Brizy Cup & Brizy Krafft Cup
Under juni och juli kommer banorna Jägersro, Tomelilla och Halmstad att köra Brizy Cup och Brizy Krafft Cup. Propparna till uttagningsloppen finns ute på SPTF, i junis proppar. Reglerna följer här nedan.
Brizy Cup och Brizy Krafft Cup Regelverk:
Cuperna är till för kuskar och därmed är det kuskarna som kvalificerar sig till final.
För att kvalificera sig till final skall kusken deltaga i minst ett Uttagningslopp.
En kusk får alltså anmäla ut olika ponnyer både i uttagningsloppen och i finalen då det är kusken som skall kvalificera sig och inte ponnyn.
Uttagningsloppen är förlagda till Jägersro 13/6, Halmstad 21/6 och Tomelilla 24/6.
I uttagningarna kommer alla odiskade kuskar få poäng efter placering.
Poängskalan: 25-10-8-6-4-3 och alla godkända ekipage får 1 poäng.
De ekipage som kvalificerats för start i final skall också anmäla till final. Även om man inte tillhör topp 15.
De 15 kuskar som får flest poäng har företräde i finalen. Finalen körs den 10/7 på Jägersros dubbeltravs första dag. Både Uttagningsloppen och Finalen körs som Frihandikapp och med de regler som gäller för Frihandikapp.
Alla godkända ekipage från uttagningslopp skall anmäla till finalen.
Även om man inte är med i topp 15 kommer alla som deltagit i uttagningarna vara kvalificerade. Kuskens poäng är alltså det som avgör om man kommer med i första listan eller om man blir reserv. De ekipage som inte kommer med i finalen kan anmäla till övriga proppar den 10/7.
Väljer någon att stryka kommer den reserv med bäst poäng gå in i dess plats.
Startkarens för hästar som anmäls till finalen gäller från söndagen 28/6, efter Jägersro tävlingar den dagen, till och med finalen den 10/7. Hästarna är dock fria att anmäla till proppar på Söndagen på Jägersros dubbeltrav.
Vid dött i finalen lopp körs ett utslagningheat mellan inblandade ekipage.
Vinnaren av finalen får en tävlingsdress av Brizy.
Schysst pris från Brizy! =)

Låter roligt, synd att det inte finns liknande längre upp i landet ;)
#2´håller med dig. Jätte synd att det inte finns högre upp i landet

Men slår detta väl ut kommer kanske cupen byggas ut. Brizy är öppna för det om det blir bra.

Vem kan tänka sig anmäla? Vi ska ev anmäla till två uttagningslopp
Vi har planer på att anmäla till utagningsloppet den 13 juni på jägers ;)
Alexandra Wisén
AlexandraWisen@hotmail.com

#6 Trevligt
Jag har upptäckt att det finns en del frågor om Brizy Cuperna.
Det går bra att ställa dom har så besvarar jag så fort jag kan.
Hehe jag har redan börjat designa dressen, ses vid målet!

Viktig Info!
För att inte störa Åbys tävlingar har Halmstad valt att ändra sina uttagningslopp till Rekordproppar. Detta ändrar ingenting för andra banor utan enbart uttagningsloppen i Halmstad.
För hästar som vill starta i frihandikapp hänvisar vi till Jägersro och Tomelilla.
Finalen kommer fortfarande köras som frihandikapp den 10 juli.

Jag är ju ingen älskare av fri handicapen och sen så går det väl inte att tvinga folk att starta i finalen när det gäller frihandicap ?
För enligt reglerna har man väl rätt att stryka sig om man inte gillar hur man är handicappad ? Jag har fattat det som att man måste starta i finalen men det behöver man kanske inte ?
Att Hpts ändrade är ju för att annars hade det inte blivit många startande i Halmstad kan jag tro eftersom det är tävlingsdag på Åby den 14.

#10 Jag har inte proppen framför mig, men jag fattade det som att de 15 med bäst poäng var tvugna att ANMÄLA till finalen, men eftersom man kan bli reserv måste ju de ordinare kunna stryka sig…

#11 Man måste anmäla till finalen, men får naturligtvis stryka när prel. listan kommit ut. Då öppnar det för kusk 16 o.s.v.. Därför ska alla som kört ett uttagningslopp anmäla till just finalen, för man kan komma med där även om man inte är bland de 15.
ok

För den som undrar så är frihandikappen oförändrade för Jägers och Tomelilla. Bara halmstad som som ändrat!
# 8 haha, jada lugnt jag väntar på dig där ;) xD
Alexandra Wisén

#10 Jag ska förtydliga än en gång att det är anmälningatvång inte starttvång.
Sedan för att försvara valet av handikap så är Frihandikapp mycket mer intressant än pengahandikapp.
Gentlemannadagen på Jägersro bjöd publiken på ett mycket intrerssant ponnylopp och var en fantastiskt bra propaganda för sporten! Sedan vill jag inte speculera i om Brizy Cup eller Åby skulle förlorat mest på frihandikapp men som det är nu ska ju båda tjäna på det.
Skulle mer än gärna varit med men är på semester from 12 juni-1 juli :((
Det var nära att jag stanna hemma BARA för att träna mina änglar (A)

#17 Dålig timeing där.
Jag hoppas vi får fulla lopp. Har tagit tillordentligt med bra pris och att Brizy ger bort en dress tycker jag är kanon! Det kostar ju en del. nästan mer än en shettis i dag 
vi var på jägersro igår och startade i ett av brizy loppen :D
Alexandra Wisén

Det var en god uppslutning igår tyckte jag. Håller på att göra upp listor för poängställningen mellan kuskarna. Dessa kommer offentliggöras när listorna är ute. Jag lägger ut dom här och om våran hemsida funkar så blir det där också.

Uttagningsloppen är körda!
Sammanfattningsvis var Brizy cup och Brizy Krafft Cup mycket lyckat så långt. Poängställningen är sammanräknad och listorna sorterade. De femton första kuskarna är förstarankade till finalen. De övriga blir reserver.
Kat A:
Isabella Sjöberg
35 poäng
Kevin Elofsson
25 poäng
Mathias Sjöberg
25 poäng
Joakim Dellenfalk
10 poäng
Natalie Elofsson
10 poäng
Kajsa Lindsjö
10 poäng
Josefina Aronsson
10 poäng
Kajsa Larelius
8 poäng
Hanna A Odder
8 poäng
Charlotte T Olsson
8 poäng
Fanny Henriksson
6 poäng
Julia Jacobsson
4 poäng
Petra A Johansson
3 poäng
Cornelia Magnusson
3 poäng
Helena Dellenfalk
3 poäng
Helena Sångberg
1 poäng
Louise Arvidsson
1 poäng
Emmie Nilsson
1 poäng
Simon Helm
1 poäng
Olivia Lindblom
1 poäng
Alexandra Rittbring
1 poäng

Kat B:
Mattias Sjöberg
25 poäng
Cecilia Ivarsson
25 poäng
Edvin Aronsson
25 poäng
Malin E Lundberg
18 poäng
Jenni Olausson
12 poäng
Kristina Lindahl
10 poäng
Alexandra Wisén
10 poäng
Nilla Tomélius
8 poäng
Per Bondesson
8 poäng
Hanna Sjöberg
6 poäng
Kajsa Phil-Hansson
4 poäng
Benjamin Sjöberg
4 poäng
Carina Holm
3 poäng
Beatrice Hårleman
3 poäng
Emely Nordström
3 poäng
Gabriella Olsson
1 poäng
Nathalie Elofsson
1 poäng
Henriette Larsen
1 poäng
Nicole Rittbring
1 poäng

Familjen Sjöberg har kvalat in hela släkten nästan som det ser ut nu. Start Grattis! Speciellt Isabella Sjöberg har samlat många poäng!

Glöm nu inte att anmäla, alla ni som är med på listorna!! Lycka till i finalerna!
lycka till alla

lycka till!!
skulle gärna haft en plats i finalen, en dress skulle inte kommit mer lägligt ;) hoppas de blir nästa år igen!
Är anmälningen till finalen någon dag tidigare än för de andra propparna, som det har varit tidigare??

#27 Ja anmälan till finalen är på fredagen den 3 juli!
Kusken kan anmäla vilken ponny som helst men enbart en ponny får anmälas till final!
Alla kvalificerade kuskar ska anmäla.
Såhär ser propparna ut!
Kat A. 1640 m 2,55.0 Frihandikapp
Senaste anmälan fredagen den 3 juli kl 18.00
Handikappen offentliggörs den 4 juli på www.jagersro.com
Strykning ska ske senast 5 juli kl 18.00
Kat B. 1640 m 2,22.0 Frihandikapp
Senaste anmälan fredagen den 3 juli kl 18.00
Handikappen offentliggörs den 4 juli på www.jagersro.com
Strykning ska ske senast 5 juli kl 18.00
#28 Så det var den proppen.Trodde inte det då det inte stod brizy cup,men nu vet jag
Tack.