Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettpropositioner
Läst 2483 ggr
Malu
0

Proppar i juli o augusti

Vet någon om propparna för juli o augusti finns någonstans?? Hittar de inte på SPTF sidan iaf..Hade varit kul att redan nu planera om man ska åka över i sommar på någon tävling..är ju bara två månader dit..Finns det någon översikts karta vilka banor som har tävlingar iallafall från juli o framåt i höst??

HansP
0

Hej!

Propparna för juli ska skickas in nu. Och aug om en månad.

Tävlingskalender finns på SPTFs hemsida, så kan du se vilka tävlingsdagar som är planerade, men propparna får du nog vänta på.

Mvh Hasse

Malu
0

Nu äntligen hittade jag tävlingskalendern på Sptf-sidan..

Karsk
0

Ja det är kul att börja planera var man ska fara :)

amandahandersson
0

Är såååå sugen på julipropparna :D Det är då jag ska börja tävla på allvar iaf ;)

Karsk
0

#4 Jag tror det är alla som börjar tävla på allvar då :)

amandahandersson
0

#5, nja, en hel del har säkert hunit starta en hel del då. Jag lär inte ha kört ett enda lopp då, förhoppningsvis bara ett kval :P Men vi har både Bodens och Östersunds dubbeltrav att se fram emot, då blir det lite starter där :)

Karsk
0

#6 ja jag har ju redan börjat lite iaf :)

amandahandersson
0

#7, hehe du har typ redan kört fler lopp än vad jag gjorde under hela förra året ;)

CarinaO
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja det ska bli spännande att se Östersunds propparna till dubbeldagarna :)

Ifjol hade Sobbe så himla mycket tillägg i båda sina lopp, så hoppas han får bättre lopp i år :)

Är det i slutet av Maj de propparna kommer? (Julimån)

StuteriSolo
0

Julis proppar ska vara inne hos kansliet nu, och sedna ska de kollas och godkännas, så det tar väl något tag innan de dyker upp. För augusti gäller sista inlämningsdag 1/6, så det är ett tag kvar till dess.

jessssica
0

ska bli spänannde att se julis proppar =)) och börja planera lite^^

HansP
0

Själv brukar vi planera redan när tävlingsdagarna kommer ut. Då vet vi vilka datum som banor vi besöker har tävlingar.

Sen kan naturligvis det förändras om det absolut inte finns en prop som stämmer, men det är mycket sällan (vet inte om det hänt på en heldag, bara på insprängt lopp). Oftast en propp stämmer, om det sedan finns en till för samma häst är det, iaf för oss, bonus.

/Hasse

divansson
0

Proppar som Romme har skickat in för den 3 juli finns på www.dalaponnytravklubb.se udner anslagstavlan.. De är ju inte helt säkert att det blir exakt de propparna, men för hoppningsvis ;)

Nitro
0

Det var optimistiskt att ha 1.35 och sämre, tror de att världsrekordet sänks så mycket innan juli? ;)

Karsk
0

#14 håller med dig.

jessssica
0

Nån som vet om julis proppar är på g?

=)

uffesterner
0

#14 Var har du hittat denna propp? Och i så fall är väl tanken tvärtom, att alla kan anmäla eftersom ingen har ett rekord bättre än 1.35,0?

#15 Vad håller du med om?

jessssica
0

#17 den finns på www.dalaponnytravklubb.se under anslagstavla. de har förslag till proppar på rommes heldag i juli där. Alltså det är de propparna som de har skickat in som förslag :)

Karsk
0

vill se propparna förs östersunds dubbeltrav :)

madde89
0

jag har å hört att romme ska ha skrivit ut en sådan indiot propp. risken är dpåligt anmält i dessa lopp. bättre att skriva ut mera långsamma proppar och upp till 2min

Jennie_A
0

#18 Jag må vara blind, men jag hittar ingen 1.35 och sämre propp för kat B i förlagen som ligger på anslagstavlan på DPK´s sida?!

amandahandersson
0

Nu borde julipropparna komma snart! :D

divansson
0

#21 Men va konstigt! Den fanns ju där, måste ha tagit bort det, hm..

Men en så dålig prop var de ju inte, då fick ju dom snabbaste vara med, så som det är nu så finns det bara ett montélopp för de snabbaste.

marika-J
0

men egentligen, 1.35 och sämre eller 1.37 och sämre spelar väl egentligen ingen roll? det är ju ändå samma hästar som anmäler till de snabba loppen :)

jessssica
0

Jag tror att jag såg 1.35 proppen när jag kollade idag.

#24 håller med

:)

Jennie_A
0

#25 Jag kollade faktiskt redan den 7/5 och såg den inte då heller…

Karsk
0

Jag vill se propparna för dubbeltravet i östersund

Malu
0

Alltså nu har halva maj också gått och propparna för juli finns ännu inte ute!!! Hur ska vi gotlänningar (och de som ska resa hit)kunna planera och boka båtar så vi får plats mitt i sommartrafiken när det kommer ut så sent??

Karsk
0

#28 kan förstå hur du känner.. man vill ju kunna planera sommaren ganska tidigt

amandahandersson
0

Tycker också propparna för juli är ganska sena nu… Men men… Skulle bara vara kul att se dem så man vet hur man ska starta :) Har vissa funderingar över matchingen på båda mina russingar så.

jessssica
0

Ja, undrar varför de inte kommer. De måste ju vara klara iaf, har ju sett rommes förslag sen hade Mantorp sina proppar till deras heldag i juli i programmet nu i söndags när de hade heldag då.

Jennie_A
0

#0 Och vill man som "fastlänning" åka på dubbeltrav till Gotland lär man boka färja i tid (jag bokade igår, och hemresan var litet knepig!). Förra året hade vi planerat att åka över till Gotland för en heldag i maj, men det gick inte för det var fullbokat på hemresan (och vi kunde inte vara lediga hur många dagar som helst).

Så proppar i god tid är ingen dum idé….

Karsk
0

#32 håller med dig att det är bra med proppar som är ute i god tid så man hinner planera resan väl

Malu
0

Ja man vet ju inte om man ska satsa på att åka över nu i juni eller vänta tills i juli..det är ju inte helt gratis o åka "overthere" hur många ggr som helst..och dess värre för fastlänningarnaRynkar på näsan

CarinaO
0

Propparna till Bodens dubbelhelg har kommit ut på NPTS hemsida :)

www.npts.se  gå in på tävlingskalendern så ser ni dom där!

Karsk
0

Hade inte så bra lopp på dubbeltravet :(

NatthaBlom
0

#36 håller tyvärr med… finns ett lopp varsitt åt båda mina första dagen men andra knappt ett åt bara en så hmm :/

Karsk
0

#37 det känns inge roligt att fara när det inte finns så många lopp man kan starta i.. :(  Då stannar jag typ hemma och far på statsfesten

[Mariaaaaaa]
0

#38 åk till Hoting då (; vet inte vad de har för proppar men.. :P
Det e mysigt där, om man kan bortse från myggen ^^

Karsk
0

#39 ja det skulle jag ju kunna göra :) Mygg är inget problem, bet har vi här med :P

HansP
0

Hoting verkar inte ha någon tävlingsdag den helgen, enl. SPTFs tävlingskalender. Men det kanske är bygdetrav?

/Hasse

Karsk
0

#41 vad synd att de inte har någon heldag då.

ahlblom
0

Så tråkigt när Boden jämt och ständigt stänger snabbloppen vid typ 60.000:-  (likadant i Boden Grand Prix)

Antar att klubben inte vill ha några långväga fina hästar med i loppen?

Karsk
0

#43 Ja jag håller med att de är tråkigt att de stänger loppen sådär. Jag tror inte heller att de vill ha långväga hästar med i loppen.

clarro
0

ah, jag villa ha julis propar nu! måste kunna stämma av med min hoppning :P

http://carolineforsner.blogg.se/

HansP
0

#45 Dom har inte kommit ut för stora travet heller. Så vi får vänta.. inget är som väntans tider…

/Hasse

MartinaFrick
0

Lite spänning i tillvaron..!!Cool

zoccervadd
0

Dom måste ju komma denna vecka.

Vecka 22 nu.

Källa: www.vecka.nu

jessssica
0

de är ute på sptf nu

jessssica
0

Jobbigt när det är proppar i närheten på samma dag eller bara med ett par dagars mellanrum "/
Som rommes heldag den 3e sen är det heldag den 5e på gävle med, samma dag, 5e, på mantorp (visserligen är de banorna en bit ifrån varandra men bor man mellan gävle o mantorp då åker man kanske till båda) . Och den 6e hade rättvik lopp, men det var ju insängt dådå, men iaf.

fast förstår att det är ett jättearbete att sätta ihop propparna o alla dagarna, men önskar ändå att banorna som ligger så nära som romme o gävle(till exempel) kunde prata ihop sig lite när de ska ha sina tävlingsdagar o sprida ut dem, så att det blir mkt anmält till båda…

=)

Dolores
0

#50 Håller med.. Känns så att kommunikationen försvann.. Genom åren har det tex diskuterats Åmål och Örebro kör lör och söndag samma helg, synd.. Vi har ju sett att banorna har tagit utvarandra redan den här säsongen .. Detta är nog ett arbete för SPTF att försöka styra upp så vi alla kan samarbete bättre när det gäller tävlingsdagarna fördelning..

Väl mött på banorna i sommar

/LottaCool

MartinaFrick
0

Håller med er två ovanstående. Var är kommunikationen? Dock tycker jag det ser bättre ut här nere omkring än vad det gjorde i fjol.

NatthaBlom
0

kan någon länka dom hit?

kan inte öppna på sptf

ryttarn
0

hät är julipropparna

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

HansP
0

Äntligen… :)

Nu är det bara börja planera semestern.

/Hasse

CarinaO
0

Tycker Östersunds proppar till dubbelhelgen ser bra ut :)

NatthaBlom
0

tyvärr var östersunds proppar inget för mina :/

marika-J
0

Jag hoppades mycket på Julis proppar, men det fanns bara lopp första helgen i juli..

ahlblom
0

Mawwe har iaf 2 hyfsade lopp väl? Tänkte på snabbaste proppen dag 1, hyfsat pengalopp för han.

Sen även dag fanns det 1.58,0 rekordhandikapp väl?

[cancan]
0

Tycker att Åby har väldigt bra proppar… Både i maj, juni och juli..

NatthaBlom
0

#59 Joda o monte loppet passar han helt okej också
Men hade varit kul att åka med båda menmen får vell hitta nån att samåka med ist :)

amandahandersson
0

Typiskt att man ar i Krakow nu och inte kan fa upp julipropparna :P Vill se Ostersunds proppar!!!

MarleneGustafsson
0

haha kul att romme stängt ute båda hemmahästarna Petro och Luffa genom att skriva 1.54 och sämre. varför inte 1.50 och sämre kan man ju undra… kul kul . får väl hoppas att reservproppen blir av då…

jessssica
0

#63 tyckte också det var konstigt. Man tycker att de borde skriva proppar som i första hand, eller iaf ska passa så att hemmahästarna kan va med "/ …

soderbergg
0

inga superproppar för fe´rgus på dubbeltravet..

Karsk
0

#61 håller med dig Natta. Hade hoppats på bättre proppar, emn det går inte göra så mycket

aamaandaahh
0

bless hade nästa inga proppar i juli heller fredagen på östersund 2 lopp och ett lopp på gävle 5 juli. blir bara en dag för mig på ös-dubbeltrav eftersom vi ska åka med en kryssning till S:t pertersburg och sen till Tallin den 18:e juli ;o

Karsk
0

#67 synd att det finns så lite lopp.. kul med en resa :)

amandahandersson
0

Okey, så här ska nog mina hästar starta i juli:

Norrskenets Jupiter startar på Bodens dubbeltrav (3-5 juli) där han i alla fall startar den 3 juli, sen får vi diskutera om han startar den 5:e.  Sen blir det Östersunds dubbeltrav (17-19 juli), där han startar båda dagarna.

Razmus Raid startar på Bodens dubbeltrav, ett lopp varje dag, om han nu är kvalad tills dess (planerat kval 6 juni, galopperar han bort sig då så får vi se när nästa kval blir).

Zolero startar på Östersunds dubbeltrav, där han har lopp båda dagarna. Är han i form kanske han startar på Bodens dubbeltrav, men jag tror vi satsar på Östersund.

Karsk
0

Jag startar boden den 6 och i östersunds dubbeltrav. vad jag vet nu.

Belindaa
0

#69 Ser så fram emot att få se/läsa hur det går för Razmus!

amandahandersson
0

#71, han kvalar på lördag, och han travade rusikigt fort idag på snabbjobbet ;) Dock är han fortfarande lite "valpig" på banan, men antalet gånger han varit på banan räknas på en hand… Vissa stolpar och flaggor kan verka otroligt farlig för lillgubben, så det blir galopp ibland! Men bara han sköter sig så kommer det bli superbra! :)Du får komma och kolla på Bodens dubbel med, då debuterar han ;D

Belindaa
0

#72, kommer nog inte komma nu den 6 juni, men på dubbeltravet ska jag bannemig komma!! Får tvinga mamma och pappa att fara upp med mig och samtidigt hälsa på faster med man ;)

amandahandersson
0

#73, hehe det blir ju perfa :D Bara Musse klarar kvalet nu så lär du få se honom in action då :)

Karsk
0

Blir boden den 13 för mig med :)

aamaandaahh
0

Vill se Augustis proppar och kika om det finns ngt monte rekordhandicap lopp som Bless kan starta i ! :D

amandahandersson
0

#76, Boden har ett rekordhandicaplopp den 3 juli med grundlag 2.20!

aamaandaahh
0

hade gärna åkt till Boden men det är lite långt. sen ska jag starta den 5 juli på Gävle hade jag tänkt. (((:

jessssica
0

Jag är sugen på att se Rättviks dubbeltravs proppar :D (eller egentligen rättviks/rommes eftersom de är deras gemensamma dubbeltrav)

aamaandaahh
0

#79 har Rättvik dubbeltrav i Augusti ? :)

jessssica
0

Japp 6e - 8e augusti är det tänkt :)

aamaandaahh
0

okej :D kanske man skulle åka ner dit då :)

ahlblom
0

Hoppas på en bra propp när Sundvall Open Trot ska köras.

amandahandersson
0

#78, Boden långt? Är ju bara 60 mil från Sundsvall! ;)

Bianco
0

vare 6-8 augusti det skulle vara dubbeltrav på rättvik/romme ? :)

NatthaBlom
0

#85 det stämmer bra det :)

Hoppas ala kommer annars blir jag besviken! ;D

jessssica
0

#82 det tycker jag :)

Prosit
0

När kommer augusti propparna?

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.