Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettallmänt
Läst 664 ggr
iiirma
0

Handskar?

Vad har ni för handskar/vantar när ni kör på vintern? Jag har aldrig haft några som funkar, håller värmen alltså. Det är ju så jobbigt att händerna fryser till is med en gång. Har du några bra? Jag har testat bla SM och Tegera.

Cherriese
0

sålänge man inte behöver köra med spö är tumvantar överlägset!

Anna_
0

Använder också tumvantar. Men har ett par tjocka vanliga SM-vantar också, ngnstans :P Iofs så blir det inte mkt körande denna vintern.

DubbelE
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag har dubbla par lovikavantar ^^. funkar helt bäst o så mellan dom har man små värmekuddar som man igenkligen stoppar i skorna…de e superskönt när det är över -20….e de över -20 så..ja..då blir det till o sitta inomhus för man kan knappt inte andas för det är så kallt ute ^^

_JonnaRoos_
0

Jag har ett par 3 fingersvantar och ett par tummvantar som är skit bra, vet ej märke kan kolla;) om jag hittar dem:P hihi.. Annars ha jag ett pat SM 3 fingers, dem är la okeja;) men nog frys man lite:P

divansson
0

hha.. ja kör mä nån slags slalomvantar jag :D haha!  ja har då inga problem å köra med spö endå…  :P fasst de är tummevantar…

linnrisedal
0

tummevantar! annars finger vantar från ullared för 70 kr

crazycattiz
0

Skoter handskar! helt överlägsna!

Edde
0

Var köper du skoter handskar? Märke? Pris?

MaritaM
0

Köp ett par tumvantar i skinn med löstagbart foder , men köp inte för små då kan man inte byta till lovikkavantar att ha istället för fodret när det är typ -30. Det kan vi ha här uppe i norr. Skinnet gör ju så att vantarna blir vindtäta och det är jätteviktigt :)

LinnJ
0

Jag har också ett par trefingersvantar. Jag tycker dom är skit bra! Men på gotland så kryper ju inte temperaturen ner till -20 utan bara till typ -10 på nätterna. Jag tror jag köpte vantarna för 40 kronor på rea.

JennyBrunzell
0

Tumvantar :)

Mickan
0

3-fingers funkar fint..men visst fryser man lite iaf :P

crazycattiz
0

# 8
Dom finns lite varstans, bla Granngården brukar ha till bra priser och självklart alla affärer som säljer skotrar :)

Har lite olika märken och det är nog en smaksak vilka man tycker är bäst/ vilka som funkar bäst till vilket väder. Men när det gäller värmen så är det nästan så att man får vad man betalar för…

SofiaLindh
0

har ett par jacson 3 finger vantar på vintern.. as bra att rida med. men man fryser om lillfingret när man kör i dom… så då när jag kör har jag ett par tummvantar.

EllinoreBoy
0

Gortex tumvantar eller typ Peak eller nått håller värmen jättebra :) Tumvantar röstar jag med på annars (:

iiirma
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vart hittar ni dessa vantar då? xD