Medlemmar i VPTS?
Hej!
Finns det fler medlemmar av Värmlands Ponnytrav Sälskap här på iFocus? Några vet jag om men det vore kul om fler gav sig till känna.
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

JAAAAAAAAAAAAG FINNS :D

Är du säker på att du finns? =P =P
Jag finns iallafall här.

ozzkan vet jag om ;-) Men nitro? är inte du med uppe i dalarna numera? Trodde du bojkottade innegänget på VPTS… vilket vi allvarligt överväger att göra….
Jerker Klang,

HAHA Jag vet fan inte vilken klubb jag är med i, men ska va med i Värmlands nu när jag har snabbaste russen bara för att reta en viss gris 

Välkommen i klubben, om vi är kvar nästa år….. Vi har Värmlands snabbaste och vinstrikaste A-Ponny men fick inte vara med i kuppen för att vi bara startat ett sulky lopp innom VPTS. Det är ju så gott om passande proppar till honnom…..
Jerker Klang,

Och så finns ju jag här! Med värmlands knäppaste och bråkigaste ponny! 

Dig och din bror hade jag faktiskt koll på 
Jerker Klang,

#5 Säger desamma . Minns året jag hade 22 segrar , kom 3a i ligan eftersom jag inte startar på grisens banor så ofta 

Och jag finns med på ett hörn

#8 Rosse om inte ens med i listan……. Kuskligan skall vi inte ens tala om, där gäller ENBART VPTS banor, alt för att stödja navelskåderiet….
Jerker Klang,

LIGORNA SUUUUUUUUUUUGER!!!

Kommer att skriva en motion om detta till årsmötet. Jag tycker att vi skall premiera kuskar som verkligen satsar, inte de som endast ägnar sig åt navelskåderi innom VPTS gränser…..
Hoppas det kommer lite fler folk på årsmötet i vår. Sist var det i princip styrelsen pluss ett par stycken familjer till.
Skall vi överhuvud taget kunna få till en förening som växer och är vital måste vi alla hjälpas åt. Då kan man inte sitta på sin kammare och sura utan komma med konkreta och konstruktiva förslag på hur vi skall kunna förbätra verksamheten. Det försöker vi göra, problemet är att ingen är där och lysnar mer än dom som tar all förändring som personlig kritik (ok, genneraliserar lite)
Jerker Klang,

Det är ingen idé att jag ens åker dit..
När jag var på bygdetravsmöte för ett par år sedan dröjde det inte förrän vi började bråka :P
Men hälsa gärna från mej, att vi nog har samma åsikter som dig!

#9 Ja, just det.
Vore kul om vi kunde få till ett "nätvärk" av VPTSare som kunde diskutera saker och ting. Det är ju tyvärr så sällan vi träffas då Värmland är stort, banorna många och sociala aktiviteter i stort sätt lyser med sin frånvaro…..
Var det någon av er som var på familjedagen i höst? Vi hade tyvärr ingen möjlighet då vi startade Rosse i Kalmar samma dag.
#13 Problemet är att ni bägge tar all kritik som personlig kritik
, de finns de bromsklossar som är mycket väre i klubben…..
Jerker Klang,

Nej jag var inte med på familje dagen för jag jobbade på för middagen inte för det är någon ursäkt men sedan är det ju lite mer för de yngre barnen och deras föräldrar i min familj så är det bara jag som håller på. så när jag ska på trav så får jag ragga häst skötare men oftast så har det gått bra det är inte så att mina föräldrar inte hjälper mig men dom har inte samma intressena som jag.

#15 Här kör alla ungar och jag skjussar kors och tvärs i landet, men jag tycker det är väldigt roligt att ha detta intresse tillsammans med mina busungar.
Du får gärna säga till om du behöver hjälp. Ska vi på samma tävling finns det möjlighet att vi har plats i lastbilen (hoppas att fixa BE kort i vinter). Jag tycker det är alldeles för lite samarbete mellan ekipagen i klubben, ser gärna mer. Hittils har vi mest samarbetat med Jenny Eriksson efterssom hon bor bara ett par km härifrån, åsså Nitro o hennes mamma förstås :-) det var ju dom som från början lurade in oss på detta med ponnytrav…..
Jerker Klang,

det tackar jag för! oftast så är det inga problem med själva åkinga utan det blir ju när man kommer fram det är ju alltid bra med ett par händer till. Ja jag tycker oxå att vi kan hjälpa varandra lite mer när vi ät ute och startar.

Förresten Jerker, hur går det med att skicka bild på Nitro till Ann-Marie? 

#18 Skickade en till din mor, kan skicka den till Ann-Marie oxå. Tycker inte den är kanonbra direkt men just nu känns det som det är lite fel årstid för bra hästfotografering.
Jerker Klang,

Nu finns även jag här!

#20 Välkommen i gänget….
Jerker Klang,