Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etiketttävling
Läst 650 ggr
linnrisedal
0

Åby lilla pris

Hade tänk att återinföra Åby lilla pris nästa år! För kat A och B

Skulle vara tcksam om ni som har snabbloppare kan skriva tips på en bra propp både för Kat A och B, ska det vara volt, auto? pening eller tidsintevall, eller hur ska det vara för att många ska anmäl? lång/ kortlopp?

Hur vill NI ha det?

Tyfon
0

auto högst 20 000 :P då kan  ju fonen va med:PRäcka ut tungan

brawina
0

Hur har propparna varit förut?

Maretto
0

snabbast har företräde Räcka ut tungan så får man se dom bästa.

Kristina-
0

Auto för dom snabbaste  Russen skulle vara kul att se.

[Ponny]
0

P 22 högst 1 000 000

Teja-Bea
0

Kolla lite vad det finns för hästar i klubbarna i omnejd om Åby. Kanske inom en 20-mils radie. Se vad hästarna där har för tider och pengar och försök att lägga en prop där ni har möjlighet att få in flest hästar. Försök också att se till att det inte blir ett lika dant storlopp som finns i resten av landet. För de snabbare hästarna finns tex. ganska många storlopp så jag tycker att tidsgränsen ska ligga över 2 eller runt 2 minuter för russen och runt 2.30 för shettisarna.

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

KentN
0

Pengar max 40.000:-  ett tillägg vid 30.000:- Det skulle bli ett väldigt roligt och spännande lopp

linnrisedal
0

#2 Jag vet intye hur propparna har varit föut, även om vnån skulle veta detta, hade det vart skoj att förnya sig lite så hästarna i sverigen blir allt snabbare och snabbare,

#6 även om vi skulle ha tillräckligt med snabba hästar runt om oss, vill vi ha med dom jättesnabba, som även finns runt solvalla och uppåt landet!

Nitro
0

Voltlopp skulle vara kul i ett såpass stort lopp! Kanske med 1.50-55 som grundlag och 2640 eller något?

För shettis något i samma stil, ungefär 2.30-25 i grundlag, 2140 ?

Vore ju kul med ett "stayerlopp" bland de allra bästa!?

DubbelE
0

Håller med bexo, det finns knappt inga stayerlopp längre..

Millaaann
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Åbys lilla pris har bara vatt ett år (2000) och då var det för de allra snabbaste, 1640m i båda lopp med 5000kr i första pris, samt täcke o lagerkrans.. :) Maxmer(jag körde ;) ) och Snäckan vann det året, men nu finns det många lopp för de allra snabbaste så d borde göras för de som e snabba men inte allra snabbaste kanske…

Nitro
0

#11 Precis, så som jag skrev så skulle ju de allra bästa kunna vara med om de ville. Med en del tillägg iofs, men i ett långt lopp har de chans att ta in.
Tycker det skulle vara jättespännande med stayerlopp!

primusa
0

Det är klart att loppen skall vara för de snabbaste. Det är ju synd om publiken i västsverige som annars aldrig får se russkanonerna från Solvalla. Om inte Åby söker SM förstås, nu när STC tydligen skall införa kuskrestriktioner på Skrubbs…

Millaaann
0

Tror faktiskt att visby alltid kommer att köra SM på Gotland, det är ju liksom en tradition. Och det sägs ju också att dom ska göra ett undantag isåfall i SM:et ifall det blir 16årsgräns.

wilson
0

Jätte kul med ett stayerlopp tycket jag också, dessutom kanske man borde satsa på de som kanske inte är allra bäst så att andra kan få chansen att tävla i speciella "stor"lopp! :)

Ett super kul initiativ!

linnrisedal
0

#15 och ni andra som skrev det. vad är ett stayerlopp?

juliapettersson
0

#16, lopp med lång distans, ex.2640, 3140…

linnrisedal
0

flera jag pratat med tycker tt man ska köra det så som det stora travet kör det, med 2 heat och skiljeheat!, vad tycker ni om det?

Millaaann
0

går stortravet med på det om d skulle vara insprängt? det tror ju inte jag, eftersom man knappt får va o värma på banan innan loppet ens ska gå…typ: in snabbt som sjutton o kör loppet o sedan ut lika snabbt från banan igen..

primusa
0

#18 En lysande idé. Ett upplägg som ingen annan bana har och som i framtiden enbart kommer att förknippas med Åby.

ozzkan
0

Kan man kanske köra heatloppen tävlingsdagen innan på Åby (Heldag alltså) eller kankse utagningar på olika ställen i Sverige?

crazycattiz
0

Umåker körde två semifinaler och sedan final som insprängda på en och samma dag.. NORRLANDSPRINTERN ;)

Millaaann
0

men alla banor gillar inte ponnyer..missförstå mig rätt :)

ozzkan
0

#22 Sen är det ju så att hon hade tänkt att ha för både Kat. A Och Kat. B vilket blir sammanlagt 6 lopp! Ibland är det ju bara 8 på heldag!

primusa
0

#22 Jag vet, men här handlar det om två heat med samma hästar i båda heaten. Vinner samma häst båda heaten är saken klar, vinner två olika hästar blir det ett skiljeheat mellan de två vinnarna. Så jag hävdar med en dåres envishet: Ett upplägg som ingen annan bana har och som i framtiden enbart kommer att förknippas med Åby

ozzkan
0

#25 Det lät ju roligt, det har väl aldrig körts skiljeheat bland ponnyer!? Men i så fall bör det nog vara för de snabbaste ändå för annars kan ju nån komma med en ponny som kan gå långt under sitt rekord och då vinner lätt båda heaten!
Sen tycker jag att man bör köra omvänd startlista från första heatet till andra som det är i riktiga, t.ex. att Tyson II får nummer 2 i lopp 1 och får nr. 7 i andra.
Försök oxå att bjuda in ponnyer från andra länder t. ex. den finska flygaren! (Golda Apache eller hur det stavas) och nån annan oxå från Finland (Nearly Perfect eller vad den heter) och även nån från Norge så att dem har så kallade säkra platser!

piggybank
0

1.59,5 och sämmre

Hannna
0

Kanske kunde man ha ett grundlag 1.45 och sämre eller liknande, då utesluter man ju de allra bästa och de som ligger precis under topp 5 i landet kan få chansen att vinna ett storlopp.

primusa
0

#28 Den grundlagen skulle sitta fint.

_JonnaRoos_
0

1.45,5 och sämre;)

primusa
0

#30 Den grundlagen skulle inte sitta fint.

_JonnaRoos_
0

hehe nej jag tänkte på min lilla häst, men det går ju inte i början av året och förhoppningsvis har hon väll sänkt nån tiondel tills det, så nej´det tycker inte jag heller;) haha..

ryttarn
0

Voltstart med 1.55 för Kat-B och 2.30 för Kat-A. Dessa klasser har uruselt med "storlopp" och ofta svårt att hitta vettiga lopp överhuvudtaget.

På tal om Åby, vart tog loppet "Bäst i väst" vägen?

Det försvann plötsligt 2005 efter att ha varit me i alla år som vi tävlat…. JKag tyckte det var ett väldigt trevligt "regionsmästerskap" för västra sverige, ta gärna med det igen nästa år….

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

linnrisedal
0

#33 hmm bäst i väst.. det ska jag ta up med styrelsen..