Jägersro 21 Maj
Någon som har tänkt att anmäla till Gentlemannadagen på Jägersro 21 Maj??

Reservpropparna ser ju bra ut , vi fick ju inte ut våra hästar så vi kan inte anmäla till de vanliga propparna hm

Molta ska starta där :D
#3 :), LÄÄÄNGTAR :D<3

ska anmäla hasse till reservproppen.
Fundera på prop 1 :/
Stall Bråna

Glöm nu inte anmäla!!
Ska nog anmäla Hannibal till fri hcp loppet 

Så där nu har jag mailat iväg anmälan , till reservpropparna då eftersom vi inte kunde gå ut i de fria handicapen då våra inte har hunnit starta innan.

Har anmält ut Evita & Brutus Ess till fri handicapp.

jag och Gyllebosl Hampus ska ditt 
anmäl anmäl nu :D:D
så, nu har jag anmält Hannibal till prop 3 
när kommer de preliminära startlistorna?det stod att de kulle komma kl 18 men inga än..nyfiken..
Dom har kommit…ligger på jagersro.com nyheter
nu hittade jag dem.tack!
oj oj, välfyllt russlopp.. =)

Ja, verkligen välfyllt russlopp! Till och med reserver! Kul att så många anmälde!
Jag har anmält Sessan 2 // Kim Herold:D

Asså jag undrar ju hur handikapparen tänker?

Jag fattar inte shettis loppet hur kan Ekstrands under , tex hamna 40 meter bakom Daisy A som har bättre tid än E. Under , samma med E. Cinderella som också hamnade efter Daisy A .
Men jag är väl trög eller nåt men det ser väldigt konstigt ut i mina ögon

Ser väl knepigt ut i russloppet med , men det är väl därför jag inte gillar det här med fri handicap *S* för de kan handicappa lite som de vill ibland känns det som 
Jag håller med jag tycker oxå russ loppet var väldigt konstigt handikappat…men men man får väl köra o se glad ut

Jag förstår inte hur Marimo kan stå 40 meter efter någon som har samma rekord, 20 meter efter någon med 2.00 och på samma volt som hästar med 2.00 och 59 rekord!!

#24 nope men vi är kanske inte så smarta ;-) vet inte om de går efter de 5 sista starterna kanske , inte vet jag

Fast marimo har ju inte gått rek på ett tag som vissa andra gjort, helt konstig handikappning som vanligt…
Nej o det har inte Evita gjort heller så dom kan inte gå på dom senaste fem starterna..hon startar med hästar som ändå har gått ganska jämnt i rekorden i jämförelse med henne..det är väldigt konstigt att Evita Marimo Carrabass Ambra o Allan cross står på samma volt då dom inte alls har gått samma resultat..verkar konstigt men jag e ju inte heller så duktig på det där

#26 och 27 Jag har ju inte koll men jag trodde att det skulle vara så , men sen är det väl så med fria handicap att de kan göra lite som de vill , alltså bestämma *reglerna* själva eller ?

Jag hade ju tex tänkt anmäla Ijor dit men då han inte hann gå något lopp innan då Östanåkra blev inställt så blev det inget av med det och hade varit kul att se hur han hade hamnat då också ;-)

#28 Jo så är väl men jag vet vad jag hade tittat efter om jag hade varit handikapper iallafall först rek, sen de senaste starter,placering, datum och bana.
Men de är ju jag de och jag är ingen handikapper så jag har kanske fel.

# 25
Jaa fast om dom skulle gått på de 5 senaste starterna skulle Marimo stått betydligt längre fram. Kan inte förstå att han bli handikappad såhär när hans rad ser ut som den gör!

Vad jag hört går de på tid och placering de fem senaste starterna.

# 32
Det kan de inte ha gjort. Då skulle inte min ponny bara stått med hästar som gått fortare än honom.

#33 Nä de kan ju inte ha gjort det
De har kanske oxå tagit hänsyn till vilken bana de 5 senaste starterna är gjorda, det finns ju snabba o mindre snabba banor……………
Man får väl inte ha halvrad när man anmäler till frihandicap?

#6 Nej det får man inte är det någon som har det ?
Allgunnens Yra startar på Åby på söndag

aha och anmälan gick ut i stort sett samtidigt hur räknas det då ?
för iof kollade de i datan när de satte ihop det så kanske det inte syntes då ?
Nej, det syntes nog inte då eftersom anmälningstiden gick ut samtidigt.
#38 Allgunnens Yra kan inte få starta på jägersro då hon kommer ha halvrad inför detta insprängda på Jägersro.

Kan faktiskt inte heller förstå hur dem handicapat… o då tänker jag på många av hästarna…
Hur kan t.ex Evita stå på samma volt som hästar som gått mellan 6-10 sek snabbare dom senaste starterna??

hmm jag tänkte att de brukar väll stå i proppen att dem inte får ha halvrad.. Fast man kanske bara ska veta det då

Jag håller med många av er ovanstående. Det finns två hästar på "min" volt som jag tycker borde stå 20 meter bakom de övriga. Men det är ju inte jag som handicapar så… Tycker det är trist när det känns som om det inte lagts ner så mycket tankearbete bakom; hur hästen är för dagen, vad det gjort på banan nu i vår o.s.v. Känns faktiskt som hästarnas rader bara är ögnade, och så var det bra med det.

#43 Fast hade det inte blivit någon i Åby så hade du ju inte haft någon halvrad ;-)
Roligt med så välfyllda lopp :)
Jag tycker inte att det ser ut att vara nåt "fel" på handicapningen utan är tacksam för att det finns folk som ställer upp och tar sig an uppgiften att ordna fri hcp lopp 

De slutgiltiga listorna borde väl snart komma ut på SPTF?
nu har dom kommit :D
tippa? :)
#46 nej du har ju verkligen fått den fria handicapen på din sida.. hannibal är väl den som tjänar mest på fri handicapen
putt ! :D
Ska någon fota ? :)
Ps. Tippa gärna i shettis loppet ;D
putt. :)

MOLTA vinner så klart :D haha nä men tror kanske Emmeros Diva eller Allgunnens Öpop.
#52 Klart hon gör :)
puttar ännu mer :)
# 55, Ja men jag har ju redan typ halv tippat xD
Har ingen koll på russloppet, i shettis, ceasar, öpop eller Molta :)
Tycker att handicapen är skum för shettisarna :S
Lycka till allihopa! Ska försöka komma in och ta lite bilder ;)
Jag kommer och fotar, säg gärna till ifall ni vill bli fotade! försöker fota så många som möjligt.
Obs! Kommer bara fota i shettisloppet!
erika,du får gärna fota mig och diva:d
Erika får gärna fota mig och Molta :)
Erika får gärna fota mig och Molta :)

Boxlista imorgon
**Stall 25
**1. Daisy A
2. Molta
3. Gylleboslätts Hampus
4. Erikas Sip of Bunnahabhain
5. Jana Skott
6. Hannibal Roll
7. Sessan II
8. Ernst Romeo
9. Säby's Allan Cross
10. Carrabass
**Stall 5
**1. Allgunnens Öpop
2. Pros Minandra
3. Ekstrands Under
4. Ekstrands Cinderella
5. Kålmans Prinsen
6. Emmeros Diva
7. Ljungens Nina
8. Ture II
Alla ni som ska fota, ni får gärna ta på diva och mig :)

#64 Lycka till i morrn och gå och lägg dig i tid ;-)
#65, haha jo tack ska bara gå ut med hunden sen ska jag sova hihi :D

Emmeros Cirrius och Kajsa Lindsjö vann shettisloppet!!! STORT GRATTIS!!!

Grattis Kajsa.
Molta blev 2:a :D bra kört Selina!!! :D
3:a blev Daisy A.

Grattis !!!
Mera resultat?????
Du kan sträcka på dig Maggan! Enligt av vad jag har hört vann Brutus Ess kat B loppet.
Brutus Ess vann Kat.B loppet! Superfin vinst, STORT grattis Carro!
WoW! Vad glad jag blir! Grattis till alla runt Brutus! Är det nån som har tiden?
Ryktas att det gick 2.05.. men jag är inte helt 100…
Någon som vet vad dom vann på för tid i Kat. A loppet? :)

Grattis Kajsa till segern med Cirrus på nya rekordet 2,50,5.
Grattis Caroline till segern med Brutus Ess på nya rekordet 2,05,0.

#76 Fick ni tider i shettis loppet ?

#77 Det var bara tid på segraren i shettisloppet, resten gick it.

#78 Ok vad tråkigt hade varit kul att se vad de andra gjorde för tider , Diva gick väl rätt bra ?
Hur var placeringarna både i shettis och russ loppen.

#79, jo det gjorde hon ju hade varit fett roligt att se tiden då :)

resultat kat. b loppet
1 Brutus Ess 05,0g*
2 Hannibal Roll 02,6*
3 Ljungens Pärla 01,8g*
4 Carrabass 02,5g
5 Sessan II 04,4g
6 Kålmans Prinsen 10,7*
7 Säby´s Allan Cross 03,7g
Grattis till segrarna och till alla som är nöjda med dagen :)

Grattis Kajsa och Cirrus och Caroline och Brutus Ess till segern idag
#84, de va väll inga tider?:O
fanns de i shettis loppet med då?:)
är inte jätte bra på att fota och helller ingen bra kamera, men har lite bilder så säg till så kan jag se om jag har på er häst ( russlopet)
Blev tvåa med Molta ! :D, Mega roligt ! :DD
Grattis till andraplatsen med Hannibal Roll också (som jag ju har en aning anknytning till…..)! Bra tid! Kommer under 2.00 snart?
Tack alla!!! Vi är alla så glada o nöjda med Brutus idag..han gjorde ett kanon lopp..

Grattis Kajsa o Cirrus till er seger!! och grattis även till alla er andra som e nöjda med era placeringar.
Fina foton Nilla, Tack!! Är det någon annan som har mig o Brutus på bild så skulle jag gärna vilja se dom
#89 Tack :) Vi hoppas att han ska lyckas med det i år!

tackdu :D
Tack så mycket för alla gratulationer! Har varit en fantastisk dag för mig =)
Tack även till Nilla som värmde Cirrus så bra!
Jättefina bilder! Någon som har fler?
fick du på bonnie nilla? :)

Är det någon som har fångat gyllebosl hampus på bild ???

Någon som fick bild på carrabass?
Grattis Kajsa och Carro!!

Har bilder på alla i russloppet :)
Även i jipooloppet :)

Jättefina bilder Nilla!
Grattis Carro och Kajsa till segrarna!

#118 Tack Erika!
Fina bilder du tagit :)
Funkar inte att lägga upp bilder nu men försöker lite senare!
Någon som fått Hannibal Roll på bild?

Tack Erika för bilden på hampus 
Tack Tack Tack Erika!!!!!!
#126 #130-131 varsegod!
Hanna, fick du på bonnie? :)

Någon mer som har fångat hampus på bild ??? =)

Någon mer som har fångat hampus på bild ??? =)

Grattis Brutus, Carro och Kutte!! Jätteroligt!
Tack Nilla för den fina bilden!

Tack Hanna för bilden på Hampus 

#140 Tack!! Mycket fina bilder :D
#149 Så lite så ;)
#150 Tack så mycket! :)

Grattis till alla, & speciellt till Ung Jägersro.. Ganska så otippad häst men de betyder att ni gjort ett hårt jobb. GRATTIS!

# 93, 97 & 143, Tack för de kanonfina bilderna!

Riktigt fina bilder! Och grattis allihopa :)

Jättefina bilder Erika och Hanna!!