ge. Men nu är hon inte min utan min systers. När hon fick barn och flytta hemifrån så hamnade Drottningen i andra hand. Hon blev utlånad på foder till en nybörjar familj (inom trav) som inte riktigt fick ordning på henne. Så om nån seriös köpare är intresserad så hör av er till mig på elin86gotland@live.se
foto från seger på Visbytravet.
#11 håller med dig att det inte borde vara viktgräns

Nej men jag förstår. Jag har också fraktat ponnysar långt. Men det är ju min hobby så jag gör det ändå. Vad gör man inte för sina små hjärtan :-)
#37 Inte för att jag vill lägga mig i men varför ringer du inte Elin och pratar ang köpet, måste ju vara lättare än att sitta här o skriva?

För att jag tycker det är bätre att ha alt nedskriven så jeg kan studera vad vi har pratat om, samt få bilder :) och sedan jag har norsk mobil är det mycke bätre att göra så här ;))
Ursäkta en gammal russkärring, men är man seriöst intresserad så ringer man väl i alla fall upp säljaren för att prata personligen och för att få mesta möjliga upplysningar om hästen. Drottningen är ett fint litet russ, det kan jag intyga, och med det billiga priset på hästen så tycker jag nog att vare sig tull eller transport är något större problem. Jag har sålt säkert upp emot 100 russ (och 1 shettis!), skulle aldrig i livet sälja till nån som bara vill prata per mail, eller ännu värre, på ett offentligt forum! Maila och anmäla intresse kan man göra, men inte mer heller…..
#41 håller med dig helt om det där.

unsäkta mig då, men om ägaren tyckte det blev för dumt kunne hon gitt mig nr och jag hade ringt. Desutom så är det bara frågor, jag vet inte än om jag ska köpa en till ponny.
Men va har ni med det att göra egentligen?
Och jag vet hon är billig, och sätter pris på det, men pengarna ska jo komma fra ett ställe ochså, å är man 17 år och studerar så är det inte så lett att hosta upp nestan 20.000 ut av inget.
:))
# 43 Jag har absolut inte med det att göra, mer än att jag är väl bekant med Drottningens "familj" och tyckte diskussionen var lite konstig!
Min mail adress finns här på sidan på (nu) tre olika ställen. Det går alldeles utmärkt att skriva dit… elin86gotland@live.se
heej e hon kvar ? :)
Lycka till med att sälja henne :)
heej e hon kvar?:D ni kan ju ringa på 0733288705 MVH anna
putt