Banlängd-utformning?
Finns det någonstans man kan hitta ritningar etc för att se hur en ponnytravbana ska se ut? Längd bredd etc etc?
Har letat på sptf och nätet med hittar inget, någon som vet?
Ingen?
Det finns nog ingen utförlig beskrivning hur en ponnytravbana ska se ut. Det mest idealiska (vad jag tror) är nog en 800 meters bana med inte så "hög" dosering som vissa storbanor är. Skall du bygga en egen? Nyfiken 
Finns inga speciella mått för ponnytravbana. De travar ju glatt på stortravsbanor och även om de ofta är starkt doserade så verkar de kunna klara av detta riktigt bra. Många, speciellt russ, lär sig att utnyttja kurvorna även i lägre farter. Det är nog värre åt andra hållet där svagt doserade banor kan ge skador på stortravare.
Ja jag är faktiskt sugen på att bygga en egen! 
Förrutom ponnytrav har vi även islandshästar och när man tävlar dessa går de på en ovalbana och därför tänkte jag kolla då en bana funka både för våra ponnyer och islänningar att alltså både rida och köra på. Men "islandsbanan" är 250 meter och 4 meter i bredd enbart….
Hmm hur ska jag nu få ihop det 
Vet någon hur lång Tomelilla travbana är? Men de är väl 10 meter breda om jag inte har fel?

Bygg islandshäst banan innanför ponnytravbanan 
Det är väl lämpligt att ta kontakt med SPTFs styrelse i en ådan här fråga.
Tomelilla banan är 540m