Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettutrustning
Läst 1048 ggr
marika-J
0

Era huvudlag..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

..vart har ni köpt dem?

Jag har 3 st, ett utav dem fick jag med remselen som jag köpte för drygt 5 år sedan. Det huvudlaget älskar jag, och har därför det som tävlingshuvudlag till den ena ponnyn. Men nu när den andra med behöver ett sådant huvudlag fick han också ett huvudlag som är jättebra i läder.

Men det jag vill ha hjälp med nu är att jag vill ha två huvudlag att träna dem i, jag har ett från finntack, som jag inte alls gillar, det känns inte som riktigt läder som ni förstår vad jag menar? Jag behöver alltså inföskaffa ett huvudlag i "riktigt" läder..

någon som har tips?

(Jag skulle vilja ha ett till huvudlag liknande det på bilden)

MartinaFrick
0

Det finns jättebra kompletta huvudlag, som du ju kan plocka isär om du inte vill ha käk etc. i träning, på Börjes. Har själv två sådana, köpte dem för runt 275:-

juliapettersson
0

Säger samma sak, Börjes har helt ok huvudlag i läder för en ganska billig peng.

marika-J
0

Jo jag har titta lite på de huvudlagen, men jag tycker att de ser ut att vara lika som finntack huvudlagen, eller har jag fel?

juliapettersson
0

Menar du de här syntethuvudlagen man får med Finn-Tack selarna? Som är helt av plast?

FridaMariedahl
0

Rekommenderar Börjes huvudlag, älskar det jag fick med när jag köpte selen. :)

hannibal-roll
0

Jag är kluven till de huvudlag jag köpt på Börjes. Det ena har jag haft i 10 år och det är lika fint ännu. de 2 andra jag köpte där för 5-6 år sedan är båda utslitna och ersatta idag. Mina favoriter kommer från Finn-tack (deras "vanliga" travhuvudlag i läder för ponny) och Tärnsjö (omsytt för att passa ponny).

Impulz
0

#6 Jag säger nog som du, har fått ett jättebra huvudlag från Börjes, men även ett som var raka motsatsen….

Lise
0

Vi har ett huvudlag från Walsh som är mjukt och fint i lädret, är mycket nöjd med det. Finns att köpa på Jägersro travbana.

Ylva_87
0

Du kan inte köpa ett "ridträns" att träna med hemma? dom kan du hitta för rätt billiga pengar på hööks. Det enda du inte kan göra är ju att sätta en check, annars tycker jag att nosgrimmorna på ridtränsen känns som att dom sitter bättre.

Nitro
0

#9 Jag håller med. Jag har alltid ridträns hemma och när jag kör fort.

marika-J
0

#9 jo jag funderade faktiskt på det innan jag skrev tråden. Jag har fått känslan av att det är i bättre kvalité. Satsar nog på det!

tack för alla svar.

Mandah
0

Jag köpte mitt Finn Tack huvudlag på Börjes.
Jätte nöjd! :)

Ylva_87
0

#11 Nu vet ja inte om du har problem med det, men jag som har haft hästar som lärt sig att "gapar jag så känner man inte av om matte vill få stopp"  så är det guld värt. Thyra som roade sig med att lägga tungan över bettet som treåring gör inte det längre när hon har en ordentligt nosgrimma.

Det enda ja märkt är sämre det är att det är svårare att få i stropparna på spännena i ögglona. Men då har jag köpt riktigt billiga träns på hööks.

Troj
0

På Gekås i Ullared nån gång i vintras hittade jag ridträns för 50 kr. Vet inte hur de var i kvalitén men billiga var det i alla fall :P

jessssica
0

Jag har med vanligt ridträns när jag kör hemma! Funkar ju lika bra det :)

marika-J
0

#13 jo har ju faktiskt lite problem med det även jag, Dumle gapar och sticker..

hannabrink
0

Finns ändå rätt billiga träns på Hööks som är helt okej. Har ett därifrån som jag bara tränar me hemma och på tävling har jag ett från Finn-Tack :)

madde89
0

jag kan inte ha ridträns eftersom prima alltid går med check och helstägt hemma men sherdiöl går med öppet  i bland man jag vill kunna använda check även hemma

agnes_S
0

Kör i stort sett alltid med vanligt ridträns hemma. Köpte på ridsportsaffären här på ön. något jag tyckte var fint och inte alltför dyrt, typ :P Gillar dessutom nosgrimmorna mer på dessa träns (särskilt remontnosgrimmorna).