Det största lopp du vunnit.

hum… jag har aldrig vunnit något stort lopp.. jag har bara vunnit 1 gn under alla dom lopp jag kört xD.. men det var riktigt fint att vinna ^^ spec med allt jobb jag hade lagt bakom den hästen..

Största loppet SM Kat.A med Gläntans Domino 2004, var ju stor,stor favorit.
Det största känslomässigt är Kriteriet 2004 Kat.B med Petro. Här var jag ju med från grunden, kört in, tränat honom själv och påförhand räknade jag inte alls med chans, varit urusel sista starten och dessutom dålig i värmningen, plus bakspår då han visat att han trivdes allra bäst i ledningen.
Det var verkligen en enorm känsla att styra ut i andraspår på upploppet och han bara går förbi utan minsta tvekan, och insprängt på kriteridagen:) Det var grymt roligt!
Hmm ja d e la mini åbergs me Maxmer 99 o 00, Lilla Kalmarsundspokalen 99(maxmer), Åby lilla pris 00 (maxmer), Elitloppet 00 med Lilla Ross man, Hmm sen e d när jag kom 2a med Maxmer i SM 99-00.. :) kommer inte på mer just nu x)
Finalen i lindesbergs stora pris ( kat b) mot bla. hästar som Iva roll & Celine

det är väl Agria finael kat b 06

jaa de hade vart derbyt om dom inte diskat mej för två galopper.

Största segern för mig var nog Elitloppet kat A 1994 med Umil.
Jag var bara 9 år gammal och klart den yngsta kusken i loppet (är väl fortfarande den yngsta kusken som deltagit i Elitloppet??) Jag minns att hela familjen var med och jag sa till min storasyster "Tänk om jag vinner?!" Hon bara ruskade på huvet och sa "jaja Bea, ha inte för stora förhoppningar nu".
5 år gamla Umil satte full fart från andra volten (1160m) och var på borte långsidan ikapp Karolina som stått på start. Halvvarvet kvar så hade vi täten och drog ifrån i kurvan. In på upploppet så vände jag mig oroligt om och kollade efter bakhästarna. Publiken vrålade "Beatrice! Beatrice!" och jag minns att nr 5 (minns ej namnet) närmade sig steg för steg.
60m kvar till mål insåg jag att jag skulle vinna och fick då glädjetårarna i halsen. Jag kunde inte smacka! Men Umil travade på så glatt och vi vann det första Elitloppet någonsin för kategori A.
I vinnarcirkeln svamlade jag ganska mycket vid intervjun och jag var helatiden orolig för vart de skulle ta vägen med min häst! De lädde ju omkring honom…! Men jag blev iaf intervjuad av Leif Loket Olsson, vilket var stort! Minns att Bingolotto hade ca 2 miljoner tittare på den tiden!
Visst har jag haft flera andra stora segrar. Som när jag vann Monté SM helt otippat och slog favoriterna Charlie vd. Provincialeweg och Shott Flake 1996. Men Elitloppssegern som 9-åring sen sitter kvar klart i minnet som om det vore igår…
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Får väl svara själv också ;)
Det största jag vunnit var med Rasmus II i Lilla Kalmarsundspokalen 2004. Det var min andra säsong som jag körde.. Hade ju lite tur på köpet också (Domino diskad i ledningen) Men ändå, en seger är en seger!
Vann också Östrusspokalen 2005 med Tippex. Kanske inte så stort, men det var första gången han gick under 2.00. Så det var riktigt stort för mig. Tiden blev 1.59,5a

jag har inte vunnit någre dtort lopp men min allra första seger är värd att minnas.. det var ett shettismonten lopp med 5 startande jag red Min Anton och alla utom jag blev diskade så det blev en enkel seger ..haha:P

Jarlsberg Grand Prix trøsten 03 ellers henger thai tanics ponniløp høyt!

Jadu, det är nog Sverigeloppsvinsterna med Citrus II 2002 och Blizzard 2004.
Bägge vann jag med en nos och det gick riktigt fort i båda loppen.
Dessutom 5-årsshettisen på Gotland med Blizzard. Då slog vi nuvarande världsrekordhållaren Golda Apache :P
Med russ har det inte blivit några stora vinster men det kommer nästa år ;P
Kusk SM kat. B (på den tiden man fick en lottad ponny)! Grymt roligt!!!!!

Tyvärr har jag inte vunnit något storlopp. Men man kan väl säga att jag var nära! (eller inte) Jag var iallafall 2:a i årets elitlopp efter Danielle! =P Man kan helt klart säga att jag var en outsider! Björn Hammarström skrev ju lite om varje häst och jag tror han skrev "Jämn och fin Åmålshäst men är ute på för djupt vatten"(kaske alldeles för djupt vatten) men där fick han tji! =P

Jag har bara vunnit två lopp och inget av dem var något stort lopp. Men första vinsten var helt underbar,vågade inte tro på vinsten förrens vi åkte därifrån med täcke, pokal och vinstrosett.

Jag har några guldklimpar med olika hästar, som jag värderar väldigt högt! Och det är inte bara segrar…. Med Gräsman vann jag Dala Demokratens Ponnychampion -93, och det var min första riktigt stora seger. Med Primusa så jag jag vunnit Lilla Ådals priset -99. Sedan så var Primusas första säsong minnesvärd. Vi vann 5 ggr och hade 7 andra platser på 20 starter. Sedan har vi förstås Lexius som jag vann Femårsmästerskapet med, samt Sundsvall Lilla Open trot -01. Det är de två segrarna som jag värderar högst av alla! Med Lexius kom jag även 2:a i Kriteriet, och 4:a i Derbyt, samt har vunnit olika större lopp runt om i Sverige. Lexius är den häst som har varit absolut roligast att köra. Sedan har jag placeringar som jag värderar högt så som; 3:a i Femårsmästerskapet med Fantom Roll, 3:a i Kusk-SM med Klippa.
jag har inte kört nå större lopp ännu :( men de kommer väl ;)

Elitloppet var riktigt kul att vara med i inför den publiken, sedan har vi SM som var aldra störst:) Men guldstot är ju bara att glömma…:/ Monte SM kul för att det var så spännande i loppet;) Annars är min roligaste seger med Pondus Pirat på bollnäs när vi slog Iva Roll och han gick 1.56,3 hade inte gått under 2 minuter då, han var bara så grym då:D Kul att slå en så pass bra häst också..Ända loppet han har vart riktigt bra i, alltså fräsch..