Dubbeltrav Eskilstuna
Vet någon om det kommer att bli någon utställning på lördagen 27 juni i samband med Eskilstuna dubbeltravdagar? Hittar ingen info om detta på deras hemsida.
Jag skickar vidare dig till denna hemsida http://www.skogsbaggen.com/Utstallningar.htm där finns information om utställningen under dubbelhelgen. På den här hemsidan finns en kalender på alla utställningar i sommar:
http://vickelbyponny.blogg.se
Någon som vet om man kommer få övernatta på banan som förr eller om man inte skulle få det mera?
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus
#2 det hoppas jag verkligen, då jag hade tänk stanna kvar ensam över helgen med två russ och sova i tält.

Prata med EPS styrelse om övernattning. Det går fortfarande att bruka vår fina klubblokal för övernattning! =)
Drop inutställningen på Sundbyholm den 27 juni är öppen för alla ponnyraser. Max 70 hästar. Anmälan sker på plats mellan 8.00 och 12.00. Bedömningarna börjar kl. 9.00.
Upplysningar: Agneta Hecht tel. 0705647974 eller 016-61029. Domare är Liselotte Erixon.
Information finns, som #1 så fint länkat, på mälarruss hemsida.
infå kommer på EPS hemsida inom kort.
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus
#2 och #3 Om det inte skulle gå kan vi bistå med hagar och ett fåtal boxar. Mark för att ställa upp ett tält går väl kanske också att fixa. Annars finns det fina vandrarhem i närheten.
Åhh va kul att det blir utställning också! Perfekt!
Behöver boende för 2 vuxna och 2 barn (11 o 15 år) och box för ett russ o en shettis torsdagnatt-lördagnatt. Åker från Gotland så därav måste vi resa redan på torsdagen.

#6 som sagt, kontakta EPS styrelse och boka upp platserna i klubblokalen. De kommer nog vara eftertraktade!!
Om det blir jättefullt så kan även vi bistå med tältmark, hagar, boxar eller lösdrift. Vi bor inte lika nära Sundbyholm som #5, men ändå bara 20min bilresa ifrån! =)
Tråkigt om det inte blir övernattning med tält, husvagnar mm på banan. Dubbeltrav helgerna tappar tjusningen lite då, vad jag tycker.

#8 håller med om det
Hoppas att det blir så att man får ha kvar hästarna på banan under helgen^^ :)
Var där för 2 år sedan och det var jättekul. Då bodde vi på sundbyholms slott, jag har för mej att EPS hade fixat på nå vis och bokat rum där så att det vart ganska billigt att bo på sundbyholm under helgen. Men det kanske inte är något sådan i år?
Men om man ska starta både fre och sön borde väl hästarna åtminstone ha boxplats över helgen?

#10 det går säkert att ordna, det svåra är ju att få alla hagar att räcka till. Man vill får ju inte ha hästen på box i tre långa dagar… =/
#11 nej det är ju sant.. förra året tror jag Julia och jag fick låna hagen bakom klubbstugan på lördagen iaf.. :)
Hagar brukar inte vara något problem.
Frågan är bara om man kan få sova på banan, vet att det gick snack om att man inte skulle få det mera efter förra årets dubbeltrav.
~ Anneli ~
#13 Var det av ngn speciell anledning som man prata om det, menar om det var folk som inte skötte sig, eller ngn annan orsak?
#14 av den anledningen borde det inte ha varit tycker jag.. Jag tältade där förra året och vad jag så/märkte var det väldigt lungt på banområdet hela helgen, dock var det ju lite partaj på lördagskvällen..

#15 är det inte det som är meningen att det ska vara? 
#14 du har PM
~ Anneli ~
Jag har kollat med Sundbyholms slott och där är det bokat hela helgen pg.a bröllop.Antingen blir det tältning eller klubbstugan för oss antar jag om ingen har nåt bättre alternativ..
Ska ringa S. Oscarsson snarast..
Hoppas nu russet som vi ska ha med sköter sig imorrn i travstarten här på Visby o inte blir diskad för då måste han kvala igen..
och då är det liksom kört med Eskilstuna för hans del…
Jag rekomenderar alla som har frågor att ringa någon i EPS styrelse och fråga istället, alla nummer och mer info ang. rum på sundbyholmsslott finns på EPS hemsida www.eskilstunaponnytrav.com
http://vickelbyponny.blogg.se

Skulle vara jättesynd om man inte får övernatta med hästarna under helgen. Då försvinner ju vitsen med dubbeltrav "/. Det var så kul förut när många stannade kvar och vi hade lekar och frågesproter mellan de olika klubbarna under lördagen och käka tsm på kvällen. Skulle va skitkul om det var så i år igen ! :)
Jag tror inte att de blir så mycket problem med hagar och så egentligen. Iaf inte om man bara är där mellan fre-sön. Man kommer på fredag och tävlar då, sen på lördag kanske man kan släppa ut hästen i en stund i hagen iaf, och efter det kan man gå/rida med dem och bada så att de ändå är ute och rör på sig, så kanske det finns nån hage ledig en lite stund på em/kvällen med, sen under sön är väl de flesta ute och tävlar ändå =)

Inga fler spekulationer om hurvida man får övernatta eller inte.
De som undrar tar kontakt med styrelsen och endast ett styrelseutlåtande i det ärendet gäller från och med nu.
Tälta funkar för mig!
Nu behövs det ingen övernattning för min del, blir nog bara start på fredagen..
får man tälta ? :P isåfall gör vi det om vi ska dit.
Har försökt ringa och sms:a Susanne Oscarsson men får inget svar..Någon annan man kan kontakta?

#25 Sussi är svår o få tag på eftersom hon jobbar så det heter duga;) men släng iväg ett mail till henne, hon brukar vara duktig på o svara

#25 #26 har försökt med bägge :P hon verkar vara rätt upptagen, men det är väl som du sa att hon jobbar mkt!
Undrar också om det finns nån mer man kan ringa om info?
Har fått tag på S.Oscarsson nu o boende o box är fixat
.
Nu ska bara hästarna anmälas o båten bokas!
Ser framemot en trevlig tävlingshelg!!

Verkar som att min nuvarande kusk till min shettis inte kan tävla den helgen tyvärr.
Någon rutinerad eller van kusk som ev. vill köra min shettis på fredagen?, (2.55,1 o sämre tror jag proppen var). Hade nog nåt lopp på söndagen med.
PMa gärna :)