storhäst
Hej, jag undrar om ni kommer skaffa stor häst efter ponnyn. Om ni ska de, när ska ni göra det då?
Jag vet inte riktigt när jag ska göra.
jag ska göra, men det är inte aktuellt förrän om flera år :)
jag har redan en stor. Det var inte meningen att jag skulle skaffa stor häst än, men det var min favorithäst på jobbet & ägaren gav honom till mig. Då kunde jag inte säga nej!

Jag ska vänta tills jag gått ut gymnasiet, tills dess får jag klara mig med 3 ponnier o varmblodet som redan finns
# 1 och 2
Okej. Pappa har ju stora hästar men jag vill gärna ha en egen. Jag funderar på i slutet av nästa säsong .
# 3 Jag fattar det. Jag har bara en ponny satt.

Ska skaffa en så snart som möjligt nu. Men det är svårt att hitta fina hästar nu verkar det som.
Min pappa är amatörtränare så vi har två varmblod annars då men det är ju inte samma sak som en helt egen, det är ju mycket roligare att bestämma över allt själv och ha sitt egna ansvar ;)
" 6 eller hur, pappa har ju några egna han med men det är mkt roligare att ha en egen!
Jodå, någon gång ska jag skaffa mig ett par storhästar. Men det dröjer nog flera år tills dess!
Förmodligen lägger jag av med ponnytravet när jag går ut gymnasiet, sen lär jag börja utbilda mig (hade tänkt läsa jurist på universitetet) och då flyttar jag från Boden. Inte direkt läge att ha häst då.
Men längre fram ska jag helt klart ha eget stall och någon häst att träna :)
Min stor häst kommer nog oxå snart ska ni se ;)
Luddan kommer att få göra klart sitt på banan först och sedan hamna i avelsboxen. Sen så kommer det nog ett varmblod eller 2… beror på va killen min tycker om det ;)

Har en pensionerad nu, honhar haft 2 föl. Detta är troligast min sista ponny säsong men någon ny häst är inte planerad fören jag går ur gymnasiet är tanken…
tack för alla svar :D
Har inga planer på stor häst då jag nu tänkt att jag ska utbilda mig i 5,5 år. Sedan får tiden utvisa vad som sker i framtiden :P

Jag vill gärna ha en storhäst! Är sugen på en nu, men det finns ingen som det riktigt klickar för .. och den det verkligen gör de med, får jag inte köpa :P Så jag lugnar mig med blodingarna ett tag och nöjer mig med Polenta ;) Lär nog bli storhäst efter gymnasiet :)

jag har också stor häst men det är roligare med ponny:P

Nej. Har jobbat med varmblod sen jag tog studenten, men travsporten med stora hästar lockar mig inte.

När jag känner att jag har råd och tid. ska troligen ta varmblods licens till hösten, sen får vi se.

Har redan 7 häst i träning förutom mina ponnyer.

Jag ska skaffa stor häst sen,mamma har två stora .. Men ska kanske ta montelicens på stor häst nästa år.Sen kanske jag tar över hingsten i stallet om nåt år :)
Har 7 hästar och två ponnyn att ta hand om ;; lite tomt när man haft 3 ponnyn och 13 hästar :/ ;; Har ingen egen längre eftersom jag ska börja i skola i Sundsvall och syrran jobbar i U.S.A så att det blir lättare med mindre hästar på så viss.

Har redan 3 stora
ena har slutat sin korta karriär på travbanan (omskolad till ridhäst)
Sen ett sto med ett hingstföl som vi ska satsa på.'
men det blir antagligen att skaffa stor häst efter ponny

Vi har kallblod. Det är morfar och mamma som har tävlat förut. Ingen starthäst har vi nu men jag hoppas att jag och mamma kan skaffa ett till kallblod till hösten :) men det är väl bara lite planer, ingenting bestämt än.
Hoppas kunna ta montélicens så snart som möjligt iaf. :)

Jobbar med varmblod, men ska inte ha någon själv!

jag har ett varmblod och det är mycket roligare än ponny tycker jag :)

Planen är stora travare efter ponnyerna!
För mig är planen att jag inte ska hålla på med ponny så länge. Pappa är inte så mycket för ponnysar. Fast det går bra nu, men han vill att jag ska köpa en unghäst och köra in och grejja nästa sommar men då måste jag kanske sälja ponnyn och då kan jag inte tävla på en hel säsong.
Jag håller på med både och! har just nu två st storhästar hemma på gården, ett kallblod Nancy Tabac som bara gjort en start.
Sen har jag ett Varmblod bad lure boy som aldrig startat som jag fick hem från säffle i mars tror jag det var.. Jag leasar båda. Sen leasar jag också Hults Raptor och hults defekt har jag lånat ut men som troligast kommer hem till hösten! :)
Har man plats och tid kan man lika gärna hålla på med både och! det är ju bara kul ! :)
Elitloppsaktionen bjöd på hel del fina hästar. =D

#28 Herregud, har du leasat Nancy? :O

#30 japp, har bara haft henne hemma några veckor :)
är det något jag borde veta eftersom du gör en :O ??

Har haft ett varmblod sen i höstas :)

#32 Jaha, där ser man :) Nä det äre väl inte direkt, en i vårat stall hade henne förut, därför blev jag så förvånad :P Börjat köra henne oh så?

jag har i alla fall licens till att träna st häst så vi får se när det blir en stor kusse!!
#34 har hört en massa om hästen av hon jag hämtade henne av som bara var skitsnack. hon är dundersnäll, dock lite halvstressad av sig men lugnar sig om man har en lugn hand. Jag har än så länge bara ridit då jag fick beställa hem en svansgaffel. Ska börja köra henne till veckan (:

#37 Du hämtade henne av Angelica va? Det var Camilla Haglund som hade henne före Angelica, C. hade alltid svansgaffel och slaggjord och huva på henne. Jag vet inte hur Nancy är nu, men jag vet hur hon var förut.
#38 japp, det var angelica. Det var hon som berättade vad Camilla sagt om henne. var massor om att hon var bakrädd och la la la. Nu rider jag henne enbart med tussar, utan problem.
Svansgaffel o slaggjord är det enda hon behöver nu =)
Hon har nog förändrats en hel del, sen beror det ju lite på vad det är för ägare också ;)
Som det ser ut nu så blire nog ponny nått år til ,sen får man väl ut me mamma nordis å träna lite ;)
(nr 5)