Tips
Någon som har något tips på vad man kan göra när man har en häst som bitter av bandagen när han har de fram när han har de bak går det bra. :)
Använder No Bite spray, finns nog på alla hästsportbutiker. (tror den heter så) luktar och smakar jätteäckligt.

Det ska finnas anti-bit spray för textilsaker så som bandage och täcken. Har ingen aning om det fungerar dock, går väl att fråga den som säljer. Annars går det lika bra med vanlig antibit-medel, fast det blir nog kladdigare skulle jag tro.. Kommer ihåg att jag läste på bukefalos för en tid sedan att Bit-ej-spray för hundar ska fungera också.
Crib Halt finns ju också, klet som är till för boxar och de men funkar lika bra på täcken och bandage.. Väldigt kletigt dock. Annars går de nog med eltejp också skulle jag tro, men desto farligare om de får i sig.
Sen gäller de ju att kolla vad som finns i för de ska tydligen finnas något som räknas som dopingmedel i någon sorts antibit-medel..

Tack för tipsen:)

Har läst att även ättika kan funger någon som har någon erfarenhet av det?
Kolla bara karenstiden på anti bit "geggat"
vad har du för paddar då du bandagerar? kan det bli för varmt? Vi har en häst som man inte kan hga BoT på, då äter den bandage. Kanske det räcker att ha på bandagen en kort tid och inte så länge som hela natten.
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus

Han har vanlig paddar, sedan har jag även BoT knäskydd och de har jag börjat använt gradvis nu i två dagar, men när jag kommit dit efter 3 timmar ungefär så har han tagit av dem, och det är ju inte så kul, någon som vet om det är karenstid på ättika om man kan prova det?

Det finns "haklappar" som gör att de inte kommer åt bandagen. Men då måste man ha grimma på och det är ju inte alla som vill ha det.

på carl otto hade vi typ nå läder grejjer med piggar på som man satte utan på bandagen, funka kanon :) tror dom finns i katrins stall nu om du villkolla på dom
JAg brukar också använda eltejp och det funkar bra för mig

jag har åxå använt de men sen såg jag att de va doping men så länge man inte tävlar så är det vell okej….

# 11 menar du ättika?

de som ni pratar om menar jag