Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettträning
Läst 3611 ggr
TorpetsAxa
0

2-åringar?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Undrar bara hur långt ni har kommit med era 2åringar?

Själv har jag bara haft sele och träns på Axa, men jag har ju bara haft henne sen december så, vill inte ha för bråttom heller. Men i veckan börjar tömkörningen..Skrattande

Bilden är tagen av uppfödaren!

CarinaO
0

Vi har kört våran två åring ett tag nu..Sofia har varit så lugn vid allt,både vid tömkörningen och när vi satte för vagnen för första gången..nu körs hon ca 1gång i veckan och tycker det är jättekul :)

VeronicaP
0

Våra 2 åringar går i hagen och har det gott och får så göra hela sommarn och kommer inte att köras in förrän tidigast till november, mest troligt blir det i jan/februari nästa år .

Rajmon
0

våran 2åring går fortfarande i hagen och har det skönt! Planerar inte att köra in henne förräns till hösten så där finns gott om tid kvar=)

Mille
0

Min har haft sele och träns några gånger, har blivit tömkörd 1 gång utan problem. Kommer kanske tömköra han någon gång till, sen kommer han få ett låååångt sommarlov och sedan bli inkörd i höst/vinter. Ser ingen anledning att sätta dom för vagn redan nu.

SofieStrindlund
0

Har tömkört våran ett tag nu! :) Ska väl sätta för vagn om ett par ggr! :)

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Kajhugo
0

En bild på våra två-åringar.

CarinaO
0

En bild då Sofia ochSobbe busar :)

Pondus
0

Min 2 åring e : Tyson II, har haft vagn på sig 4 ggr utan några som helst problem. Jag vill att hon ska lära sig i tid vad en vagn är, men träningen kommer inte igång förren till hösten. I sommar ska hon få ha det bra på sommarbete.

Hon har jätte lätt för att lära sig nya saker. Hon tycker rent av att de va för tråkigt att bli töm körd hela tiden. Hon vill göra nya saker hela tiden. Hon brukar få följa med på släp i bland när dom andra körs.

ryttarn
0

Isilon Tinuviel och isilon sunsilk hade sele och träns på sig i somras, Tinny tömkördes lite oxå. Sedan har dom gått i "stora" flocken. Räknar med att köra in dom lite lätt i sommar men någon träning börjar vi inte med förrän till hösten. Tinny kommer att följa med Mickis upp till Wången över vintern och Sunny vet jag inte riktigt ännu. Antingen tränar jag henne själv här hemma eller så lånar vi ut henne till någon erfaren kusk.

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

AnnaLundin
0

Min tvååring kommer få vara unghäst hela det här året, möjligen påbörjas inkörning framåt hösten.

Jag ser ingen anledning att börja tidigare.

(bild från i somras)

TorpetsAxa
0

Tänkte tillägga att Axa kommer också få gå på bete i sommar, om jag bara kan hitta nånstans,där hon kan gå med nån jämnårig och busa lite..=)

Träningen börjar till hösten, men vagnen ska på innan bete..

ebba93
0

här är mitt 2 åriga sto jag har köre henne 2 gånger skälv med en annan häst jätte snäll:)

ebba93
0

och ymer fast han har haft vangn 4 gånger men han är inte lika snäll så vi fortsätter och töm köra han ett tag till:)

Tusen
0

Vår tvååring gör inte så mycket. Ibland får hon följa med ut på promenad. Vi har också tränat henne på att ha träns och sele på sig under promenaderna. Sen har hon fått följa med, några gånger, på släp. Det gillar hon jättemycket. Ev. ska vi börja tömköra henne lite framöver. Det kommer sedan avgöra när och om vi sätter vagn på hene.

Russtoka
0

Min tvååring har varit tömkörd och även dragit linor, svängel och sax med en liten vedstock efter. Men det blir inte särsklit ofta eftersom jag just nu mest kör den äldre hingsten i skogen.

Det är absolut ingen brådska, och det gör inget att det går lite tid emellan, tvååringar är ju bara unghästar och måste så få vara.

Bilden är från 23/11 2008

TorpetsAxa
0

#17 Önskar jag kunde köra lite så också..Skrattande

Kajhugo
0

Undrar hur stora era 2-åringar är? Mina är ca 115-117.

mallan-nog
0

#19 våran (nr#16) mätte vi till ca 121 cm, ganska stor dam…

SofieStrindlund
0

Våran är nog också kring 120! :)

Pondus
0

Min är ca 115 cm…..

CarinaO
0

Våran Sofia T är nog också kring 115cm :)

TorpetsAxa
0

Kan tippa på att Axa också ligger kring 115cm.

#23 din ponny är väldigt lik min Axa..=) ser till och med ut lika i manen..=)

CarinaO
0

#24 Ja de var då väldigt lika varann :) Vad är det för stam på din? Sofia är E Tomtebos Enoc och U. Salvia S

[parlina]
0

Jag tömkör min tvååring 1-2g i veckan. Har även hållit vagnen bakom henne ett par gånger. Nu när det varit snö har jag åkt pulka ett par gånger bakom henne. Ska se om vi hinner köra henne någon gång innan hon ska på sommarbete.

TorpetsAxa
0

#25 Axa är E: Citrus   U: Witessa, och hon ser även ut att vara modell mindre än din..

[Josefine-Appollo]
0

Xerxes Dar är körd ca 4 gånger och är jätte snäll. Är ca 117-120cm högSkrattande

Russtoka
0

Qveiars Leil Blixt. 2 år.

Vi har kört lite lätt i skogen med sax. Han har fått dra metallskaklarna två gånger och kälken en gång. Men nu är snön i stort sett borta så vi övergår till hjulburna saker nu.

jessssica
0

Min 2åring Junijus har jag tömkört ett tiotal ggr med selen och träns, har fortfarande inte tömmarna fastspända i bettet utan igenom bettets ringar och i grimman så han styrs litegrann med bettet.

Hittills har det funkat jätte bra och han är duktigt men väntar med att sätta på vagnen till sensommaren skulle jag tro.

ryttarn
0

#30 Vore kul att se en aktuell bild på Junijus…..

Jerker Klang,

www.isil.se

[Croneld]
0

Arrak har busat med andra hingstar hela vintern. Han har inte tömkörts eller haft träns på sig än. Just nu växer han ganska mycket.

Han kan stå uppbunden på gången och i spilta, ledas, stå stilla och trava på kommando i grimskaft.  Det räcker än så länge.

ebba93
0

ny bild på blossa

CarinaO
0

#33 Söt :)

Ny bild på Sofia!

ebba93
0

#34 tack:)

Lina-P
0

#8 Hihi  den bruna är jämnfota med bakbena :)

rebeccanisse
0

Min tvåring är endast tömkörd ett flertal gånger.
Han är redan väldigt stor, ligger på ca 125 i manken, dock är han tidig.Han har redan varit inne i en stor växtperiod, han växer klart lite mer men hoppas han klara sig under 130.
Han är efter Darius Roll och u: Artina. Artina är maxad och hennes helsyster Katla ligger nog också runt 128-130 i manken skulle jag tro!

Bilden är från när han var ett år:)

rebeccanisse
0

Glömde bilden!

Angel
0

Har tömkört min 3 ggr, utspritt på 3 månader :) Hon kan redan framåt, trava, halt o lite höger-vänster… En del fattar bara av sig självt, men väntar med vagnen till sommaren, ska bara prova den lite då.

jessssica
0

#31 Ja absolut!

Borde ta nå bättre bilder på han men har några ganska nya iaf (februari tror jag) som han är med på :)

jessssica
0

Junijus, närmast kameran som nosar på bajshögen.

ryttarn
0

#41 Juniljus är verkligen kanonfin. Ska ni visa honnom på förutagningen i år?

Jerker Klang,

www.isil.se

jessssica
0

#42 Ja absolut är han det! :P

Jag vet inte än men det skulle ju vara kul såklart. Måste visa Julia på avelsvärdering i år också :), men jag vet inte riktigt när de är i år, har inte sett några datum om det . ?

jessssica
0

Här är en bild på Junis när han är precis 2 år, tagen på hans födelsedag igår när han står och äter på hans presenter =)

ryttarn
0

Jerker Klang,

www.isil.se

Kajhugo
0

Två trinda 2-åringar på bete.

jessssica
0

Några som har nåt nytt att berätta om sina 2 åringar?

Några som kanske har börjat tömköra t.ex. ?

Visa bilder! :)

Russtoka
0

Min tvååring har gjort sin lilla premiär med vagn. Kort korta turer. Jag sitter i vagnen på bilden, men jag åkte bara med ca 20 meter. Annars går jag bredvid och vi har ledare. Han är väldigt lugn och försiktig. Qveiars Leil Blixt e. Vidar 521.

jessssica
0

#48 Åh vad fin han såg ut, älskar färgen!

CarinaO
0

Våran Sofia T körs några ggr i veckan! Men ska så småningom på bete i sommar :)

jessssica
0

Min är 122-123 cm i mankhöjd och lika hög över korset

:)

Pondus
0

Min två åring körs ca en gång i veckan och allting går jätte bra. Nu ska hon ut på bete och ha det bra ett tag framöver. Tills träningen drar igång i höst. Romantika E : Tyson II.