Jag tycker nog Gumino och Tuffing tror jag faktist .

Jag tycker tuffing, vilken häst :)

Colt!! :D (A) nej då men Tuffing helt klart!

Ja helt klart!
Bland shettisar får man väll säga Dynamit II i första hand, men även Lufsen II som satte tangerat svenskt rekord i Åbergs om jag inte minns fel. Men Danielle har varit bra!
Vilken tycker ni har varit Årets Kusk?
Själv tycker jag nog Janina Seppälä eller Hanna Lähderkorpi
Årets uppfödare?
Emmeros, Kålmans, Tejas, Ernst, Ess, Smedens?
Årets tränare? =S Vet inte om det finns nåt sånt i ponnytravet!
Seppälä?
Kanske årets nykomling?
Nina Kontio väl?!

**Årets prestation Shettis:
**
Lufsen/Dynamit ll, Danielle
Russ:
Gumino, Tuffing och sen min Colt :D
Årets Kusk,
Kat A Kevin så klart :) Kat B….hm… Janina Seppälä måste de väll bli!
Uppfödare.
Ernst eller smedens.

Årets prestation shettis: Det första jag kommer att tänka på är Danielles insats i 5-årsmästerskapet
Russ: Får väl säga Tuffing jag med:)
Årets Kusk, Kat. A: svårt val, finns många duktiga, Natalie Elofsson rankar jag nog högst!
Årets Kusk, Kat.B: Janina, behöver väl knappast någon motivering:P Elitloppet, 5-årsmästerskapet, 5årsbaggen, SM, Kriteriet. Inte många som vunnit så många storlopp på ett och samma år.
Årets Komet: Säger Varette:) Gick svenskt rekord för äldre ston i andra starten för året, slår sig in i den yppersta eliten direkt alltså! På shettis sidan, vet inte, har så dålig koll.:P
Årets uppfödare: Stuteri-Ernst, 1 & 2 5årsmästerskapet, 1:a & 4 Baggen, 2:a Derbyt, 1:a Kriteriet, snacka om att dominera i årgångsloppen!
Årets tränare: Seppälä där med:)
Årets Ponnier: Dynamit II och Tuffing!

Årets ponnyer: Kat A, Dynamit II och Kat B, Gumino!
Årets kuskar: Kat A, Nathalie Elofsson och Kat B, Janina Seppälä
Årets uppfödare: Stuteri Ernst helt klart!

#4 Tangerade Dominos svenska rekord, Världrekordet har en viss Golda Apache i volt på 2.05.9 tror jag det är:) Han har även världsrekordet i auto 2.05.7.
På russidan kan man kanske tänka sig följande "Årets":
3-åring: Ramona Ernst i konkurrens med Lanso Ess
4-åring: Tuffing utan konkurrens
5-åring: Ravenna Ernst (vinnare 5-årsmästerskapet) eller Rosalind Ernst (snabbast)
Äldre h/v: Gumino!
Äldre sto: någon av Katla (vinnare Guldstoet), Iva Roll (snabbast) och Varette (svenskt rekord i volt).
Shettisarna har jag ingen vidare koll på, men en 5-åring som vinner Elitloppet och senare under året går 2.09 bör rimligtvis bli "Årets" någonting…
Finns det inte årets monte häst??

Årets monte…då får ja nog vara lite självisk och ta våra klubbhästar! ;) Danielle och Tejas Monita :)
"Årets" montehäst - där bör det stå mellan helsyskonen Tyson II (svenskt rekord i volt, snabbaste h/v, SM-vinnare) och Varette, klart snabbast av alla med sina 1.47,6, bara tiondelar från Zabines autorekord. Outsider är Hults Chikita, svenskt rekord volt för ston, 1.50,1!
Tycker nog att Ilektra från Gotland också borde tänkas på till årets Monte häst hon har 2 segrar vilka hon har tagit med minst halva upploppet och en tredje placering och svenskt rekord för 4a åriga ston i volt vilket men bara kan slåss om i ett år.
#14 Tack för att du tänker på min Ilectra men hon har nog tyvärr ingen chans mot Tyson II, Varette och Tejas Monita.

Tuffing!!

Årets ponnier: Kat A Danielle II för en sån kanon tid hon hade i 5 årsmästerskapet, Dynamit II, Kat B: Katla, Gumino, Tyson II, Tuffing, Hults chikita, Romana Ernst, ravenna ernst mfl!!

#9 hade för mig det, det var därför jag skrev svenskt rekord.
#9 menade svenska :P

årets 3 åring: Ramona Ernst
4 åring: Tuffing
5 åring Ravenna Ernst
Äldre: Gummino
Monte: Illectra
Äldre Sto: Varette
#20 tack för att du hoppas på Ilectra. Det gör ju jag med men tyvärr blir det nog inte så även om man tycker att ett svensktrekord som 4 åring borde slå ganska högt pga att ett 4 årings rekord har man bara ett år på sig att göra medans dom äldre har flera år på sig.

ja jag äger Tuffing:D

Tycker att Kålmans pansé och ilektra har gjort bra presentationen i år =) Gotland:P

Solos Harry Boy.. Haha!! jo.. men riktig då.. få se.. :P Varette och Tuffing..
russ=gumino,ramona ernst,tysonII,varette,tufing shettis=nordanåkers wilma inte så känd men min lilla som jag startat och cammilla tävlat,gold getaway,smedens attack

Hela Sverige måste det vara Gumino, Tuffing, Dynamit, Danielle och alla andra som gjort bra prestationer…
Årets Gotlands häst: (Shettis) Endel vunnit 4ggr 2:a = 2ggr på 8 starter….
(Russ): b.la Odena, Zavanna, Bravo, Klipping jaa där finns det en hel drös

Gumino,tuffing, ramona ernst. shettis danielle och dynamit.
Säby's Ludmila vart årets ponny i våran klubb;) hihi
Tuffing tycker jag!! =)

Såg att Dynamit II vunnit hela 19(!!) lopp iår(på 22 starter), måste vara något slags rekord. Dynamit är en självklar vinnare av Årets Ponny Kat.A:)

Mmm… Håller med! Att dom kan hålla så hög standard på den hästen hela året!!!!!