Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etiketttävling
Läst 665 ggr
ScerryRicco
0

storhästliens!

hej ! någon här som har licens för stor häst? va provet svårt? tänkt ta det snart så skulle va kul å veta lite innan

nemesis
0

jag har B licens och tycker provet var bra.

Boode
0

har också b licens. har man hängt med på vad som sagts av ledarna under kursens tid och läst lite i reglementet klarar man det gallant :)

ScerryRicco
0

okey, ä det ungefär som när man tar för ponny då,asså uppkörning å så?

Gurra91
0

Jag har licens för stor häst. Tog de nu i våras. Men det är inte svårt, är i princip som ponnylicens provet. Nej men man måste köra ett visst antal godkända lopp, tror det är 10.

clarro
0

Ska ta  i år tror jag :P

http://carolineforsner.blogg.se/

CarolaG
0

Du måste gå en licensutbildning på din travbana. Köra minst 15 provlopp och minst 10 av dem skall vara godkända. Min dotter Erica tog sin f-licens under fjolåret, körde provlopp på våren och på hösten, var klar i november. Man får räkna med att det tar i princip hela året om man har en travbana som har sommaruppehåll i provloppen iaf. Nu under våren har hon gått en förkortad licenskurs och ridit provlopp så att hon även har montélicens.

ScerryRicco
0

#6 vanliga provlopp?

Cashorcredit
0

Finns det någon sida man kan anmäla sig på eller se när kurserna börjar? Tacksam för svar!

Trav_
0

#8 Du får ta kontakt med nån sport ansvarig på din hemmabana….

CarolaG
0

#7 Prata med den utbildningsansvariga på din bana. Här i Skellefteå har vi riktiga provlopp på onsdagar. Med riktiga menar jag att den utbildningsansvariga är på plats, det är huvudstarter och personal i tornen. Det körs som "riktiga" tävlingar.

Det körs även provlopp på lördagsförmiddagar här men utan den utbildningsansvarige och utan personal i tornen. De provloppen kan man köra för att träna men de är inte godkända provlopp i licensutbildningen.

Cashorcredit
0

#9 Okej tack :)

plutten-92
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

ska ta på skolan nu i höst sen kan man äntligen köra sin egen häst!! :D

ScerryRicco
0

okey