Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettpropositioner
Läst 3034 ggr
Polenta
0

Hoting?

Brukar inte Hoting ha dubbeltrav i början på juli? Jag hittar inga proppar någonstans, blir det inget dubbeltrav i år?

amandahandersson
0

Nej, det blir bara bygdetrav pga att Hoting inte lämnade in propparna i tid. Sen vet jag inte vart man kan hitta propparna till bygdetravet och om det är dubbeltrav eller inte :P

Polenta
0

#1 Jaha på så vis :P:S

#2 Tack! :)

[Mariaaaaaa]
0

Vilka tänker åka?

Jag åker bara dit med Hults Defekt pgr av att Raptor är så allergisk mot knott o mygg.. =)

Polenta
0

#4 Jag är sugen på att åka dit, får se om jag lyckas övertala pappa :P

brattasgard
0

Nekter kommer troligtvis att åka, om jag får tag i en bil med dragkrok=)

Lillan96
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ska dit med Förgätmigej :]

REKORD 3,04

Flican98
0

Vi ska ditt med Emmeros Gnista och Emmeros Amulett

clarro
0

ska nog dit den 7:e med alla tre! :D

http://carolineforsner.blogg.se/

clarro
0

putt=)

uffesterner
0

Hotingtravet meddelar att ponnytravpropositionerna till dubbeltravet 5 och 7 juli gäller, med andra ord: priser, propositioner (bifogas), täcken, hederspriser m. m. blir som det är utskrivet. Loppen kommer att räknas som bygdetravslopp.

Nattie
0

Eftersom det räknas som bygdetravslopp ska jag dit med Swenton och Hagbard istället för Boden :),, Swenton har tyckt bättre om bygdetraven ^^

clarro
0

puttar upp!

HansP
0

#11 Så Hoting tänker gå emot gällande bestämmelser…

Mycket dåligt tycker jag.
Hur kommer det att se ut när alla klubbar börjar köra bygdetrav med prispengar istället? Inget belastar ju hästen.

Ett stort minustecken till Hoting.

Mvh Hasse

[Mariaaaaaa]
0

#14 men alltså hur funkar det egentligen när Hoting inte har en ponnytravklubb? måste de då gå efter Sptf's regler?

Bara en fundering !

Jag har iallafall anmält min Hults Defekt till 2.08 ! :) tror det var på fredagen :D

HansP
0

#15 Ja det är det man undrar??? Förvånad

Behöver dom inte följa reglerna???

Jag tycker, spelar ingen roll vem som kör bygdetrav Hoting eller någon annan, att det är dåligt för ponnytravet om det börjar köras bygdetrav utan att följa de regler som finns.
Vad blir nästa steg, oregistrerade ponnyer som är för höga?
Galoppera hur mycket ni vill….
Ponnyn travar inte bra, men det gör inget…
Snäv körning, stör andra men det gör inget…

Ja ni har nog fattat poängen. Jag tycker detta är illa för vår sport.
Men jag förstår alla som anmäler dit. För vem vill inte vinna 1000-1200 kr utan att det registreras på hästen?

Mvh Hasse

clarro
0

#15 håller med dig, är det så?

Har precis anmält Björksta Eddie, det blir debutenTungan ute Björksta Guten (8.725kr, 2.08,2) 3.500-15.000 och Born Fighter(14.450kr, 1.57,3) lägst 8.000

Vilka mer ska/har anmält? :)

HansP
0

På Hotings hemsida finns att läsa att dom inte följer SPTFs villkor, men kör ändå med prispengar mm.

Vad innebär det?

Vilket regelverk följer dom?

Bygdetravregler finns ju, men dom tänker dom uppenbart inte följa, då det innebär att inga prispengar får delas ut.   Obestämd

Tycker det blir mer och mer illa för vår sport…

/Hasse - som inte gör något fler inlägg ang. detta, ni har nog förstått min poäng

clarro
0

#18 Det är ju bra att du påpekar detta… men man kanske borde vända sig till Hoting och prata med dem om detta istället för här

Lina-P
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag ska till hoting. Ska nog anmäla Flicka. Men vet ej om jag har någon transport.
Blir sämsta proppen på Tisdagen.
Vi ska hur som helst dit med husvagn ;)

Någon som har plats från Stugun, Hammarstarnd eller Östersund??
Hör gärna av er!

#15 Observera att travet är på Söndag och Tisdag!
Inte Fredag och Söndag som de brukar vara.

clarro
0

Jag ska bara dit på tisdagen, får räcka med ett dubbeltrav i östersund  för mina =)

[Mariaaaaaa]
0

Hoting har ju kört bygdetrav förut med prispengar, och om jag inte vet helt fel så har väl bydgetravet körts innan hur som helst?
Att sptf's regler tillkommit under åren har väl bara försvårat att kunna få Bygdetrav att köras? Jag menar, utan prispengar känner väl sig ingen manad att åka?

Jag tycker det är underbart av Hoting att ha 1000-1200 kr i första priser och INGEN anmälningsavgift!

Jag tror inte det spelar roll om bygdetrav körs med prispengar, jag tror ändå att de följer STC's reglemente.. Annars är väl de det enda rimliga kravet att ha om man ska få köra bygdetrav.

**Inga prispengar tycker jag är löjligt.
Bygdetravet för Storhästarna är ju med prispengar..
Varför ska inte vi kunna ha det?
**

ahlblom
0

Jag håller med dig.

Hasse P, sluta gälla nu!

Nattie
0

#22 Håller med! Bra sagt :)

StuteriSolo
0

Enligt de regler för bygdetrav som STC och SPTF har kommit överens om får man inte köra med prispengar. Detta finns iaf att läsa på SPTF:s hemsida, men förmodar att det finns även så klubbar anslutna till STC kan hitta det.

amandahandersson
0

Om Hoting inte kör med SPTF regler när det gäller bygdetrav, kommer de då köra med samma regler överhuvudtaget?

pluttan
0

Hoting följer nog alla regler när det gäller tävlingarna, eftersom dom använder stortravets personal. Skulle ha varit vanliga tävlingar och inte bygdetrav om inte en viss "bana" hade klagat. Men vi får väl se vilken bana som får dom flesta hästarna.Glad

StuteriSolo
0

Ja vi hoppas verkligen att Hoting är med och planerar nästa års säsong så vi slipper dumma krockar!

amandahandersson
0

#27, ja tänk vilken jäkla otur att det finns regler som alla måste följa.

Lina-
0

Orkar verkligen inte med en till sån här disskusion men boden visste mycket väl när hoting veckan var… Den kommer att vara samma vecka nästa år :) Vad skulle kunna ändra på det?

#22 Håller också med :) Tycker det är jättebra av Hoting. Spelar väl ingen roll egentligen för er som inte ska dit vad hoting delar ut för priser.

Nattie
0

Jag har varit på olika bygdetrav och då har man alltid har fått något pris, prispengar och typ presenter. Så jag trodde det var prispengar i alla. Den enda skillnaden har oftast varit att det har varit mindre prispengar.

Varför pratar man då så mycket om när hoting ger pengar när andra banor gjort samma sak?

Bara en fråga :)

Lina-
0

Därför att boden och hoting krockar…

Nattie
0

# 32 tack för svaret ^

Lina-
0

hehe ingen fara;)

Polenta
0

Är det föresten ingen från Bergsåker/Sundsvall som enbart ska åka upp ena dagen och har plats över? Eller någon som åker förbi?

clarro
0

någon som anmält till prop 11 ? (högst 2 segrar på tisdag)

Ankan2001
0

Glöm inte att anmäla senast på söndag klockan 18:00

Lina-P
0

#21 Vad åker ni för väg? :)

ostsiv
0

Har anmält Shakira 2.10,9   4.125:-  till prop 6 på söndag och prop 12 på tisdag. Ska bo på campingen. Längtar !!! Det är vår semester i år.

CarinaO
0

#39 Vad kul att ni ska starta nu :) Ska hålla tummarna för er!

Och hoppas ni får en skön semester med fint väder!

amandahandersson
0

Nästa år ska jag försöka komma, om propparna passar :D

ostsiv
0

#40  Tack för det !

ostsiv
0

#41  Du är välkommen ! Vi har jättekul där under dubbeln .

ostsiv
0

Anmälan till Hoting senast söndag 28/6  kl.18.00.

[Mariaaaaaa]
0

Hults Defekt är anmäld till 2.08 på Söndag (:

Dianaross
0

Jag har anmält Östman till första proppen på tisdagen :)

Nattie
0

Hotings listor kommer vell inte att läggas ut på sptf eftersom att de e byygdetrav, el?

Lillan96
0

Vet nån när startlistorna kommer :]

Polenta
0

Är första start 13.00 på söndag?

Nattie
0

Ja det är det :D

Polenta
0

#50 Kanon (Y)