MÅnga fina hästar i det loppet :-)

Är det någon som vet om det är lunchtrav denna gång också?
Nej… första start 18,05… så undrar hur det blev med 16års gränsen???
Vid lunchtrav och V65 på Visby är det
inget totospel på russen = ingen 16 årsgräns
Är det verkligen Ok att starta mot sin egenägda och egentränade häst? för min syster fick nämligen inte det när hon tävlade shetlandsponny.

#5 Ja, om du även kör en egenägd och egentränad häst. Du får däremot inte köra en häst som är ägd av annan i ett lopp mot en av dina egna.
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
ok då förstår jag
Jaha… Var står det att det att det inte gäller v64??? Hmm tycker de skall komplitera propparna..
Jag tycker de skall ta bort 16års gränsen.. Löjligt att man får köra ena dagen och inte den andra… Spelarna är väl medvetna om att det är barn som kör…..???
# 8 Dessutom undrar jag, hur många totolopp körs det överhuvudtaget i Sverige i dag? Vem har förlorat på det? Jo, Visbytravet och Gotlänningarna! Vem i publiken vill ha russlopp utan spel? Misstänker att STC inte alls vill ha totospel på ponnyerna…..
Jag tror att spelarna på Visbytravet saknar toton på loppen… Det va ju kul…

Det är såå svårt att hålla koll på alla förbannade regler som ändras kors om tvärs inom ponnytravet, har dom liksom inget viktigare att göra inom ponnytravet kan man undra!
Jag hade ingen koll på att det inte var ngn 16 årsgräns ihop med v65!
Har bara hört negativa kommentarer om att "gubarna" inte får spela på baggarna
SKIT tycker jag om den regeln iaf!

#9 Beror nog snarare på ATGs totala ignorans och utstuderade dumhet(eller medvetet sabotage) mot toto spelet på ponnytravet i fjol. Innom VPTS arrangerar vi inte ett enda tottolopp i år. Detta som en form av protest mot ATG. Detta är en fråga som diskuteras mellan SPTF och STC och förhoppningsvis kan dom tillsammans sätta press på ATG.
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
Tyvärr så har inte ATG någon vilja att TOTO-spel skall vara kvar på russlopp. I princip tror jag det är sista året vi får toto-spel på russen överhuvudtaget. Det kan ATG helt själva bestämma, de har makten. Förändringen kan tyckas snabb men som sagt ATG har makten ang. detta och det är därför det har blivit som det är nu.
Hoppas jag har fel om toto-spel nästa år?
#11# P.S "gubbarna" som klagar på uteblivet spel måste höras tex. kontakta GT eller Travronden som har skrivit lite om detta tidigare.

Kan inte VPTS sälja "Resultslotter" då det gör man inom fotbollen. Sedan fixa lite trevliga pris som inte är pengar. Kepsar, matkorgar, nyckelband, piltavlor med ATG på…..