Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettallmänt
Läst 1274 ggr
hermitage
0

när ni lånar ut hästar

hur gör ni när ni lånar ut era  hästar skriver ni kontrakt eller hur gör ni???vet ej vilken katogori jag skulle sätta de i

<3Orra..Funiper..Roshems Mylady..Zephir<3

[Croneld]
0

Jag har använt SPTF:s leasingkontrakt, se här!

ryttarn
0

Jag har tagit fram ett eget kontrakt, baserat på en del andra kontrakt samt erfarenhet.

Har bifogat mitt avtal i inlägget, de som vill använda det, varsegod….

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Teja-Bea
0

Vi skriver alltid kontrakt. Vi har utformat ett eget då jag tycker att i de "färdiga" kontrakten kan saknas en hel del punkter som jag vill ha med i kontraktet.

De kanske inte är 100% juridiskt bindande, men då har man iaf skriftligt på vad båda parter kommit överens om!

Något jag absolut kan rekommendera är veterinärt friskintyg med böjprov både vid avhämtning och vid återlämnande. Då har alla en garanti på att hästen är frisk!

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

MonteMira
0

Jag köper ett leasingkonstrakt och sedan skriver jag eget som medföljer då inte alla punkter är med som jag vill ha med :D

Christina-Lundberg
0

En liten fråga…
Ni som hyr ponnytravhästar, betalar Ni in en ägarskift till sptf på 200kr?

[Mariaaaaaa]
0

Jag skriver eget kontrakt, har lånat ut min hults defekt och har med alla punkter jag tycker är viktiga ! =)

#5, jag har leasat Hults Raptor och då skickade jag in till sptf att jag är leasingtagare och betalade in 200 kr :)

Teja-Bea
0

#5 Du kan inte göra ägarskifte om du bara lånar en häst!

det ska väl inte kosta något att leasa en häst?

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

ryttarn
0

#5 Nej, det har jag aldrig gjort. Däremot tar jag upp dom på min tränarlista. Jag vill ju att rätt ägare, dvs den som äger hästen jag lånar, står i programmet.

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

MagganS-B
0

# 7 Leasing är detsamma som hyrköp egentligen, jag anser att om man leasar en häst skall man betala en viss hyra, om inte annat så för formens skull, och för att man skall vara medveten om att man har ett ansvar. "Låna gratis" kan i många fall leda till att man får hem en halvt förstörd häst!

Belindaa
0

#9 Det beror ju på vem det är som leasar ut också. Jag har lånat/leasat häst i tre år, olika från år till år och alla har bara varit glada att någon överhuvudtaget vill motionera dom och hålla dom i form, därför har de inte tagit något betalt. Däremot har vi skrivit kontrakt, men det hade såklart ägaren fixat fram, hon hade även skrivit till endel punkter.

Betalade inte in någon leasing-avgift, men flyttade däremot hästarna till min tränarlista.