Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettallmänt
Läst 2903 ggr
plutten-92
0

Wången!

Skulle va kul att veta vilka som kommer att börja på wången till hösten.

Själv ska man börja tvåan efter ett underbart första år!

plutten-92
0

ingen som hade tänkt börja på wången till hösten…

Saaandberg
0

De är ju inte riktigt min tur med gymnasium än, men en fråga,
är wången värt att söka till? :)

elieenlarsson
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja absolut, wången har den bästa utbildning som finns för dej som vill komma långt i travet. det öppnar många dörrar kan ja lova:) har själv gått ut där nu efter tre år, och jag har aldrig ångrat mitt val:)

amandahandersson
0

Jag kom in på Wången förra året, men valde bort det pga. att man läser så pass låga kurser så man mest troligen skulle behöva läsa upp lite ämnen om man skulle vidare till universitetet sen, sen är det ju långt bort och lite "avsides" (har hört att det kan vara lite jobbigt av flera elever).

Men om det är trav man vill satsa på så tror jag det är en jättebra skola! :)

Bianco
0

jag börjar åttan till hösten och jag satsar nog att söka till wången när det blir dags för gymnasie val. "bestämde" det för flera år sen, men dom som går där , är det värt det, tycker ni att det är bra ? :) är det svårt att komma in ?

plutten-92
0

#2 detta året har nog varit de roligaste i mitt liv… men många har nog inte tyckt de va lika roligt.

men de e lätt värt att söka å "testa" livet på wången :P

Saaandberg
0

#5, då kommer du o jag in samma år då :D
* om vi inte failar x)

Joo, många avråder en från att satsa på travet, men man ska ju följa stoppa hjärtat sitt :D

Benedicte
0

Söka, det är värt det! ;D

S-ylvander
0

Har velat gå på wången jätte länge… tyvärr har inte mamma & pappa pengar till det. Och det finns väl inga stipendium ?

Benedicte
0

jag vet att svenskane som går på Wången får nåt stipendium, typ 1500 i månaden eller nåt :P

KariOgFredrik
0

jeg har søkt, men jeg vet ikke om jeg vil gå der:)

Bianco
0

#7 då ser vi till att komma in ;)

Saaandberg
0

# 12, Jo de tycker jag! :)

S-ylvander
0

Men ansöker man då om det eller vad gör man ? :)

plutten-92
0

vi svenskar får en viss summa pengar (ett innakoderingstillägg) från våran kommun beroände på hur långt ifrån skolan vi bor. men denna summan varierar från kommun till kommun. Jag får 1300kr i månaden och jag bor ca 75 mil från wången, men detta beror på att min kommun har en fast summa oavsätt hur långtifrån du bor. hade jag bott hos min pappa så hade jag fått 1800kr i mån fast de bara är 37 mil från wången. man får gå in på sin kommuns hemsida och se om man hittar någon information om INNAKODERINGSTILLÄGG som de heter.

marika-J
0

Jag hade helt bestämt att jag skulle börja på wången förra året, men (som tur var) ändrade jag mig innan det var dags att göra det riktiga valet. Jag tyckte inte att det var värt att gå på en skola 50 mil bort när man har två ponnyer och som #4 säger räcker nog inte det till för att kunna läsa vidare.

Och som jag anser så är det bara onödigt att utbilda sig i 3 år till någonting som jag kan jobba med utan utbildning, då kunde man ju börja jobba i travstall istället för att gå gymnasiet och tjäna lite pengarunder tiden.

Jag jobbar nu även extra i ett travstall (Stall Tilly) och när man ser baksidan, att det egentligen inte är ett så glamoröst jobb och med dåligt betalt är jag glad att jag ändrade mig. Men jag gillar hästana vi har och när det bara blir en dag på helgen (dock mer på sommaren) så funkar det för mig.

[sbergmark]
0

jag fick veta idag att jag komme in :) någon annan som fått veta ?

Bianco
0

#17 är det svårt att komma in ? behöver man höga betyg ? hur många poäng hade du ? :)

NatthaBlom
0

Det brukar inte vara specielt höga intagningspoäng, jag kom in på 210 för 2 år sen men tackade nej

plutten-92
0

#18 de varierar men förra året va de typ 190 eller 195 i grundintag men sen tacker ju många nej så ligger man bland de första reserverna brukar man komma in

[sbergmark]
0

hahaha jag har inte över 200p :O och jag sökte som mitt 3dje handsval :O Vet faktiskt inte vad jag har nu eftersom jag får mina poäng och betyg imorgon så då kan ni få veta (A) Dom ringde bara till min mamma idag och sa att jag hade kommit in och vilken inriktning ja skulle gå om de var trav eller islandshäst och att ja skulle få hem någon film o papper imorgon och att dom skulle ha öppet hus till veckan eller då nästa eller nå sånt … ? Någon annan som har fått veta ?

[sbergmark]
0

jag kom in på ca 170p

lillazoogin
0

alla som har sökt eller är intresserade av att gå på wången är jätte välkomna att komma hit och hälsa på. det är en bra utbildning att ha i grunden och även att man läser en del andra ämnen. jag läste tex vidare tilll hippolog och pluggar nu till lärare så möjligheterna finns även om man inte vill vara hästskötare!

Karsk
0

Jag hade velat gå där om det inte var så längt bort.

plutten-92
0

#24 de tänker man bara på de första veckorna å knappt då heller, jag bor i vanliga fall ner i vänersborg å åker hem tre gånger om året. Sommar, jul å påsk

Zeleno
0

jag funderar på att gå där men har inte bestämt mig ..

men börjar åttan nu till hösten så har lite tid på mig att fundera :)

Benedicte
0

Jag bor helt i nord Norge och jag hade inga problem med det :))