Startlistor Romme 3 juli
Det här är preliminära listor från Kanal 75. Ser ut som om bara 9 utav 16 planerade lopp blir av, tråkigt!

Det ska bli så spännande med lilla Maz i montén :)

Trodde aldrig att det skulle bli nått 54 lopp, hah.. Stenhårt äre ju iaf.
Synd att de inte blev fler lopp.

men va kul.. inget av de två loppen ja anmälde till blev av 
Hoppas de blir fina lopp på Gävle istället!
Det var lite synd på få lopp, vi hade anmält men dottern är på festivalsemester. Lycka till alla som skall starta.

när är första start?

Fick iallafall med två hästar, luddan får vänta till rättvik. Hoppas det blir lopp där…..
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

Heja Helena, Pelle Plopp och Jidde Japp. Se till att ta en dubbel nu!
Va kul att loppet blir av! :) men jämt var det i lopp 8.

Alla loppen vi anmälde till blev i alla fall av. Kul!
Alla loppen vi anmälde till blev också av :) Ska bli så kul, debut för Winner i auto även för mig :)

Heja Kålmans Pyroman!

Varken monte lopp kat B eller 2,17 och sämre blev av..
Rätta mig om jag har fel men blev inte Grann diskad i finalen utav Dubbelmästaren? (Står inte med i hans rad) Marika, kontakta STC/SPTF direkt så du inte blir struken pga det.
Rätta mig om jag har fel men vann inte Kung Sune tröstfinalen av ovannämda lopp? (Står inte heller med i hans lopp) Sandra/Sabina, kontakta STC/SPTF direkt så du inte blir struken pga det.

tråkigt att mitt lopp inte blev av, får hoppas att det blir av på gävle istället då.

#14 vilket lopp har du anmält till där? häst ? rekord? :)

#15 2.17 o sämre rek 2.20,3
Kommer lite tippning från mig :)
Lopp 1: KÖR SJÄLV! Winner nr 2 :)
Lopp 2: Valentino Rossi är i ruggig form och har tränat väldigt bra :)
Lopp 3: Josef
Lopp 4: Gervides Ösa
Lopp 5: Amiral Doll om SuperIor Noir är så bra som han tränat nu kan han vara med där framme :)
Lopp 6; Kålmans Pyroman
Lopp 7: Tejas Monique
Lopp 8: Grann
Lopp 9: Ramona Mustang
Lycka till nu allihoppa :D
Eve på SPTF håller på och fixar till listora från Eskilstuna. Även Dannero 14/6 lopp 8 korrigeras med rätt placeringar. Allt ska vara klart till i kväll när Gävle ska deffa listorna.
fler som vill tippa?(:

#5 Första start är kl.17. Före det blir det kval samt provstarter bakom bilen.
#13 jo det stämmer, men med tanke på att det är preliminär-listorna borde det hinna ändras innan de kommer ut på SPTF.. Blev lite orolig själv där.
#18 åh va bra!
Blir det lopp med bil för både russ och shettisar??
~Sandra~
-Medarbetare på ponnytrav.ifokus.se
-Medarbetare på tibetanskspaniel.ifokus.se
Åh va trevligt. Nu är de riktiga listorna ute på SPTF.
Grann fick bakspår.. vi har väldigt tur med spårlottning måste jag säga 

Lopp 1
Fint stammade Jidde Japp har kvalat på en fin tid, räcker till seger i detta lopp? Men med orutinerade hästar vet man aldrig. Hults Etna har säkert en extra växel, där bakom är det vidöppet.
Jiide Japp - Hults Etna - Kumara
Lopp 2
Pelle Plopp har onekligen en snygg resultatrad med jämna tider på köpet. Kusken är ute efter en dubbelseger idag? Dorindah har blygsamma tider bakom sig, men att man åker från Finland för att starta i ett 10 sekunder snabbare lopp än rekordet borde tyda på att kapacitet finnes. Tsara har fartkapacitet utan galopperna. Valentino Rossi är formtoppad, kan han gå ner mer i tiderna?
Pelle Plopp - Dorindah - Tsara
Lopp 4
Jämt startfält. Debut i autostart för fintravande Joas Pontus. Gör ofta bra ifrån sig och kan säkert sänka en bit till. Enligt denna sajt öppnade Mawerik väldigt snabbt i senaste loppet på Rättvik, ska han få till det med travet på fredag? Ängman är en ung outsider som säkert har kapacitet för mer än vad resultatet hittills visat. Har dock två diskningar på raken,
så bör ta det lugnt. Gervides Ösa har två fina autotider i kroppen och är nog laddad inför detta.
Joas Pontus - Gervides Ösa - Twist
Lopp 6
Orutinerade hästar och autostart, dessa lopp är mest svårtippade. Kålmans Pyroman gick rekordtiden senast på Valla mycket avstannande. Med lite rutin kan kan säkerligen göra bra ifrån sig, redan denna dag kanske? Rain II vann första loppet enkelt, lite problem senast på Valla eller? Med en lite bättre kuskinsats från min sida så hade Lojstairrbloss tid hamnat under 25-strecket i senaste starten, blev en diskning istället. Outsider. Wilda Wilma och Gimili vill säkert vara med där framme.
Kålmans Pyroman - Rain II - Wilda Wilma
Lopp 7
Ännu ett jämnt startfält med flera segerkandidater. Tejas Monique har haft en bra säsong med strålande resultat. Bea var inte riktigt nöjd med henne i senaste starten, åtgärdat? Dar's Golf håller jämna steg med Grann i snabbjobben, men är ytterst galoppbenängen och speciellt i auto. Embla Tess har gått fort på tämligen få starter i karriären, vann sitt senaste autolopp på Solvalla och verkar ha bra form.
Tejas Monique - Embla Tess - Dar's Golf
Lopp 8
Ser ut att bli spännande såhär på förhand! Många fina hästar. Rebecka Ernst har gjort rejäla rekordsänkningar utan någon seger i år, är det inte hennes tur snart? Dundra gör alltid bra ifrån sig på jämna tider. Det gick fort
på Valla senast, kan hon sänka mera? Grann är en lite opålitlig kille, när han väl travar så gör han riktigt bra ifrån sig, men ofta diskad. Gick 54,2 och kusken tyckte att han hade mycket sparat.
Grann - Dundra - Rebecka Ernst
Någon som vet när de "riktiga" listorna kommer? :)
synd att min shettis är skadad, hon hade fått bra lopp annars ..:/ OTUR ! xD
#25 dom finns på sptf(:

#22 Shettisarna startar oxå bakom bilen, men utan utfällda vingar
#28 är vingarna utfällda för russ?:)

hejja Linda och Ösa :)
# 28, Tack…. Vet du om det kommer vara flera provstarter innan tävlingen??? Tror att min dotter vill köra provstart med både shettisen och russet innan första start…….
~Sandra~
-Medarbetare på ponnytrav.ifokus.se
-Medarbetare på tibetanskspaniel.ifokus.se

Vid provstarter bakom bilen, kör de sådär först ett helt varv innan de släpper första gången? Hur många provstarter blir det också då? Vore jääääkligt bra isåfall om de kunde köra ett varv första gången! :)
Hur många lopp går de på en timme ungefär? Måste veta så snabbt som möjligt när lopp 8 kan gå.. kan de bli typ vid 19.00?

#29 Russen startar bakom vingen, medans shettisarna får starta utan vinge pga storleken.
#31 Provstarter bakom bilen för dem som går lopp 1-5 kl.15,45.
Provstart efter lopp 4 för dem som går lopp 6-9. Det kommer att köras provstart för bägge kategorierna. Finns lite info.på
www.dalaponnytravklubb.se under tävlingar & information
#32 3-4 lopp i timmen samt provstarterna efter lopp 4. C:a 19-19.30

#33 Tack så jättemycket för ditt svar! :)