Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etiketttävling
Läst 3455 ggr
ahlblom
0

Startlistor Åby 14 juni

Jag börjar lägga in startlistor från Kanal 75 igen. Jag vore tacksam om en viss person (Du vet vem du är) inte skicka privata PM om hur jag ska formulera mig.

Dessa är preliminära, ser Ni några fel så kontakta Åby direkt istället för att ägna tid på inlägg i denna tråd.

Väl mött!

prizze
0

tack

33miliaa
0

heja yra :D

Carro-R
0

Heja Kålmans Papaya och Kajsa!!!!!

ValentinoRossi
0

HEJJA Valentino Rossi och Evelina!!!:)

Winner04
0

#4 håller med dig :)

Heja SuperIor Noir och Evelina!! o heja resten av Mantorparna :)

Nån som vill tippa?

Erika97
0

tack :D

Johanna-Granberg
0

Kan verkligen Linhagens Fredag vara anmäld till två lopp, det är väl fortfarande bara ett lopp för treåringar?!

sofienordmark
0

Han var anmäld till prop. 1 som andrahansdval ifall prop. 5 inte blivit av. Så det ordnar dom nog till så att det blir korrekt i dom riktiga listorna :)

Johanna-Granberg
0

#8 Vad bra, håller tummarna att det går bra i loppet!!Skrattande

plutten-92
0

Heja Ekslätts Poseidon :D

[cancan]
0

Någon som vågar sig på att tippa?

isabella-16
0

vill du lägga ut på jägers med??

Teja-Bea
0

Jag gör ett försök.

Lopp 1. Här ser vi två 3-åringar i toppskick. Både Amorillo Doll och Lindhagens Fredag har nog mycket fart sparat. Fredag drog längsta strået på Lindesberg, men får nu tillägg på Amorillo. Att loppet handlar om dessa två kriteriekandidater är ingen tvekan. Dock tror jag att Robin kommer dra ifrån med Amorillo och om Fredag ska hinna ikapp så måste han sänka mycket. Jag tror Amorillo håller undan. Tredjeplatsen tror jag går till 18-åriga Bokhaga Humla. (Lindhagens Fredag har råkat hamna i två lopp; 1 & 9. Vi får se vilket av loppen han verkligen kommer starta i på tävlingsdagen)

Tips: 1-8-7

Lopp 2.  I detta lopp tror jag att kampen blir mellan två hästar på startlinjen. Robin Sellmander brukar ha sina hästar i toppskick. Idag sitter lånekusken Diana upp bakom Grim II och hon har visat sig kunna styra Robins hästar på bra sätt. På samma volt finns Superior Nior som var mycket i mycket fint skick på Mantorp. Om formen sitter i så tror jag att Nior kommer ta täten från start, med Grim jagandes i ryggen. Den som håller traven blir först över mål. På dryga tillägg finns formstarka Kapten Lunne, men jag tror inte han hinner ikapp ledarhästarna för att kunna kämpa om segern.

Tips: 3-1-12

Lopp 3.  Det här shettisloppet är svårtippat. Vi ser flera fina hästar från startvolten; Julius C och Ekstrands Tingeling har båda gått bra och visat sig mycket kapabla till att sänka sina tider. Är Tingelings ringa rutin till nackdel? Dino Rex verkar har fått en rejäl nytändning i år, men körs nu av annan kusk än tidigare. Nej jag tror att det står mellan Julius C och Ekstrands Tingeling, någon av dem får idag sin första seger! Tredjeplatsen står nog mellan Dino Rex som jag ser lite som en outsider, och Ito om han hinner fram från sina tillägg.

Tips: 6-3-8   outsider: 4

Lopp 4.  Ett ganska ojämt lopp som jag tror kommer bli ett utspritt fält. Från start tror jag Conrad tar täten. Han har visat kapacitet att sänka sina tider och bör vara i en placeringsstrid idag. Seger står i detta lopp mellan toppstammade 4-åringarna Kaffi och Troja. Troja har tilläggen till sin nackdel och jag tror hon får lite svårt att hänga på Kaffi som jag gissar har mycket mer fart under hovarna än vad resultatlistan visar. Det blir nog Kaffis fjärde raka idag.

Tips: 6-7-1

Lopp 5.  Snabba russlopp är alltid roliga, både att tippa och att se på. Spännande och det kan hända såå mycket innan hästarna är imål! Jag tror detta lopp kommer handla om tilläggshästar. Pulvret har visat bra farter i år men får nog snart press av Pannans Linus som passerar och drar ifrån. Snabb bakifrån blir Ernst Ravelli med rutinerade Maja i vagnen, men hinner de ikapp? Jag tror inte det…

Tips: 7-8-4

Lopp 6.  Luceena Poop har nog mycket mer att ge än vi kan se i resultatraden och jag tror hon ohotad tar sin första seger idag. Katrineborgs Ginger R har visat på bra kapacitet men står idag på dryga tillägg och dessutom med ny kusk. Det blir nog en andraplats ändå. Tredjeplatsen går till Kärvskogs Linette.

Tips: 4-6-2

Lopp 7.  Rovöns Ariel tar täten från start men får snart press från Kapten Lunne. Men dessa två passeras av snabba Kraterns Poseidon som blir svårslagen i detta lopp. Emmeros Esmeralda har sett mycket fin ut i år, men har alldeles för långt fram till de andra.

Tips: 6-5-4

Lopp 8.  Autolopp som annars är både jämna och ganska lättippade, men idag blir det svårt. Ingen av de startande har till synes hittat formen för i år. Jag tror Deffekt tar en ganska lätt seger i detta lopp. Övriga pallplaceringar tror jag står mellan Valentino Rossi och Pikant. Melvintrottis har visat sig ha farten men är svårtippad med ny kusk - igen. Han får bli min outsider.

Tips: 4-5-1   outsider: Melvintrottis

Lopp 9.  Ito visade på bra fart i sin årsdebut och är en kandidat till medaljplats. Men han får nog svårt att hålla undan för Superior Nior och Grim II som blir de som fightas om segern. Grim tenderar vara lite ojämn i sina lopp. Om Niors fina form från Mantorp fortfarande sitter i så vinner han. (Lindhagens Fredag har råkat hamna i två lopp; 1 & 9. Vi får se vilket av loppen han verkligen kommer starta i på tävlingsdagen. Startar han i detta lopp så är han en given kandidat i segerstriden)

Tips: 10-11-4 (5)

Lopp 10.  Ekslättshästarna är fint stammade och brukar ha mycket kapacitet. Jag tror inte att Ekslätts Poseidon är något undantag utan tar en lätt seger i dagens 10:e lopp. Marelds förstfödda har visat mycket fina prestationer, men får svårt att hinna ikapp från tillägg. Tredjeplatsen tror jag går till Kålmans Snobben.

Tips: 4-8-2

Lopp 11.  Dagens elfte lopp är svårtippat. Flera hästar är goda kandidater till pallplatser. Julius C går från klarhet till klarhet, Telis Jakiita kan hänga på om hon håller traven. Dino Rex och Gnistans Magic Future har också presterat mycket bra. Dock har båda dessa varsin hake; Dino har ny kusk och Magic Future verkar ha tappat farten liten. Jag tror att Julius C snart är i täten och håller den. Blir det en dubbelseger? Sedan gissar jag på att Jakiita tar andraplatsen före Magic Future.

Tips: 3-4-6

Lopp 12.  Ännu ett autolopp med en samling till synes formsvaga hästar. Den som har gnista vinner idag! Segern går nog till Kro'nos, därefter är jag rådvill.

Tips: 3-1-4

Lopp 13.  Kaffi står lika bra till i detta lopp och fortsätter med stor sannolikhet att rada upp segrarna. Troja har långt fram men hinner nog före Valentino Rossi som blir trea.

Tips: 5-8-6

Tack för mig och lycka till allihopa! =)

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

prizze
0

Bea,Prisol ska inte starta men Kapten Lunne finns med i lopp 2

Teja-Bea
0

#14 Jag har för mycket av era hästar i huvet! Flört Ändrat nu…!

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Winner04
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Då försöker jag att tippa :)

Lopp 1:

Det här loppet vinns av Amorillo Doll och Robin Sellmander.

Tip: 1-8-7

Lopp 2:

Det här loppet står mellan två hästar Grim || och SuperIor Noir, tror dock eller jag är säker på att SuperIor Noir sätter nosen först. Han var ruggit fin på Mantorp sist.

Tip: 3-1-12

Lopp 3:

Här tror jag att Ito och Samuel Lokby vinner.

Tip: 8-4-1

Lopp 4:

Kör själv. 2 Winner.

Lopp 5:

I det här snabbloppet tror jag att Ernst Ravelli och duktiga Maija Lähdekorpi vinner.

Tip: 8-7-6

Lopp 6:

Här vinner Kanteborgs Ginger R med Anna Rensfelt.

Tip: 6-4-2

Lopp 7:

Det här loppet vinns av Kapten Lunne och Robin Sellmander.

Tip: 5-6-9

Lopp 8:

Här tror jag Pikant och Jennifer Oscarsson tar hem segern men varnar lite för Valtentino Rossi som jag vet tränade mycket bra i veckan.

Tip: 1-5-3

Lopp 9:

Jag har en stark känsla av att det blir en dubbel för SuperIor Noir och Evelina Jonsson. SuperIor Noir var ruggigt fin på Mantorp senaste så jag tror han vinner det här loppet. Men alla lopp ska köras innan man vet vem som står som segrare :)

Tip: 10-11-8

Lopp 10:

Kör själv. 7 Winner.

Lopp 11:

Här chansar jag bara men jag tror att Julius C. och Kajsa Lindsjö vinner.

Tip: 3-6-4

Lopp 12:

I det här loppet blir det nog en Mantorp seger i form av Kro'nos och Johanna Lind.

Tip: 3-5-2

Lopp 13:

Här vinner Kaffi och Lisa Olsson.

Tip: 5-6-8

Det var lite tippning och en bild från mig(Winner och jag på Mantorp) :) Lycka till på söndag allihoppa! :)

Winner04
0

Putt :P

plutten-92
0

synd att man inte är nere å kan fota :(

Erika97
0

När är första start och när öppnar inskrivningen? :D

sandraedv
0

Hoppas på Värmlänska segrar av.. Conrad, poseidon och nypon II :)

PromiseMinanMorfeus
0

Lopp 1: Amorillo Doll el Linhagens Fredag

Lopp 2: Kapten Lunne

Lopp 3: Dino Rex el Ito

Lopp 4: Kaffi

Lopp 5: Darwin, Allgunnens Yra eller Pannans Linus

Lopp 6: Kanteborgs Ginger R

Lopp 7: Kraterns Poseidon

Lopp 8: Deffekt el Pikant

Lopp 9: Linhagens Fredag ( beroende på vilket lopp han ska gå) annars Superior noir

Lopp 10: EKSLÄTTS POSEIDON :D

Lopp 11: Gnist.Magic Future

Lopp 12: Kro´nos :)

Lopp 13: Kaffi

Ann-Lo
0

Inskrivningen öppnar kl.10,00

Första start kl.12,00

Lopp: 1-7, paus 20 min, Lopp 8-13

Boxar och program utdelas i inskrivningen.

Brev kommer på posten till de som skall starta med mer info.

Hemsidan strejkar, fungerar inte just nu.

Erika97
0

okej :)

prizze
0

är det värmning mellan loppen eftersom det bara är 20min paus

stallnysater
0

#24 jag frågade om det och det här svaret fick jag:
Värmning får göras på lilla banan mellan loppen annars är det sandbanan som gäller.

~Sandra~
-Medarbetare på ponnytrav.ifokus.se
-Medarbetare på tibetanskspaniel.ifokus.se

gotlandsruss
0

när är provstarterna bakom bilen?

Pikant
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har inget för mig så kan ta och tippa lite :)

Lopp 1. Linhagens fredag kvalade på en mycket bra tid och tror inte att Sofie körde för fullt i loppet efter. Tror denna vinner men Amorillo Doll verkar också vara en bra häst.

Lopp 2. Hoppas ju såklart på Majestät, men tror att Kapten Lunne kutar förbi allihopa.

Lopp 3. Dino Rex har sänkt sitt rekord rejält den senaste tiden. Svårt lopp men tror det står mellan Dino Rex, Julius C och Ito.

Lopp 4 . Eftersom att Kaffi gick 17 i kvalet tror jag det finns sparat. Den vinner detta.

lopp 5. Fina hästar i detta loppet! Gissar på Allgunnens Yra eller Pannans Linus.

Lopp 6. Om Kanteborgs Ginger R springer lika fort som hon gjorde i förra starten tror jag hon vinner.

Lopp 7. Ser ut som om Kapten Lunne står bra till. Vinner nog detta.

Lopp 8. Hoppas såklart på Pikant. Tror det blir en match mellan honom och Deffekt.

Lopp 9 . Står det mellan Linhagens Fredag(om den startar i detta loppet)  och Ito igen.

Lopp 10. Här vinner Ekslätts Poseidon.

Lopp 11. Hoppas jag på våran lilla Magic Future!

Lopp 12. Svårt lopp. Ingen av hästarna verkar ha gått sitt rekord senaste tiden. Tror Kronos vinner. Cassiopeja L är rätt snabb när hon håller sig på benen, gör hon det nu så kan hon vinna.

Lopp 13. Kaffi tar detta också.

sandraedv
0

OM Nypon inte hade blivit diskad för galopp på upploppet (ett gränsfall enligt måldommaren) i måndags hade han gått i mål som fyra på 2.02.8;) gick även provlopp veckan före och gick i mål på 04. Hans rekord är 2.04.2 och det gick han 2006.

Winner04
0

Putt någon mer som vill tippa? :)

goliat04
0

# 26 mamma frågade och fick svar att provstarten bakom bilen är klockan 11.30…

VeronicaP
0

Lycka till nu alla och lite extra då till Hpts kuskar och håller tummarna extra hårt för Ekstrands Tingeling då som är efter våran hingst Slättens Madgic II ;-) ( här är det hjärtat som talar ) *ler*

Själva är vi på lillsemester i bohuslän och kommer inte alls ha någon koll på hur det har gått .

Dolores
0

#31 Då hoppas vi på bättre väder nunär ni kommit till vackra Bohuslän:) /Lotta

VeronicaP
0

#32 Jajamän vi hade bra väder och amanda och hennes brödrar + Linus har badat i dagarna två