Boden grand prix
Vilka funderar på att starta i Boden den 13e juni?
Kat. B högst 60
Så trött på att dom stänger proppen vid 60.00:-
Inte direkt första gången, hade varit kul att prova Boden.

Synd det faktiskt:/

Vi kanske borde se på fler banor än ner till sundsvall när vi gör proppar? Försöker ju få till bra lopp med de hästar som finns ner dit.
Kör folk längre än 60 mil enkel väg för ett insprängt lopp? Kom gärna med glada tillrop, ingen blir gladare än vi om vi lyckas locka fler till vår fina bana!

När det är v75 och höga prispengar blir det lockande att fara dit faktiskt.
Fast sen får man se det såhär också, att det är många som har klagat att det bara finns insprängda åt de allra snabbaste o inte klassen just under… Så det blir nog lite delade meningar
Håller nog med NattaBlom lite där.
Min första tanke var att det var synd att proppen inte var skriven för de snabbaste. Men sen skrev Natta nåt klokt, det finns redan många lopp för de snabbaste.
Det är nog bra att det även finns större lopp för silverdivisionen.
/Hasse

Jag kanske kommer att starta någon av mina där, men får se

Håller helt med #4!
Förstår #3 också, jag trodde inte heller att folk åkte 60 mil enkelväg för ett insprängt lopp? 
Kul att det finns sånna som satsar så mycket och kan tänka sig åka så långt i alla fall!
#8 Näe jag skulle nog inte göra det för ett insprängt lopp.
Som det ser ut idag kommer jag nog starta Gemini då :)

Haha det är vell bara vissa som är tillräckligt tokiga för att åka 100 mil enkel väg ;)
Synd att Super Busen har någon tusenlapp över 60 tusen på sig. Inge kul att möta dom snabbaste hela tiden när han inte har gått så fort, men har mycket pengar på sig.
Hade varit roligt att varit med. Busen står ju på Wången så det hade inte varit SÅ långt att åka.
Som ni skriver tror jag att proppen ar skriven for silverdivisionen. Hoppas manga lastar transporten och kommer och tavlar, sa det blir ett riktigt fint lopp! :)
#12 ja jag hoppas också det blir många i loppet som att jag själv kanske ska starta :)
Hur mkt har Edgar tjänat?
Han kanske vinner loppet, annars har Gemini en bra chans om han anmäler!
Jag anmäler Gemini om det inte krockar med någon annan tävling.. Edgar har tjänat mer än Gemini, men jag vet inte hur mycke mer
#14 Enl. SPTFs statistik, http://www.sptf.nu/statistik/Ha_f-96.pdf, har han t.o.m 2008 tjänat 55186 kr.
/Hasse
#16 tack för att du kollade upp det :)

Det är bara så synd att dagen efter är det i dannero:( så antingen blir det det ena eller blir det det andra… om det nu blir något dannero..

Jag ska nog anmäla bara jag hittar sällskap upp
#19 jag tycker du ska anmäla Natta :) det skulle va kul att se dig igen :)

#20 haha ja det var ett tag sen nu kan man säga :P
#21 ja det var ju det :P

Är det någon som vet någon man kan samåka med upp?
Känns lite väl dyrt att fara 100 mil själv
#23 Hoppas du hittar någon att åka med. Kolla om det är någon med storhäst som ska upp då. Tänkte som att det är stortrav.

Måste bara tillägga att vi måste ju se till våra egna hästar när vi skriver proppen, vi har ingen i våran egen klubb över 60tusen (?) och hade vi skrivit en sån propp hade vi ju bara skrivit proppen efter andra :)
Å så finns de ju många lopp (som alla säger) för dom allra snabbaste :)
Hur många har tänkt starta då?
# 25 Bara för att hästen har mycket pengar på sig så behöver det inte vara så att hästen har gått fort.
#27, klubbens russ med mest pengar är Edgar, han har ca 55.000:- på sig och har gått 1.53. Det är ju betydligt mer pengar på sig än vad de flesta 1.53-ponnyerna har ;)
Men gör man BARA proppar åt klubbens hästar till dubbeltravet så vill man inte att "vi andra" skall komma och tävla.
# 25 berätta för mig vart du har sett dom loppen? Tar inte ut min häst i auto, han har inget där att göra. Han kan inte gå så fort. 
Strunt samma, jag tycker ialla fall att det är tråkigt.
Har aldrig gillat pengahandicap. Det tar död på ponnytravet. Känner många som har slutat pga detta.
#30 jag håller med dig om det.
#29, som jag har skrivit i tidgare inlägg - propparna är gjorda för norrlandshästarna (jag tvivlar på att alla norrlandsbanor kollar på Bodenhästarna….). OCH intresset har varit dåligt för vårt dubbeltrav i söder tidigare, ska vi göra proppar åt sydhästarna "ut i fall att" de ska komma? Inte allt för många har ju kommit tidigare - vad talar för att det ska slå om och fler ska komma i år?
Tycker också väldigt illa om penninghandicap, ingen av mina hästar går bra ut i det. Båda mina startade hästar har endast 1 lopp under hela dubbelhelgen som passar dom bra (finns dock fler som de kan vara med i), och då är de Bodenhästar. MEN de är också "extremfall", i alla fall min shettis som går 2.35 och har 18.675:-.
Men tråkigt att inte propparna passar! Vi får väl hoppas att det kommer sydhästar i år så kanske det blir lättare för proppskrivarna nästa år att se hur långt man ska kolla när propparna skrivs.
#32 kan förstå att man inte kan skriva proppar år sydhästarna
Förr så fick alla tävla. Har håll på med detta nu i 22 år och börjar tyckat att det är tråkigt med ponnytrav.
Det va bättre förr
då va alla goa å glada.
#34 DEt var mycket som vasr bättre förr det kan jag hålla med om
Måste lägga mig i debatten lite i alla fall.
Satt och läste startlistorna som kommit ut för Boden 6 juni.
Inte många som startar den dagen, TROTS att det är rekordhandicap. Hur kommer det sig, alla som skriver om dåligt med penninghcp (som tar död på ponnytravet), varför har ni inte passat på att anmäla nu då?
Mvh Hasse

#36 för att jag skulle iaf inte sätta mig o åka 100 mil för en vanlig ponnytravdag med normalt mkt prispengar, skulle gå så mkt minus så det finns inte.
KÄnns som skillnad till en V75 helg med mkt prispengar :)
#36, tror på detsamma som #37, att folk inte åker så långt. En 60 mils resa för en bra heldag skulle jag inte klaga på, men en 100 mils skulle kännas tyngre!
Nu blir detta lite utanför tråden kanske, men det slog mig åter igen att folk bara klagar. Det spelar ingen roll vilka proppar som skrivs ut så är det alltid "Fel proppar". För vissa blir det aldrig bra.
Och som #38 skrev i ett tidigare inlägg att propparna skrivs ut för hästar i närheten av banan som har tävlingar. Klar att Boden ska skriva ut en propp till ett lopp av denna klass, som passa i första hand hästar i regionen. Om det sedan passar någon annan häst också, som dessutom har lust att åka långt, så är det väl bara bonus.
Lycka till alla som ska starta i (jag tror loppet numera heter) Lilla Norrbottens Stora Pris
/Hasse
#39, bra skrivet!
Kul med Solvalla ekipage på Peab Travet. Celine vinner busenkelt!
# 36 Boden krockar med Jämtands lilla pris på "hemma" banan. 5.000 kr i första.
Så de så 
Jag kan förstå att man inte åker 100 mil för att starta i ett lopp.
Här är startlistan dit!
Hejar förståss på vårat förra russ Karl-Oskar :) men blir nog svårt för han i det här gänget! Men jättekul att han kommer hit och tävlar så man får träffa honom :)
#44 Vad kul för dig att han kommer och startar :)

Jo klart man vill ha upp hästar söder ifrån men det är ju inte direkt så att det är många som åker 100mil enkel väg(?)
Nä det klart att man inte måste ha bra rekord för att man har mycket prispengar, men vi här uppe har ganska stor erfarenhet av att att våra hästar har mer pengar för sitt rekord jämfört med hästar söder ifrån. Melker har 1.59.8 och 19.490kr insprunget.
(förhoppningsvis blir det bättre nu för våra unghästar eftersom vi dragit ner prispengarna till 600kr i första, förrut hade vi 1000kr i första i de vanliga loppen)
Hoppas det blir ett roligt lopp där vi kan köra som ett "stor lopp"
Och kul att det kommer hästar från både finland och norge, och långväga gäster från sthlm ;)
# 46 ja jag håller med om att jag hoppas de här loppet kommer köras som ett "stor lopp", det skulle vara mycket roligare :)

Lite fränt är det ändå att det är 3 halvsyskon med i loppet, Gemini, Pegasus och Pilen Nick har alla samma mamma! spännade
ja det är lite coolt :)