Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettmont
Läst 1314 ggr
soderbergg
0

monté !

hejsan, jag undrar hur fort era russ har gått i monté?

jag har själv ett russ som är bra i monté så att jag undrar:)

en fråga till?

vilka har anmält/ska anmäla till bergsåkers montélopp den 19 april? och vad har den hästen för rekord osv?

marika-J
0

Min har gått 2.10 i monte, med galopp och en tappad stigbygel. Har annars 2.00 i travrekord. Vi pratade senast idag om bergsåkers tävlingsdag och monteloppet, men nu när vi såg att det var den 19:e så blir det inget av med det då han ist ska starta på Örebro.

soderbergg
0

okej:)

Saaandberg
0

Min Turbo B har gått sina bästa tider i monté bla. sitt rekord på 2.10,8, i sulky har han som bäst gått 2.14,4 på banan. Hemma tränar han bäst i vagn :))

soderbergg
0

okej :) min har gått 1.54,2 i monté och han har gått runt 56 i vagn troja. men han har så svårt att hålla sig på benen när man kör. när han går monté är han säkrare, brukar vara tvärtom men :o jaja tack för svaret :D

Saaandberg
0

haha ja precis inte ofta de går bättre i monté än vagn, haha :))

Maretto
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Maretto har gått 1,56,8 under sadel och 2,05,4 för sulky :)

Saaandberg
0

maretto är kung :)

Impulz
0

Våran Kung Sune går mycket bättre i monté än sulky, han har väl ärvt montésäkerheten av HeroGlad Hans autorekord är satt i monté, i många år hade han snabbare rekord i monté än i sulky oavsett startmetod, och sprang oxå för första gången under 2.00 i monté. Nuförtiden är det orken som gör att han inte springer som fortast i monté.

Och nej, vi anmäler inte till Bergsåker, proppen är inge bra.

Tusen
0

Vår Tejas Monita går lika fort i trav som i monté (än så länge). Hon har ett voltrekord med sulky på 1.50,0, 1.50,1 i auto, medans hennes montrérekord är 1.50,6 i volt (tidigare svenskt rekord för ston) och ett autorekord som är betydligt sämre 1.56,3 (då hon måste gå med uppkäk vid autostart och hon gillar inte ha uppkäk i monté.)

Övriga ponnysar (vi haft och har) har alltid sprungit ungefär lika fort i trav som monté. Detta gäller nu också även vårt varmblod.

madde89
0

min ponny ska vi prova i monteloppet på eskilstuna.

Han heter sherdil och har ett travrekord på 2.20

sarahansen
0

Min Gudrun Gross har bara gått ett montelopp som 5-åring och det va förra året under dubbelhelgen på Eskilstuna :) Gick då 18,7 med två stora galopper. Funderar på att starta henne i nåt mer montelopp :)

marika-J
0

Kan uppdatera lite här..

Grann har gjort 1 montéstart i år och kom då två bakom Maretto på fina tiden 1.58,5 (med två galopper) har gått 1.57 i sulky. Helt klart blir det fler montélopp för honom i år, både jag och ryttaren blev väldigt förvånade över att han kunde gå så bra under sadel :)

isabella-16
0

Allgunnens Åliva har gått 2.14 i monten

[Mariaaaaaa]
0

Hults Defekt har gått runt ca 2.15 i lopp under sadel och 2.06 för vagn. men skulle han få en ryttare som klarar av han ordentligt så skulle han gå runt sitt rekord. men han är svår. och galopperar gärna.

monte-alskare
0

Har ingen häst men kan räkna upp häsar jag ridit som slått nytt montérek med mig :)

Lill-Ejra Rek. 2.26 monté. 2.37

Winnica Rek. 2.00 moné. 2.07

Marianne Rek. 2.16 monté. 2.30 :)