Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettallmänt
Läst 1788 ggr
divansson
0

Elitloppet 2009

Varmbloden nu då.

TORVALD PALEMA, vilken häst, vilken tränare, vilken kusk!

Enligt mig, den enda riktigt värdige vinnaren!Skrattande

Åke får så enormt med skit, nu visar han dom alla och smäller till med en seger i självaste elitloppet. I mina ögon såg det även ut som en ganska lätt seger.

Grymt helt enkelt!

divansson
0

Vad säger ni? Vem trodde ni skulle vinna? Vem ville ni skulle vinna?

FridaMariedahl
0

Trodde på Jaded, men Torvald Palema och Åke är helt klart värda segern :D

Härligt med svensk seger i år!

jenniferaronsson
0

ja tycker att han var värd den segern efter allt, vilken comeback!!!

Bianco
0

jag trodde på jaded eller triton sund, men torvald palema och åke svanstedt är helt klart värda segern, med tanke på allt skit åke har fått tagit emot ! nu jävlar visade han dom , i självaste elitloppet!  :D

ninam
0

Vad skoj att Åke vann!! Det var han verkligen värd. Han är en jätteduktig tränare och kusk!

Emystroll
0

Åke är helt enkelt bäst!

Såg inte ut att vinna, med tanke på spåret han fick i början.

Men allt gick som de ska och hästen är helt otrolig!

Utan check & inga skydd, vad mer begär man? :D

hannabrink
0

Riktigt roligt att Åke vann! Hästen gjorde ett fantastiskt upplopp och såg ruskigt fin ut! Bara att gratulera :)

amandahandersson
0

Sa till morfar innan loppet "fan vad kul om Svanstedt hade fått vinna!". Och fy sjutton, det gjorde han! :D Han är otroligt värd denna seger, måste kännas otroligt skönt för honom! Han var ju rörd till tårar i segerintervjun!

Kriga på Svanstedt!

Jossan-J
0

Jätteroligt att Svanstedt tog hem det, han var bäst och förtjänade verkligen segern, men vilken otroligt bra häst! :D :D

sarahansen
0

Tycker Åke och Torvald var värda att vinna :) Han var bara bäst ;)

PromiseMinanMorfeus
0

Gud vad kul det var ett svenskt ekipage som vann:) shit vad de måste vara skönt för Åke att visa alla att han verkligen är en av de bästa kuskarna i världen!

gotlandsruss
0

Åke är värd denna seger men ärligt talat trodde jag att jaded skulle vinna såg så ut in på upploppet

Belindaa
0

Bara att ta av hatten och buga å bocka! Torvald Palema såg väldigt fin ut. Trodde dock inte på honom från början, men ack, där fick jag! ;)

murkla
0

Missade att se elitloppet i dag men höra att de blev svenskt iallafall….

DubbelE
0

Jag höll självklart tummarna för Scarlets Aino Flört Körde hans syster och haft praktik hos Anders Hultberg (uppfödare och numera ej i livet, avled april-09). Stor seger att ens komma med i finalen!

jessssica
0

själv jöll jag mest på jaded och triton sund. Men Torvald Palema och åke var så värda segern!

Jättegrattis till dom!

[DHIZA-bus]
0

fan vad kul att trovald van min chefs sto fick ett föl i slutet på april som är efter honom

ScerryRicco
0

stort grattis!

madde89
0

Jag tycker att åke är värd segern absoult man kan ju själv tänka sig att köra med den skit han har fått , men media kanske kan skriva om något posetvit nu när han van i stället för så mkt kritik.  Han var bäst när det gällde. 

Me vi ska inte glöma bort de andra svenskarna bla björn och sahara dyamite vann f 1 och försök 2 jeded och örjan kilström gjorde också enorma prestationer. ett stort grattis

Grattis till Åke och Torvald och det närmate runt  hästen.

toppemn dag i stockholm SkrattandeSkrattande

MartinaFrick
0

Jättekul att Torvald vann! Jättefin häst!

LinnJ
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det var riktigt kul att se. Det är bara att buga och bocka för att få vara där och se detta!  :)

Musse-Pigg
0

Hoppades på Triton Sund & Torvald Palema. Men trodde att Offshore Dream skulle vinna, han såg jättefin ut Glad

Härligt att Åke fick vinna Skrattande

marika-J
0

Efter att ha sett försöken förstod man att Torvald hade en bra chans..

Och det gick ju vägen. Men väljer att inte hylla honom alltför mycket innan domen kommer.. tyvärr.

Här har vi iaf en bild på segerhästen

marika-J
0

Han fick ju dessutom en 3 dagars avstängning och böter för drivningen på Torvald..

Belindaa
0

#24 Förvånad blir så arg att man ska måste driva så hårt Skrikandes

aamaandaahh
0

Jag ville ju självklart att någon svensk häst skulle vinna, höll på Sahara Dynamite men trodde att Jaded skulle vinna. Men jag tycker verkligen att Torvald Palema var en värdig vinnar! :D

bild: Jane Palema

Karsk
0

#23 otroligt fin bild :)

bea28
0

#24 enligt mig var inte åke den värsta, någon annan i fältet satt o drev som en galning. såg inte bra ut någonstans. han satt o slog med tömmarna och spöt, och , allt han kunde slå med. störde mig otroligt på det både i försöket OCH i finalen. fattar inte varför man ska driva en häst så :/  ojdå, lite OT , haha ;)

Grattis åke och alla i kretsen kring Torvald! :D

Denna kommentar har tagits bort.
LLennartsson
0

Springer med utan uppkäk inte många svenska som gör det :S

Stall Bråna

ryttarn
0

Jag ber alla att lugna ner tonen och följa skrivreglerna. Jag har tagit bort ett inlägg som grovt bryter mot skrivreglerna och ett antal följdinlägg på detta.

Återigen, håll er till skrivreglerna!!!!!

Ett brott mot skrivreglerna skall anmälas till mig eller Bea, inte bemötas med nya skrivregelsbrott.

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

aurore
0

Höll på Jaded.

aurore
0

Var det en svensk? om det inte var det så är det ju så att man har andra kör stilar i olika länder.

BodenPerre
0

nu har jag skaffat en till pixbox där jag komemr att ladda upp bilder från tävlingar och den heter fotoperre och dit kommer ni om ni klickar
hära -->  http://www.pixbox.se/usr_show_id166528_page0_order1.html

där finns det bilder från Elitloppet mäst på dom stora men även på ponnysar :D

om ni vill ha bilder är det bara att ta fast om ni då lägger ut dom nån stans kan ni ju gärna skriva att det är jag som har fotat :D

har även flera bilder så om någon vill ha bilder på tex ponny elr nått så kan ni skicka meil och fråga om jag har bild och om jag har de så kan jag skicka den/dom till dig :D

ha de bra /Perre

bea28
0

#44 nej, jag tror att det var en fransman. men ändå, jag tyckt esynd om hästen :(

bea28
0

#44 nej, jag tror att det var en fransman. men ändå, jag tyckt esynd om hästen :(

natalienilsson
0

Åke Svanstedt och Torvald Palema var värdiga vinnare! Efter allt skit så måste det varit super skönt!