Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etiketttävling
Läst 2349 ggr
xxeliiinxx
0

Tippa Halmstad 21/6

Nån som vill tippa??

xxeliiinxx
0

jag börjar då

lopp 1: svårt men om Allgunnens Yra hinner i kapp så tror jag att hon vinner annars så vinner Maretto tror jag

lopp 2: Om inte Allgunnens Yellow hinner i kapp så vinner Dee-Dee N.Q tror jag

lopp 3: Jag tror att Rezeda Ernst vinner.

lopp 4: Jag kör Helima så jag tippar inte med henne. Jag tror att Allgunnens Bepop vinner men om Neptuna hinner i kapp vill nog hon också slåss om segern.

lopp 5: Vinner nog Marlon .S

lopp 6: antingen vinner  Allgunnens Ösa eller så vinner Rolle

lopp7: Jag tror att Rezeda Ernst tar en dubbel idag.

lopp 8: Vinner nog Emmeros Karisma

lopp 9:  Jag tror att Karamella eller Neptuna vinner.

lopp 10: Jag tror att Katla, Tiffy och Pannkakan slåss om segern.

orkar inte tippa mer…

VeronicaP
0

Då ska vi se här då , jag tippar lite med hjärta ;-) och inte bara resultat mässigt.

I lopp 1 som är monte loppet finns ju några kandidater.

Men till slut vinner Allgunnens Yra .

Lopp 2 här har vi egen häst och jag står över att tippa.

Lopp 3 Tror jag på Rezeda Ernst

Lopp 4 Tippar jag med hjärtat :-) Ekstrands Tingeling.

Lopp 5 har vi egen häst i .

Lopp 6 har vi också egen häst i.

Lopp 7 Här tar Malin och Rezeda Ernst sin andra seger för dagen.

Lopp 8 vinner Emmeros Alexander

Lopp 9 Vinner Rovalds Zeltin

Lopp 10 Har vi egen häst i

Lopp 11 Heja Emilia och Emmeros Diva , fast tror nog att Dynamit tar det.

Lopp 12. Vinner Kålmans Smurfen

Lopp 13  Här vinner Tosan och Edvin .

Det här var min tippning :-)

Jossaa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

oh gillar era tippningar i lopp 1 Skrattande

Hoppas verkligen Yra är på humör för monte på söndag, är ju inte varje gång hon är det! (:

VeronicaP
0

#3 Nope men nu jäkla är hon det ;-)

ninam
0

Fler tippningar??

Cashorcredit
0

Jag tror att det blir lekstuga för Maretto ännu en gång.. Lycka till!

ahlblom
0

Gör ett försök att tippa lite. Bara Kat-B som vanligt.

Lopp 1

10 montéhästar ska göra upp om finalplatser till Montécupen Syd i höst. Maretto vinner detta med ett par längder före Carabass som även han är en bra montéhäst. Allgunnens Yra är även hon en bra häst i denna genre, kan hon gå runt rekord så kan hon kanske utmana Maretto om han har en dålig dag. Hults Bonito är hyfsad i monté också, dock är tilläggen fram alldeles för stora. Resten av hästarna står lite för taskigt inne i loppet.

Maretto - Carabass - Allgunnens Yra

Lopp 3

Rezeda Ernst står onekligen bra inne i detta lopp. Hon vinner överlägset. Förste utmanare är Emorin som kvalade på en bra tid i April, han kan säkert gå fortare än kvaltiden. Gervalds Vitsippa började med seger, det blir tyvärr inte två irad men kanske en placering bland dom tre. Fin stam på den hästen förresten. Kålmans Smurfen är även han topstammad. Han är också med och krigar om silver och brons, det vore en fördel om han kan ta rygg på Rezeda Ernst.

Rezeda Ernst - Kålmans Smurfen - Emorin

Lopp 5

Väldigt svårtippat lopp även fast det bara är 6 hästar med. Marlon S gjorde ett bra lopp senast. Han är favorit med minsta marginal enligt mig. Ijor har god kapacitet, han har inte kommit ner i dom tiderna som hans rekord motsvarar men det kommer. Ludde Roll är en kämpe, han har tre stycken tredjeplaceringar i år, han är nog sugen på att vara längre fram än så. Engelbrekt har också börjat året bra, det som talar emot honom är att han har så mycket tillägg.

Marlon S. - Ijor - Ludde Roll

Lopp 7

Rezeda Ernst fullbordar i detta lopp sin andra dubbelseger i livet, hittils. Ljungens Legolas kommer försöka jaga ikapp men det kommer inte att gå, Rezeda Ernst är för bra. Troja har bra platsstatistik på 10 starter, han följer upp statistiken med en tredjeplats på söndag.

Rezeda Ernst - Ljungens Legolas - Troja

Lopp 10

Väldigt intressant lopp på förhand, jämna hästar, kul. Jag tror Engelbrekt tar ledningen i loppet. Darwin är sanbbt uppe och pressar för att ta över ledningen. Därefter kommer även Befana upp, hon har börjar året grymt. Dom fem sista hästarna på startlistan är alla kanonfina ston som platsar i Guldstoet. Tiffy har inte kommit ner i tiderna i år, kanske denna gång? Pannkakan var tvåa förra året i guldstoet, mycket bra gjort. Katla har tidigare vunnit Guldstoet, mycket kul att hon är tillbaka på allvar i år. Som sagt, väldigt svårtippat.

Befana - Darwin - Katla

Lopp 12

Här kommer vi få se Kålmans Smurfen leda från start till mål. Dom andra hästarna får det svårt. Dubbelt Kålmans hoppas jag på iaf.

Kålmans Smurfen - Kålmans Papaya - Zeke

Lopp 13

Dagens sista lopp är dagens mest prestigefyllda lopp enligt mig. Finalplatser till Brizy Kraft Cup står på spel. Vinnaren i finalen vinner en dress från Brizy, kul! Tosan kommer vara snabbt uppe i ledningen. Hon har väldigt god kapacitet och hennes stam är varje russägares dröm. Gosan var en fantastiskt häst med ett ruskigt tävlingspsyke. Promise Me har tyvärr lite för långt fram för att utmana Tosan, men hon kommer vara med där framme. Dolk II är även han en fin häst, med ett bra lopp är han med där framme.

Tosan - Promise Me - Dolk II

Nathalie_p
0

Lopp 1: Maretto

Lopp 2: Magnifik

Lopp 3: Rezeda Ernst

Lopp 4: Allgunnens Bepop

Lopp 5: Marlon S

Lopp 6: Dalsgårds Jasmin

Lopp 7: Rezeda Ernst

Lopp 8: Emmeros Alexander

Lopp 9: Rovalds Zeltin

Lopp 10: Enets Daisy

Lopp 11: Dynamit II

Lopp 12: Kålmans Smurfen

Lopp 13: Tosan

33miliaa
0

orkar inte tippa, men säger bara HEJA YRA OCH JOSSE :D

är yra på humör vet man aldrig,ska bli spännande :D

VeronicaP
0

#9 Nä du är ju lite lat ha ha ha

33miliaa
0

haha inte ett dugg :D

Jossaa
0

#10,11 alltid lat jäkla unge!

MarcusJohansson
0

Lopp 1: Maretto, Allgunnens Yra, Carrabass

Kommentar: Monté är ju alltid intressant men jag väljer ut 3 starka montéhästar här som jag tror kommer triumfera för det har dom gjort förr. Maretto har ju den något unika förmågan att gå bättre för sadel än vagn. Carrabass är en duktig montéhäst med många meriter och när Allgunnens Yra går är hon mycket kapabel.

Lopp 2: Allgunnens Anny, Dalsgårds Kalypso, Erikas Sip of bunna

Kommentar: Ett stort shettis lopp. Dalsgårds Kalypso står på start och skulle nog kunna vinna en fjärde om inte distansen talade emot. Jag tror däremot att Allgunnens Anny som gick kanonfint på Jägers sist kan ha form och Kevin Elofsson tar hem det igen. I så fall är han klar för final i Brizy Cup. Erikas Sip of bunna har inte haft en superbra början på säsongen men tågar hon på här kan det gå bra. Kortdistansrekordet är ju från Halmstad så varför inte..

Lopp 3: Har häst i detta lopp.

Kommentar: Jag vill bara delge att jag har info som talar för att Vitsippa har öppnat 2.15,0 i en provstart på Gotland.

Lopp 4: Allgunnens Bepop, Silver Queen, Emmeros Jubilar

Kommentar: Allgunnens fantastiska namn måste faktisk poängteras här. Men har man avverkat alfabetet så har man. Bepop står kanon inne här. Det är dessutom kortdistans så jag misstänker att bakspårshästarna inte får chansen. Silver Queen får en bra rygg att följa och draghjälp. Axevallahästen Emmeros Jubilar kommer inte nå fram men dock ska man inte förakta en 3:e plats.

Lopp 5: Engelbrekt, Ijor, Marlon S,

Kommentar: Ijor står bra inne men Engelbrekt visade på storform senast på Jägers. Tog han det loppet bra är han nog farlig som få. Marlon S är också kapabel att skrälla!

Lopp 6: Dalgårds Jasmin, Allgunnens Ösa, Rolle

Kommentar: Dalsgårds Jasmin står bra inne och gick bra på Jägersro. Bör vinna detta hyfsat stabilt men slöa inte för Allgunnen Ösa kommer också gå på ute i spåren. Kevin och Ösa är ett bra team också om man ska tro raden. Rolle blir 3:a

Lopp 7: har häst

Kommentar: Jag har inga kommentarer.

Lopp 8: Emmeros Alexander, Åkareg. Finezze, Allgunnens Alexa

Kommentar: Unghästlopp är inte något man ska "Spika" i men jag tror Emmeros Alexander vinner. Kajsa Lindsjö är tillbaka i sulkys på Åkareg. Finezze vilket jag tror betyder att den går snabbare än sist och Allgunnens Alexa tar hem 3:e platsen.

Lopp 9: Rosvalds Zeltin, Emmeros Charlie boy, Neptuna

Kommentar: Det är ett pengalopp som kan bli mycket intressant! Rosvalds Zeltin är så vitt jag förstår hitköpt och startar för ny tränare. Det verkar vara en stabil häst så jag satsar på den. Men om Skogsgården Freddie håller hovarna i styr är detta en outsider som skulle kunna vinna hela rasket. Dock får ostabil för att jag ska ha med honom. Neptuna eller Emmeros Charlie boy är jag osäker på men om "Charlie" har mer sparat kan han vinna. Detta gäller såklart även Neptuna men jag tror inte riktig hon håller i motståndet.

Lopp 10: Enets Daisy, Engelbrekt, Katla

Kommentar: Distansen är för kort för Katla som kommer få vissa trafikproblem. Engelbrekt kommer leda länge man jag tro att besöket från Gotland, Enets Daisy, är den som drar längsta strået. Bra rekord som inte är i år visserligen men det kan ju vara ett plus om hon förbättrats över vintern. Kommer bli ett tufft lopp men många som slåss placeringar. Allmänt kul lopp tror jag!

Lopp 11: Dynamit II, Emmeros Fantasia, Emmeros Diva.

Kommentar: För den som av någon anledning skulle ha missat det så är Dynamit II en ruggigt bra shettis. Intervallet talar för honom men jag skulle tro på honom även i vanligt rekordlopp. För den som skulle ha missat det är  Emmeros Fantasia också en mycket kapabel shettis. Emmeros Diva är en fantastisk Shettis hon med så hon kommer helt klart ta sig en bra placering. Men jag tror som sagt att Dynamit II är för hård att knäckas här.

Lopp 12:  här har jag häst

Kommentar: ------```++

Lopp 13: Tosan, Dalton, Ekslätts promise me

Kommentar: Brizy Krafft Cup med en dress till vinnare, pokaler, täcke och extra prispengar i poten. Ja det verkar locka till sig gräddan av södra rikets ponnytravkuskar. Även Åby, Axelvalla och Vaggeryd vill ha sin del av kakan. Jag tror Tosan fortsätter vinna. Hon verkar svårtslagen men Dalton verkar inte vara i dålig form så varför inte. Ekslätts promise me är en kapabel häst. Många meter fram men distansen är ju bra får dom som kommer bakifrån. Flera andra hästar bör få ett omnämnande som Dolk II, som är en bra häst, eller unghäststjärnan Kålmans Prinsen som fortfarande väntar på sitt genombrott.

Frickan_mary
0

Lopp 1 : tror maretto , men hoppas på yra lite faktiskt.

Lopp 2 : har häst här men tror på Magnifik eller Allgunnens Anny

Lopp 3 : Rezeda Ernst , men man vet aldrig med t.ex emorin ?

Lopp 4 : Allgunnens Bepop

Lopp 5 : har häst här. 

Lopp 6 : har häst även här, men ska ja va ärlig tror jag det kommer stå mellan dalsgårds jasmin & allgunnens ösa !

Lopp 7 : Rezeda Ernst

Lopp 8 : Tror på Emmeros Alexander här.

Lopp 9 : Rovalds Zeltin

Lopp 10 : har häst här

Lopp 11 : Dynamit II

Lopp 12 : Kålmans smurfen

Lopp 13 :  tror på Tosan

Maretto
0

#13 Nog är Maretto unik alltid men inte för att han går bättre under sadel än för sulky. Han är riktigt fin i sulky, men bara för att jag har valt att inte tävla honom mer i sulky. Verkar folk tro att han inte funkar för sulky eller till och med är dum att köra. Han startade för tre år sedan i sulky sist. Tre lopp vann två och gick 05, vilket var precis lika fort som han gick i monté då. Det är bara för att jag inte har nåt intresse av att köra sulky lopp som han bara tävlar monté :)

fffny
0

då börjar jag :)

lopp 1: i lopp ett tror jag att Allgunnens Åliva vinner.

lopp 2: har egen häst,men jag tror att många hästar har chans att vinna för att det är så många hästar med i loppet.

lopp 3: i lopp tre tror jag Rezeda ernst vinner.

lopp 4: har egen häst men det är många hästar med så man vet aldrig… men jag tror att Algunnens Bepop vinner sin andra start.

lopp 5:tror på två hästar, Marlon S. & Engelbrekt.

lopp 6:Dalsgårds Jasmin vinner nog detta lopp.

lopp 7:alexandra henriksson min syster har häst så jag hoppas på henne men jag tror på Rezeda Ernst med Malin i sulkyn.

lopp 8:Emmeros Alexander vinner detta lätt som en plätt!

lopp 9:har egen häst så jag tippar inte i detta loppet fast jag har gjort det i dom andra loppen. :)

lopp 10:Katla, Pannkakan & Tiffy står det nog emellan .

lopp 11:Dynamit vinner detta loppet.

lopp 12: alexandra henriksson har zeke egen häst men jag tror på Jula eller Zeke :)

lopp 13:Tosan & Edvin vinner nog detta lopp.

fanny henriksson's tippning till halmstad den 21/6-09  Skrattande

LYCKA TILL ALLA SOM SKA VARA MED & TÄVLA ! Flört

Fanny Henriksson 

fffny
0

vf är det inga mer som lägger in tippningar ? så himmla tråkigt ! Tungan ute

det är ju många som ska vara med & tävla ! Skrattande

Fanny Henriksson 

MarcusJohansson
0

#15 Ja jag kanske fick det att låta som han inte kan gå för sulky så jag ska förtydliga för alla att jag sett Maretto gå bra för vagn också. Cool

Men han är en otrolig montéhäst ändå så jag trot fortfarande på att han vinner. Flört

fffny
0

jag  vill att nån ska tippa ! Flört

man kan väl tippa fast man inte ska vara med & tävla?

Skrattande

Fanny Henriksson 

fffny
0

jag  vill att nån ska tippa ! Flört

man kan väl tippa fast man inte ska vara med & tävla?

Skrattande

Fanny Henriksson 

ninam
0

inga fler tippningar??

fffny
0

du kan väl tippa ? Tungan ute somskrev det ? hahaSkrattande

Fanny Henriksson 

rebeccanisse
0

Det finns ingen som ska till Halmstad som har ett russ som vill köra med i kvalet, så jag och min pålle slipper kvala helt ensamma? =)

VeronicaP
0

#23 Det blev väl inget kval ?

rebeccanisse
0

jo det löste sig! Vi ligger ute på sptf.

fffny
0

rebecca, kan inte du tippa? Tungan ute

Fanny Henriksson 

rebeccanisse
0

njae jag orkar inte det… någon annan gång=)

fffny
0

ookejj =)

Fanny Henriksson 

Erika97
0

Maretto vinner lopp1 :)

Dolores
0

Lopp 1;

Maretto vinner nog detta  före Allgunnens Yra och Carabass

Lopp 2:

Hoppas att Emmeros Brilliant får till det men Allgunnens Yellow gillar att gå bakifrån och kommer nog först.. Utmanre blir nog Allgunnens Any.

Lopp 3;

Rezeda Ernst är dagens spik om inte Edvind har något i bakfickan med Emorion.

Lopp 4;

Vill han bara så kan han Emmeros Jubilar tror att Lollo har fått han på bättre tankar .. Utmanrae är Allgunnens Bepop och Sweet Shakira.

Lopp 5;

Ett litet lopp där alla kan vinna vem vet Ijor tar fram fjolårsformen ?

Lopp 6;

Dalsgårds Jasmin vinner detta men vi håller tummarna för Lollo och Imponera.

Lopp 7;

Dagens dubbel är fulländad i och med detta lopp.. Rezeda Ernst

Lopp 8;

Emmeros Alexander vinner detta lilla lopp från start till mål..

Lopp 9;

Står mellan Emmeros Charley Boy , Neptuna och Rovalds Zeltin..

Lopp 10;

Tufft lopp där många kan vinna hoppas på Darwin men Tiffy, Katla och Befana vill nog ha ett ord med i detta lopp.

Lopp 11;

Emmeros Esmeralda såg kanon fin ut sist , Dynamit är häst med kapacitet större uppgifter och vi håller tummarna för Emmeros Celine.. Spännande lopp där många kommer från Emmero… Vem vinner ???

Lopp 12;

Kålmans Papaya gick fint på Åby kan hon upprepa detta. Annars vill nog gärna Kålmans Smurfen komma först över linjen.Jula har gått bra och är en riktig utmanare.

Lopp 13

Tosan har tävlat sparsamt vad har Edvind i rockärmen tror att det är ett ess. Utmanare i detta lopp är Dalton, Dolk II och håller extra tummar för General och Sindy II..

Lycka till alla tävlande !!!