Arvika 21/6
Startlistor finns nu på www.vpts.se
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
Heja Solvalla och Ellen!

Vi kommer ge gärnet!

Lite tippande inför Arvika. Ni får ta det för vad det är, glada gissningar :-)
Jag tror att detta kommer bli ett myckett tätt lopp. Det finns inga hästar som direkt utmärker sig, varken uppåt eller neråt , utan i stort sätt alla har potential att vinna.
Min Ty har bara gjort en start i år och jag tror att med det loppet i kroppen kan hon säkert prestera betydligt bättre än hon hittils har visat. Hon ser knappt ut att ta i när hon springer.
Skarvikens Maskot gör sin första start för året. Åker man nästan 40 mil har man nog väl på fötterna så detta kan vara en riktig rysare.
Tycho har heller inte startat tidigare i år. Rekordet som han har är satt som treåring. Nu som fyraåring borde han ha utvecklats en del och är deffinitivt min favorit till seger i detta lopp. Det brukar bli en markant utveckling från tre till fyraårs säsongen.
Ekbackens Rasmus är en trogen travskoleponny men jag tror att denna uppgift blir honnom lite övermäktig, men osvuret är bäst.
Pelle Plopp är en fin Raiderson som nu blivit fem år och har en del att bevisa. Han har varit väldigt stabil tidsmässigt i år. Frågan är om han skall fortsätta rada andraplatser eller om han kan borra ner huvudet och utmana om segern.
Celcius kanske inte kommer ha med segerstriden att göra men har han och Elina en bra dag kan det deffinitivt bli en topp tre placering.
Tejas Zorrina Pi är en extremt svårkörd dam vilket jag själv fick erfara i gubb o gumloppet på lindesberg, jag klarade henne ett halvt varv innan jag blev diskad. Zorre har mycket kapacitet och att jaga på dom andra tror jag pasar henne utmärkt. Kan hon bara hålla sig till rätt gångart så skall hon vara uppe i toppen och fajtas.
Mitt tipps: Tycho-Pelle Plopp-Min Ty
Jerker Klang,

Kolla med vakten i stallporten om boxar, om det inte finns så vet de vart ni kan stå med transporter.
Start ponnylopp kl.12.40
1:a start stora kl.13.00
Värmning sker på banan, var försiktiga och se er noga för!
Jerker Klang,

Jag var inte så illa ute i min tippning, Pelle Plopp vann en längd före Tejas Zorrina Pi. Min Ty och Skarvikens Maskot 3 och fyra, kommer inte ihåg vilken som kom vart av dom men det var bara en nos emellan.
Stort Grattis till Helena Cederin som tog årets första vinst tillsammans med Pelle Plopp.
Jerker Klang,
Hur gick det för Tycho då ?

#6 Struken pga sjuk kusk.
Jerker Klang,
#7 Ok, Tack för svar !
Har vi några tider från loppet?

#9 Kommer listor imorgon. Den enda tid jag kommer ihåg var Zorres 2.09,7*
Jerker Klang,

Listorna finns nu på www.vpts.se
Mellan ettan och fyran skilde det 7 tiondelar, tämligen tätt lopp….
Jerker Klang,