Min tippning :)
LOPP 1
1:a Glorias Gloss
2:a Jako KL
3:a Hults Ramir
LOPP 2
1:a Solos Yasså
2:a Airiel
3:a Mattinata
LOPP 3
1:a Solos Unika Primula
2:a Bäckdalens Pommac
3:a Bårarps Pinto Blaze
LOPP 4
1:a Born Fighter
2:a Ossy
3:a Risarvens Melker
LOPP 5
1:a Bäckdalens Okey
2:a Müsli
3:a Bäckdalens Felicity
LOPP 6
1:a Vinka
2:a Yre
3:a Mattinata
LOPP 7
1:a Bårarps Pinto Blaze
2:a Bäckdalens Pommac
3:a Telia
LOPP 8
1:a Gemini
2:a Born Fighter
3:a Ossy
Nu märkte jag att det är ett fel i programmet.. Efter lopp 8 hoppar dom till lopp 11, så det saknas alltså 2 lopp, så det är bara 10 lopp under Heldagen i Boden ….
LOPP 9 "lopp 11 i programmet"
1:a Björksta Guten
2:a Sobel JSA
3:a Solos Yasså
LOPP 10 "lopp 12 i programmet"
1:a Solos Unika Primula
2:a Bäckdalens Athena
3:a Norrskenets Jupiter

Lopp1:
Här tror jag Glorias Gloss vinner om hon står på benen, sedan är det nog ganska hårt mellan tvåan och tredjeplatsen.
Lopp2:
Solos yazzå är nog först över mål här med Airiel tätt bakom sig.
Lopp3:
Foxy Red tar nog hand om första platsen, andra och tredje är det nog fight mellan Bäckdalens Pommac och Solos Unika primula.
Lopp4:
Lite svårare att tippa då endel inte gått sitt rekord senaste starterna, men här tror jag iallafall att Gemini har en stor chans att ta sig in på första plats.
Lopp5:
Här kommer nog Bäckdalens picazzo att vinna ganska stort om kvaltiden är 3.03.4. Bäckdalens Okey kommer in på andra plats.
Lopp6:
Yre gick bra tid senast, men räcker det fram till första platsen?
Airiel och Glorias Gloss kommer nog vara där framme.
Lopp7:
Bäckdalens Pommac vinner ganska stort här om lill killen håller sig på bena.
Lopp8:
Oj vilket lopp! ( varför är inte edgar med där? )
Svårt att tippa!
Lopp"11":
Först över mållinjen här är säkerligen Sobel JSA och på andraplats Björksta Guten.
Lopp "12":
Här vinner Norrskenets Jupiter om han går samma fina tid, annars kommer de kanske bli en het kamp!
kommer vänta spänt på resultaten!

propp 2 och 3 blev inställda, men kvalloppen var inte klara, de blir 9 och 10, därav hoppet.
#2 Edgar har inte anmält ut i det loppet för han skulle ha stått 80 m bakom de andra, det är ju tillägg per 10 000 man tjänat.

#3 jo såg de sen, kollade inte på proppen riktigt! ;P

Lycka till alla som ska kommer upp :)
synd att de inte blir många anmälda, tycker de är kul att loppen blir av och att de blev ganska många lopp men då var de ju väldigt lite i alla loppen synd. :(
hoppas flera har väntat till dubbel travet i Boden stället så man får hoppas att de blir många många flera anmälda då, så de blir fulla lopp :D skulle vara grymt kul. ha de bra nu :P
joo juste om nån ska fota så fota jäte järna Mattinata lopp2

Lopp 1
- Glorias Gloss
- hults Ramir
- Jako KL
Lopp 2
- solos yazzå
- Solos xtra
- Airiel
Lopp 3
- Foxy Red
- Bäckdalens Pommac
- Solos Unika Primula
Lopp 4
- Ozzy
- Pireus
- Born fighter
Lopp 5
- B. Picazzo
- B. Okey
- B. Felicity
Lopp 6
- Airiel
- Glorias Gloss
- Solos Xtra
Lopp 7
- B. Pommac
- Telia
- Linnhagens Frisbee
Lopp 8
- Pegasus
- Gemini
- Born Fighter
Lopp 11
- Björksta Guten
- Sobel JSA
- Yre
Lopp 12
- Solos Unika Primula
- Bäckdalens Athena
- Norrskenets Jupiter

Lopp 1: Hults Ramir
Lopp 2: Solos Yazzå
Lopp 3: Foxy Red
Lopp 4: Born Fighter
Lopp 5: Bäckdalens Picazzo
Lopp 6: Vinka
Lopp 7: Bäckdalens Pommac
Lopp 8: Gemini
Lopp 11: Yre
lopp 12: Norrskenets Jupiter

Lopp 5 blir kanske en bäckdalens-trio där fram? ;)

#5 ojsan glömde skriva att om ni fotar får ni oxå jäte gärna fota Telia lopp 3,7 och Müslilopp 5 :D

lopp 1: Glorias Gloss
lopp 2: Solos Yazzå
lopp 3: kör själv
lopp 4: Born Fighter
lopp 5: Bäckdalens Picazzo
lopp 6: Airiel/Glorias Gloss
lopp 7: Bäckdalens Pommac
lopp 8: Gemini
lopp 11: Sobel JSA/ Björksta Guten
lopp 12: Norrskenets Jupiter

Är de någon som fotar får ni jätte gärna fota Foxy Red lopp 3 nr.4 :)
# 3 varför har lopp 2 och 3 blivit instälda?

om det anmäler 2 hästar kan man inte köra loppen. Det finns väl helt enkelt för få shettisar i det tidsintrevallet, eller så hade de ingen lust att åka om de flesta av dem kommer söder om ume.
#13 okej.. då förstår jag. Det är ju synd.

putt :)
Putt :)
Min tippning kommer senare :)
Är så nervös! Kval med Musse och sen startar Juppe… Huh, mina nerver kommer döda mig :P
#17 haha ja tippa senare då :P

Ska också tippa lite senare =) Om någon fotar så fånga gärna Björksta Guten och Born Fighter och Björksta Eddie som ska ut i kvalet =)
http://carolineforsner.blogg.se/
Ni som fotar får gärna ta bilder på Gemini åt mig :)
Mina tippningar!
Lopp 1: "Noll-lopp" med många orutinerade hästar är alltid knepiga… Här finns en massa hästar som kan utvecklas massor och vem som helst kan slå till! Glorias Gloss är den enda i sällskapet som vunnit lopp förut, men hon har långt tillägg att knepa in. Hur har Guldhagens Amber utvecklats efter vinterträningen - klart intressant! Hults Ramir och Jako K.L. har båda startat och utvecklats i år, och jag tror det står mellan de två!
Lopp 2: Montélopp… Solos Yazzå har vunnit montélopp förut och kan säkert göra det igen. Årsdebuterar här och jag har ingen aning om vilken form hon är i. Airiel utmanar närmast, verkar vara ett fint sto under utveckling.
Lopp 3: Kort och gott - Foxy Red.
Lopp 4: Här tror jag Caroline Forsner styr Born Fighter först över mållinjen, han har sänkt rekordet och vunnit i år - finfin form! Ossy är den häst som travat närmast sitt rekord efter Born Fighter (som är ensam om att ha sänkt rekordet) och kan vara den som ger Born Fighter en match.
Lopp 5: Bäckdalens Picazzos kvaltid får tala för sig själv! Jag tror han vinner med många längder!
Lopp 6: Ser på förhand ut att bli ett jämt lopp, och jag tror det kommer stå mellan Glorias Gloss, Airiel och Yre, som travade en bra tid senast och är säkert förbättrad sen dess!
Lopp 7: Väldigt tunt lopp som jag tror Bäckdalens Pommac kommer vinna om han travar. Närmsta utmanare är Bårarps Pinto Blaze.
Lopp 8: Lika tunt lopp, men här kanske vi får se en fight i alla fall! Alla hästar kan helt klart blanda sig in i matchen, dock tror jag det kommer stå mellan 2.00:arna, främst Gemini och Born Fighter. Men sköter sig Pegasus så blir han farlig!
(lopp 9 + 10 är kval!)
Lopp 11: Tror på ytterligare en seger till Caroline Forsner, här genom Björksta Guten. Närmsta utmanare är Sobel JSA, hur fort kan han gå?
Lopp 12: Kan bli ett jämt lopp. Ingen ponny har (av tiderna att avgöra) visat något toppform, Norrskenets Jupiter har inte startat alls. Självklart håller jag på min egna Norrskenets Jupiter här, och jag tycker det ser ut som ett bra lopp för honom. Dock hotar galopper! Han utmanas nog närmast av Jikas Sue Fia och Solos Unika Primula.

#22 Tack Jennifer, det behövs nog! :D
Kul att det är så många som tror på Mig och Gemini :)
Putt!
Fota gärna Razmus Raid i kvalet och Norrskenets Jupiter i lopp 12 om någon fotar!
Jag kommer fota i alla fall segrarna i lopp 1, 2 och 3 :)

Går det att se kval listan någonstans?
Lycka till nu alla som ska starta:)

Jag kommer fota från lopp 4 till sista loppet :)
Bilder kommer komma ut på www.travfoto.pixbox.se
nu vill vi ha fler tippningar, inte så jättelänge kvar nu :P
#28 vad bra att du ska fota :) Kan du ta kort på Gemini då. Han är med i lopp 4 och 8

Fota gärna Guldhagens Amber, nr 3 lopp 1 :)

Jag är taggad :D
http://carolineforsner.blogg.se/

lopp 1 första platsen tar Glorias Gloss där efter kommer Jako KL samt Hults Ramir!
lopp 2 först över mål linjen tror jag blir Solos Yazzå men tätt där efter tror jag faktiskt att Mattinata kommer, trea blir Airiel
lopp 3 kör själv
lopp 4 1a blir Born Fighter och 2a Ossy och 3a Gemini
lopp 5 kör själv!
lopp 6 först blir Mattinata. efter henne Solos Mysli och därefter Airiel
lopp 7 kör själv!
lopp 8 först denna gång är svårt, jag tror att Born Fighter drar det längsta strået in på upploppet. en hård kamp om 1a priset mellan han (Born Fighter) och Gemini. 3a blir Pegasus.
lopp 11 först Björksta Guten efter dom kommer Solos Yazzå tätt efter följer Yre eller Sobel JSA
lopp 12 sista loppet blir det Norrskenets Jupiter som springer hem. andra och tredje platsen kommer Bäckdalens Athena och Solos Unika Primula kämpa om. :)

ELLEN!!!! fota mejj å Pinto i lopp 7 :D samt mejj å flisan i lopp 5 :D hahah
Nu ska väl jag tippa :) är inte så bra på shettisloppen så tar russloppen bara :)
Lopp 1: Glorias Gloss - Hults Ramir - Jako KL
Lopp 2: Solos Yasså - Mattinats - Solos Xtra
Lopp 4: Startar jag slälv i. Men hoppas självklart på jag och Gemini :)
Lopp 6: Mattinata - Yre - Airiel
Lopp 8: Kör själv och hoppas på jag och Gemini
Lopp 11: Björksta Guten - Sobel JSA - Yre

Fota gärna Linhagens Frisbeé också. :) Lopp 7 och 12.
Själv kommer jag att fota lite också. På dom lopp jag hinner.

hehe fotar alla hästar som kommer framför kameran :D :P
hehe men kommer fota från vinnarcirkeln, så bäst bilder på era hästar blir det om ni ligger i förstaspår :P hehe :P
#36 man lägger sig i första spår och håller det hela loppet :) då borde det blir bra bilder :)
Imorgon gäller det :) Lycka till alla :)

#37 haha precis :P
kom igen nu, i morron gäller det !! fler tippningar vill vi ha :D

Justeja :) eftersom jag inte kan fota mitt eget lopp skulle jag gärna vela att nån tar kort på Jako KL i lopp 1 :)

putt putt :)
Jag är nervös!!
#42 nu behöver du inte vara det längre :P

Vad dåligt med hästar det var i loppen
Snittet (om man räknar på alla lopp) är ju under 5 häst per lopp. Brukar det vara såhär?
#44 Ja det ver jätte dåligt med hästar. I ett av mina lopp var vi bara tre startande :( Nej det brukar vara mer hästar
#44, det har blivit mindre och mindre hästar i loppen, -06-07 var det mycket häst, sen -08 har det blivit mindre… Jag diskuterade lite med farsan igår, och vi kom fram till att hästantalet helt enkelt minskat, många har blivit för gamla för shettisar och en del har lagt av. Sen är det få som åker till Boden, tycker väl det är långt… Tråkigt för oss Bodenbor, som faktiskt åker längre och tävlar!
Det är många russfolk i våran klubb som har slutat och det är jätte tråkigt :(