Dåligt TV4!
Satt och "genomled" eftermiddagen med Elitloppet och V75! Genomled var rätta ordet! Så mycket skitsnack och spekulationer och så lite trav och hästar! Vi hade ponnylopp med världsrekord på förmiddagen som inte fick visas av Foto-Mike för att TV4 köpt rätten till hela dagen. Om TV4 hade visat lite mindre publikbilder och annat strunt som dvärgar etc. så hade det funnits plats för både russ- och shettisloppen. Det fanns säkert folk över hela landet som uppskattat det mera än bilder på solande publik!
De är riktigt dåligt!
Veritas odium paretFörvånad
Jag tycker dom lite "större" ponnyloppen borde visas i TV ! + att det kan locka många fler till ponnytravet! :)
Håller med, -97 då min dotter körde elitloppet för shettis så visade TV målgången och tillochmed en intervju med henne. Men det skall väl inte vara några ponnyer i rutan tyvärr, det är synd 

Trist att ingen annan får visa när de ändå uppenbarligen inte har lust att visa ponnyloppen själva.

Håller med, jättedåligt att inte få se nåt utav ponnyloppen "/
satt även och väntade och ville se kallblodsloppet men de visades inte heller. ? (bara för att de inte var med i V75, men ändå:O!?) annars var det bara jag som råkade missade om jag gicik från tv en kort stund…
Håller med! Blir så less på sånt. Hade man visat ponnyloppen mer i rutan hade ju intresset ökat så mycket mer. När det ändå är sådana storlopp så borde man ju ändå kunna sända dem. Idag blev det till och med ett nytt världsrekord för russ, är inte det värt att visas i TV?
tv 4 tycker kanske inte att vi är så viktiga 

Visade kanal 75 något? slog på tvn i stallet efter att Svanstedt vunnit förmiddagsloppet, då sade intervjuaren något i stil med att " ursäkta ponnier men nu är det riktigt trav…" Var det någon som såg på atg live på morgonen? Visade de ponnytravet?
Ponnytravet behöver och borde få mer tid i media, vi är väl de som kämpar o jobbar i nästintill totalt mörker!?
Lite j*vla uppmärksamhet borde det ju få, dessa suveräna tider som alla möjliga rekord, tex nu världsrekordet satt av underbara Tyson II i Elitloppet, när det är under denna helg, och det sätts ett jävla världsrekord så kan man väl iaf filma en snutt?! Eller varför inte hela loppen för alla ponnyer, det hade de funnits gott om tid till istället för att prata strunt och filma alla människor, människorna såg man väl tillräckligt av när det filmades i loppen.. om inte annat så hörde man dom.. Alla vet ju att elitloppet lockar människor, det är väl inget man behöver se?
Men som sagt, vi får alltid kämpa i totalt mörker, händer inte ofta att det skrivs något i tidningen heller, trots att man skickar in och verkligen jobbar på dom.. Man kanske får en pytteliten bild och 3 rader text där dom inte hade något annat att sätta..
Nä, det här måste förändras! Ge mer uppmärksamhet om Sveriges dunderduktiga ponnytravkuskar/tränare/uppfödare/familjer ! Vi är ju ändå Bäst! =)
jag var inne på travnet och tittade och där kunde man se typ en sekund när ernst ronaldo värmde i bakvarv men det var också allt…

Tycker det är skitdåligt att ponnytravet inte får synas !!! Det är väl ändå kuskarna från ponnytravet dom vill ha in i stortravet sen.. Dom kunde ju iaf ha visat målgång i loppen tycker jag.. Satt hela eftermiddagen framför TV och hoppades att dom kanske skulle visa nåt från ponnysarna,men det gjorde dom inte.. Skitdåligt!!!

Jag reagerade också och skickade följande mejl till publikombudsmannen på TV4.
" Tv4 sänder Elitloppet och stoppar andra som tillexempel foto-Mike att sända något från Solvalla. Ni slår på stort och har flera timmar direkt. Ja ni lovar en travfest! Då kan man ju önska att ni i allafall kunde notera att i ponnytravets elitlopp för kategori B sattes årets andra världsrekord! En lite bild vore inte heller fel att se! Ponnytravet är inte världens mittpunkt men nog kunde någon en enda gång notera all den kraft, energi och möda som läggs ner även i denna ungdomssport! Det enda som sades var att Patrik Ekvall vunnit ett jippolopp för 100 år sedan. Ekvall skulle gärna fått sitta upp bakom en elitponnytravare om det inte troligen slutat med en olycka. Alla dessa ungdomar mer eller mindre förlöjligas ("men hans ponny blev sugen på gräset på innerplan") när dom en sådan dag skulle lyftas fram och hyllas om inget annat som utfyllnad så Tv4 kunde spara in lite tid som istället fylldes ut med publikbilder.
Marcus Johansson, stolt styrelseledamot i Skånes ponnytrav klubb. "
#12 Det var bra gjort av dig. Hoppas dom reagerar
Har försökt få kontakt med både STC och Tv4 i ett antal år om att visa insprängda lopp med ponnys men inte fått någon som helst respons. Var det inte STC som var oroliga för återväxten från ponnyleden? Men det verkar som om de inte heller bryr sig bara pengarna rullar in från Tv-avtalen.

#14 men ju fler som gör liv i från sig desto större är chansen att dom lyssnar.
Jag uppmanar all att skriva till tv4s publikombudsman. Det är bara att gå in på http://www.tv4.se/1.323757/kontakta_tv4_gruppen och skicka din åsikt till ombudsmannen. som
jag tycker iaf dom kunde klämma in upploppen i alla ponnylopp.
Jag har också mailat till TV4!

Bra! Ju fler vi är desto bättre! Kanske kan vi få Tv4 att minnas oss nästa år om inget annat.

Har också mailat dem :)

Härligt att ni tar initiativ och mailar TV4, ska försöka knåpa ihop något jag med!
Jag saknade även information om kallblodsloppet som gick innan v75…

Tycker också det var dåligt! Ponnyloppen är för mig, som inte har världens koll på stora hästar, det intressantaste. När jag från början fick veta av elitloppet och såg det på tv trodde jag att ponnyloppen skulle visas också. Men tji fick jag!
Fick svar av Tv4. De svarade att det för få tittare som är intresserade!!! Det var bland det sämsta jag hört! Vi skulle kanske ha en tråd där alla som vill se ponnytrav i Tv skrev sitt namn och skicka den till höga vederbörande på Tv4?? Tror att de menar att det är för få "spelare" som är intresserade då allt handlar om pengar idag. Tror inte de har koll på hur stort intresse det har egentligen. jag nebar det är ju inte bara kuskar som vill se utan föräldrar och andra släktingar är ju oxå nyfikna.

#23 Usch, snacka om bortförklaring från TV4.
De bryr sig inte, så är det. Pengar, pengar, pengar… Men intresset då?

Marcus fick också svar. Där skrev de att meddelandet skulle framföras. Hur ska man tolka det?

De ska visa lite från loppet idag, nu efter reklamen :P

Nu, bra tv4! Nu fick vi se lite grann i alla fall :D

väldigt lite ja ..
Ja! Kul det var att få se lite från russen på TV! Slog precis på av en slump- ett litet mini inslag om ponnytravet och kretsen kring vinnande Tyson :) Kul!
http://vickelbyponny.blogg.se

jag har mailat ^^ btw, jag tyckte att det där med namninsamling var en bra idé… någon som har lust att starta en? 

#21 saknade också kallblodsloppet. Tycker att de skulle visat det iaf även fast det inte var med i v75.
#31 Ja, de tyckte jag va väldigt tråkigt. istället för att ha 1000 pauser så kan dom slänga in lite ponnylopp och kallblodslopp ist!
Dom enda som inte är intressrade verkar ju vara tv4!
Ponnytravet ger ju framtidens stjärnor!
Men mycket bra av dom att dom slängde in lite av russloppet på tv4+!
Dom visade ju B- loppet igår på vinnare plus om nån tittade!

#33 Jo ;) :)

Kan man se loppet i efterhand någonstans? Tv4, youtube?
Skriv gärna länk här.
Jag tycker dom kan visa nått ponnylopp i TV för då kanske det blir flera ponnykuskar som börjar köra ponnytrav och då när dom blir äldre kansek dom börjar med stortravet och deras barn med ponnytrav:) hehe
Jag har skickat och klagat nu:D!!

jag håller helt klart med! Blev mycket irriterad. Ser mycket hällre ponnytravare än inzoomade ansikten på människor. Det är ju bara kul att fler folk börjar med ponnytrav därför borde dem ju vara smarta och visa loppen i TV, iaf repris! Locka fler folk till Ponnytrav behöver nog vi och vad är då inte bättre än att visa hur kul det kan vara i en av Sverige största evangemang!?

Har skickat 2 mail nu och bara klagat! :)
Nu har jag också skickat iväg ett mejl och åtminstone försökt att förklara för dem hur många det egentligen är som vill se ponnytrav i rurtan.. + lite annat också! ;)
de värsta är ju säkert att de e fler som inte vill se än va de är som vill se:(
Jag förstår att de inte har möjlighet att sända alla ponnylopp som går, men att de åtminstone skulle kunna visa de lite större loppen som, Elitloppet, SM m.m.

#42 Håller med dig. Visst kan man inte kräva att hur många ponnylopp som helst visas, alla stortravlopp visas ju inte ens. Men som du var inne på; Elitloppet, SM och även Kriteriet och Derbyt tycker jag är så pass stora och viktiga lopp så det borde få en plats i rutan. Det är trots allt lika stort för oss att vinna Derbyt med en ponny som det är för en storkusk/tränare att vinna det med sin häst!