Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etiketttävling
Läst 1953 ggr
skott
0

Elitloppet

Vem har blivit inbjuden??

Gurra91
0

Tokajer M.L. är inbjuden :) Har skotte blivit?? Grattis till andra platsen och de nya rekordet idag! Fin han e :)

33miliaa
0

diva(:

skott
0

Tack så mycket ocg grattis till Tokajers nya rekord. Nej de har han inte blivit ännu.. Hörde att även Ravelli var inbjuden

Gurra91
0

Tråkigt :( Tack

Millaaann
0

Ronaldo är inbjuden :)

johannaolofsson
0

#5 GRATTIS! Lycka till!

Jennie_A
0

Iva är inbjuden :o)

johannaolofsson
0

#7 Grattis och lycka till även där!

#1 Hur fort har Tokajer gått?

skott
0

# 8 1.46.6 Även Ravelli blev inbjuden men tackade nej. Han gick 1.47 idag och blev 4a

equuleus
0

#9 Då tycker jag att det är mycket märkligt att inte skotte är inbjuden med tanke på att han gick fortare än båda dem två idag. Inge illa menat om dem.

skott
0

#10 Ja de tycker jag med :( Han hade ju även gått snabbare än dem innan starten idag. Han gick ju 49 på visby och de båda hade gått 50.

skott
0

Jag ska ju lägga till att jag tycker ju Tokajer har en värdig plats där men lite fundersam blir man ju när de fortfarande inte ringt.

johannaolofsson
0

#12 Det förstår jag Anne, hoppas ni kommer med

Gurra91
0

# 8 Gick  nytt rekord idag 1.46,6 :)

#12 Har dom inte ringt än? :/

Trav_
0

#12 Dom kan ju ringa, ringde mej för typ  20 min sen om shettisloppet…

Hoppet lever;)

skott
0

# 14 Nix ingen har ringt.

Gurra91
0

Trsit!!:/ Hoppas do  ringer, han e ju ibra form å allt :)

skott
0

#17 Ja mkt.. Ja som han såg ut idag blir jag inte förvånad om han putsar sitt rek lite till, de gick väldigt fort bitvis. Så står jag väl på banan och gråter igen.. Pinsamt men glad får man ju vara :)

Stallmima
0

Vi håller tummarna för att Skotte kommer med till Elitloppet

Gurra91
0

Ja han såg riktigt fin ut!! :)

NatthaBlom
0

Vad gick skotte idag? :)

Gurra91
0

# 21   1.46,2 :)

ahlblom
0

Alla sex hästar som startade igår på Solvalla gick 1.44,4 och snabbare. Dom borde vara klara allihop. Sen Ernst Ronaldo såklart, hade Tojaker fått en inbjudan så är det klart sen, åtta hästar då..

NatthaBlom
0

#22 vad roligt, grattis till det nya rekordet Anne :)

Kajhugo
0

Skotte var kanonfin idag, ni är klart värda en plats sista söndagen i maj.

Kima
0

# 23 men ravelli fick också en inbjudan?!

Jennie_A
0

#26 Men enl #9 så tackade han nej…

skott
0

#27 Hon menar nog att de är konstigt att de inte ringt och bjudit Skotte när han gått en snabbare tid.

skott
0

#24 #25 Tack ja de var han verkligen.

Jennie_A
0

#28 Jaha okej. Det fattade inte jag….

DanstorpsKajsa
0

Danstorps Kajsa blev inbjuden =D

marika-J
0

Då kanske det troligtvis blir ett Elitlopp med, Gumino, Micklas, Tyson II, Varette, Lexius, Iva Roll, Tokajer M.L och Ernst Ronaldo. Spännande!

UllisT
0

en annan som inte hänger med. Är det verkligen tiden som spelar in, ja menar det är ju ett inbjudningslopp och då bjuder väl klubben in dom ekipage som dom vill se i elitloppet och kanske har fina tider och placeringar men inte är allra snabbast? Annars hade dom kunnat skriva i proppen att det är dom 12 snabbaste som kommer med så som i SMét

Förstår att man vill starta men var glada att ni har så fina hästar som ni har, ni som inte kommer med denna gång.

skott
0

Som de verkar är de de 7snabbaste som blivit inbjudna sen den 9e snabbaste. Tycker de är konstigt då att de tagit alla i följd förutom Skotte som var den 8e snabbaste.

UllisT
0

#34 förstår din besvikelse om du inte kommer med denna gång men håller tummarna för dig till nästa gång

skott
0

#35 Ja detta är väldigt dåligt och de är klart jag är besviken,jag  hade inte brytt mig en sekund om de inte varit bara Skotte som blev utom plats, fast han var den 8e snabbaste. Men så blev de ju tydligen. Dåligt.

VeronicaP
0

#36 Kan det inte vara så också att han inte har blivit inbjudenför  att han inte har varit igång innan sen 05.
Han har ju faktiskt haft ett uppehåll i sin karriär ett tag och de andra som har blivit inbjudna har vartit igång de senaste året.

Grattis till hans fina tid idag.

Kristina-
0

Om jag förstått saken rätt , så handlade det inte bara om att vara snabbast i år, utan man tittade även på förra årets resultat. Med tanke på det är det ju helt klart rätt hästar med!

HansP
0

Vet någon vilka shettisar som är inbjudna till resp. kat. A lopp?

/Hasse

skott
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#38 Om de bara varit så att de bjudit lite olika hästar som varit lite olika snabba och inte just bara de 7 snabbaste och sen bjöd dem in den 9e snabbaste. Detta känns såklart lite diskriminering. Vi var ju rent överlyckliga när vi fick reda på att Skotte tog som vi trodde sista platsen till Elitloppet.

skott
0

#37 Ja men de tittar ju på årets tider.

Nej han har ju inte varit igång på många år men då borde de ju vara mer intressant att ha honom med kan  jag tycka iallafall.

Karsk
0

Lycka till alla som ska starta :)

VeronicaP
1

#41 Fast jag tor faktiskt att de även titta på fjolårets resultat och jag kan om jag ska vara riktigt ärlig tycka att det kan vara rätt att  de hästarna som har varit igång hela tiden *går före*

Missförtså mig rätt nu .

ahlblom
0

-Vi var ju rent överlyckliga när vi fick reda på att Skotte tog som vi trodde sista platsen till Elitloppet.

"Man ska inte ta ut något i förskott."

7 av hästarna som är inbjudna har tillhört Sveriges elit under många år, den åttonde och sista hästen är en uppstickare som i år kommer ta steget in i eliten. Tokajer var t.e.x med i SM förra året och gjorde en helt klart godkänd insats där.

hannibal-roll
0

#41 Jag känner verkligen din besvikelse.

Ett år åkte jag upp till elitloppskvalen som fanns på den tiden, jag kom tvåa i kvalet. De som vann kvalen fick ju en plats i finalen och resten skulle bjudas in. Trean i mitt kval (en ponny med sämre rekord och resultat än min) blev inbjuden men inte jag. En enorm besvikelse! Rynkar på näsan Förklaringen jag fick var att klubben kunde bjuda in vem dom ville utan motivering.

VeronicaP
0

#39 Emmeros Diva är inbjuden .

StuteriTrot
0

Grattis Anne och Kima till Skottes superfina prestation igår!Glad

Riktigt starkt av en äldre herre som dessutom inte varit igång på ett tag att i 2:a starten sätta nytt rekord. Han verkar vara i riktig dunderform. Det visar tydligt att han har mer att visa.

Förstår att du är besviken på att han inte blivit inbjuden till Elitloppet. Det hade varit riktigt kul att se vad han hade kunnat göra där! Själv tycker jag inte att förra årets resultat spelar roll. Då var då och nu är nu! Det är nu årets Elitlopp ska gå.

Grattis till alla er som kom med! Givetvis är alla 8 värda sin plats. Lycka till!

Stuteri-Ekslatt
0

Tycker det hade varit roligt med några nya ponnyer i Elitloppet ,ska upp och titta på stora elitloppet men ponnyloppen får stå över detta året  ska ha en sovmorgon med en stor frukost.  Roligt att det är många nya hästar till start i Elitloppet bland de stora travarna.

33miliaa
0

#46, jajamen det är jag jätte glad över :D

VeronicaP
0

#48 Tycker  jag ni gör rätt i frukostarna är sååå goda så på hotellen ju ;-)

#49 och du smugglar med mig i bilen och hotellet eller hur ;-)

nemesis
0

Anne , jag tycker verkligen Skotte också förtjänade en plats i Elitloppet! han såg kanon fin ut igår!

det kunde ju varit 12 st till start och de med snabbaste rekord fick framspår för då hade ju iallafall fler fått chansen att komma med!

Denna kommentar har tagits bort.
morrfar
0

#51 Tyvär är det så att det är datan på Stc som lottar alla oavsett om man är snabb eller inte. Tyvär togs den regeln bort med dom snabba i främre ledet och dom med något sämmre rek. i det bakre ledet. Jag tror att det är därför det bara är 8 st. i loppet, men jag är inte riktigt säker.

ROSSO123
0

Är det inte bara att lotta 2 gånger först de åtta med bästa rekord och sedan de andra 4 bara man talar om att de med bästa rekordet startar från 1-8

Eller?

Alt 2 lotta som man gör till elitlopps försöken med 8 hästar i en "burk" och en burk till med 4 st

Burk1 spår 1-8

burk2 spår 9-12

?

morrfar
0

#54 Reglementet säger att man skall lotta alla i en klump Och det är datan på Stc som gör det automatiskt. Vill man ha en förändring i reglementet måste man lämmna inn en motion till förbundsstyrelsen i December allt. till sin egen klubb och be att dom skickar in den till Sptf.

Teja-Bea
0

Om det nu är datorn på stc som lottar så undrar jag hur det kommer sig att nyligen i ett lopp med SM-klass hade den långsammaste hästen spår 1, näst långsammaste spår 2 osv. med den sannabste i yttersta spår bakom bilen.. skum slump…

Jag håller med om att man borde fylla loppen så gott det går!

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Karsk
0

#56 Det lät ju jätte skumt om det lottas spår.

Ja man borde fylla loppen mer.

ryttarn
0

#56 och #57 Om jag inte alldeles missminner mig har det funnits proppar som just placerar hästar i spår efter rekord. Men detta skall då stå i proppen. Jag tror inte man kan lotta spår mellan de 8 snabbaste och sedan mellan de andra fyra.

Hur man än vänder och vrider på alla tyckanden så är det SPTS som äger loppen. Det är dom som drar ihop sponsorer, sliter med arbetet som ligger bakom och då är det ju ganska självklart att dom skriver propparna. Visst kan man tycka ett och annat, vilket man kan om vilken propp som helst. Men jag önskar nog lite mer ödmjukhet från vissa debatörer i denna tråd.

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

zoccervadd
0

Elitloppet - En gång om året.

"na na na na na"

Buck I St Pat vinner på 09,6