Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etiketttävling
Läst 2788 ggr
Kristina-
0

Startlistor Mantorp 5/7

Observera att dessa listor är från kanal 75 och preliminära !

gotlandsruss
0

tack så mycket

Winner04
0

fina lopp :) nån som vill ge sig på o tippa?

marda
0

hejja Ellen och maskot!

Winner04
0

Lite tippningar från mig :)

Lopp 1: KÖR SJÄLV! Winner nr 7 :)

Lopp 2: Polly ||

Lopp 3: SuperIor Noir

Lopp 4: Jag gör som jag gjorde sist: Jag varnar för Valentino Rossi ;)

Lopp 5: Ramona Mustang

Lopp 6: Hults Plexus

Lopp 7: Rain

Lopp 8: KÖR SJÄLV! Winner nr 2 :)

Lopp 9: Smedens Maxig

Lopp 10: Satisfaction

Lopp 11: Iva Roll

Lopp 12: Hults Plexus

Lopp 13; Varnar igen för Valentino Rossi som jag tror tar en dubbel igen :)

Lycka till allihoppa! :)

ahlblom
0

Ska snart tippa jag med, ska bara ta en löparrunda..

gotlandsruss
0

börjar travet 11.00?? pauser ?

stallnysater
0

#6 Första start som vanligt 11.00, samling till defilering av lopp 1 kl. 10.55.
Värmning mellan loppen…
Minns inte exakt när kvalen skulle gå men tror det var mellan lopp 6 och 7…

~Sandra~
-Medarbetare på ponnytrav.ifokus.se
-Medarbetare på tibetanskspaniel.ifokus.se

gotlandsruss
0

okej tack hur lång tid är det mellan starterna?

Boode
0

#8 det brukar bli mellan 5-10 minuter mellan starterna, ibland även mer.

Dolores
0

Kan man starta sön-fre-söndag ?Obestämd

Kristina-
0

#10 Ja !

Dolores
0

17 § Bestämmelser om startfrekvens  ???

Var ligger de fem tävlingsfria dagarna ?

marika-J
0

#12 det är väl sen efter fredag-söndag som ponnyn måste ha 5 tävlingsfria dagar, hade den ex startat fre-sön-fre-söndag hade det inte gått.

Jennie_A
0

#12 Marika J har helt rätt, det är bara om hästen har startat med en dags mellanrum, tex fredag och söndag samma helg, som den måste ha fem tävlingsfria dagar efter (inte före).

stallnysater
0

#8 räkna med att loppen startar var 20:e minut… Lopp 1 kl. 11.00, lopp 2 kl. 11.20, lopp 3 kl. 11.40 osv…

~Sandra~
-Medarbetare på ponnytrav.ifokus.se
-Medarbetare på tibetanskspaniel.ifokus.se

Dolores
0

#14 Sååååå Cool Man blir aldrig för gammal att lära sig men tur ändå att jag lagt mina skor på hyllan ….

iiirma
0

#5 Va långt du springer ;)

marika-J
0

Jag kommer följa med som fotograf, så jag ska försöka att få bild på så många ekipage som möjligt! Glad

iiirma
0

#18 Åh, ta gärna kort på Hults Plexus :)

uffesterner
0

#12 De måste ligga efter den "andra söndagen" i ditt exempel.

gotlandsruss
0

#18 ta gärna korrt på Kro´nos nr 1 i lopp 6

skkulle gärna vilja ha på han då ja inte har några från i år

jonathanivarsson
0

#18 ta gärna på run DMC nummer 9 lopp 3 :D:D

Winner04
0

#18 ta gärna kort på Winner, Valentino Rossi och SuperIor Noir :D

Winner04
0

Kom igen nu gott folk, tippa lite ;)

ahlblom
0

Ska besöka Mantorp för första gången på många år. Jag har aldrig kört lopp där själv, ska bli kul.

Lopp 1

Alltid svårt att tippa lägsta klassen. Jag får gå på kvaltiderna helt enkelt. Thai Tonic kvalade på en bra tid redan i maj och hon lär vara mer utvecklad nu. Vikas Rondex har fått en månads träning och lär vara snäppet vassare än senast. Omri gjorde sin kvaltid i augusti förra året, borde vara snabbare nu. Lojstamai Tai vet jag inte så mycket om mer än att den har tränat en del inne på Solvalla i vår.

Thai Tonic - Vikas Rondex - Omri

Lopp 4

Till ledningen kommer Skarvikens Maskot att gå, han står fint inne i loppet. Han lär dock få sällskap relativt snabb av fina Rezeda Ernst som sedan kommer vinna loppet. Det finns nog en del sparat i den hästen. Valentino Rossi har tagit tre segrar på fem starter, det är bra. I detta lopp kommer han behöva sänka för att hänga med. Nicke II sänkte sitt rekord i senaste starten som var i maj, nästa två månader sedan. Han kan säkert sänka ett par sekunder till.

Rezeda Ernst - Nicke II - Skarvikens Maskot

Lopp 6

Här borde Telis Priloma vinna. Jag tycker även att hon är värd en seger, hon har kämpat mot många bra hästar i år och denna gång är det lite enklare motstånd. Dar´s Golf hänger nog på Telis Priloma. Hults Plexus var bra senast på Eskilstuna, han håller ledningen en bra bit i loppet men får nog ge sig till slut.

Telis Priloma - Dar´s Golf - Hults Plexus

Lopp 8

Bäst inne i loppet står Sherdil. Formen verkar dock vara halvdan för honom. Jag tror Lojstairrbloss vinner loppet. Jasmine A knappar in sina tillägg och sluter tvåa.

Lojstairrbloss - Jasmine A - Sherdil

Lopp 11

Tokajer M.L har inte fått vinna ännu i år. Han har gjort riktigt bra lopp och sänkt sitt rekord. Han kommer snabbt få sällskap av Iva Roll. Jag är grymt revanschsugen efter senaste loppet då en olycka 850m kvar förstörde allt. (se video på foto mike live, lopp 13) Celine var galoppig senast, Iva var ikapp efter 150m. Jag hann inte fråga var det berodde på, hon såg lite stressig ut. Hon kommer nog igen i detta lopp. Övriga hästar får det svårt.

Jag tippar inte utgången av loppet men det känns som om jag borde vinna detta lopp faktiskt.

Lopp 12

I detta lopp står Carmilla bra inne, en fin 4-åring som var femma i Kriteriet 2008. Hon lär få sällskap av fina Pros Minandra tidigt. Följer med fram gör även Skarvikens Disa och Hults Plexus.

Pros Minandra - Carmilla - Hults Plexus

Lopp 13

Dagens sista lopp med bara fem hästar. Jag tror Valentino Rossi kommer ta ledningen snabbt och hålla hela vägen. Napoleon Dar har samlat på sig många andraplatser i år och här blir det en till tror jag. Defekt hänger med från tillägg också. Marianne har inte riktigt kommit ner mot sitt rekord ännu, kanske i detta lopp?

Valentino Rossi - Napoleon Dar - Defekt

Kima
0

Heja Tokajer och Jessica, första vinsten kommer nu!!

Winner04
0

#25 Jag tror att Valentino Rossi sänker sig om han är lika bra på söndag som han har tränat då lär han vara med därframme och slåss om segern. Han har tränat riktigt bra och har sett väldigt fin ut så jag hoppas hans form håller i sig :)

Jag tror också du tar hem segern i ditt lopp ;)

ValentinoRossi
0

Hejja Valentino Rossi!!!:)

Annelie-
0

#25 Som vanligt proffsigt tippat!

Ska bli kul att tävla på Mantorp igen - det var säkert 5 år sen sist… om inte mer.

Heja Iva!!!!

iiirma
0

Det kanske har kommit upp nånstans innan, men orkar inte leta. Resultatet som blev i finalen på Eskilstuna den 26/6, är inte det officiellt resultat? Den starten syns nämligen inte i raden.

madde89
0

Tack jonas jag hoppas  att  hon  kan  ta   hem sin  fösta seger  i år då  hon  har mött  tuffa hästar  hela våren. Kanske går  hon  under 2 min  om  allt stämmer . sherdil kan  nog även  han var med i  segerstriden  om  allt  går som  det ska för honom , hans form  är ganska okey. Innan eskilstuna hade  han inte starta  på 1½  månad så nu  har  han i alla  fall  fått 2 lopp  i  kroppen så  vi hoppas  på  bra placeringar

hej  då  vi ses på Mantorp

Rebeca-johansson
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejja Sorn och lilla syster :D någon gång måste de väl även få gå bra för er :D  och till lille bror säger jag bara kämpa på ;) alla lopp ska köras :D

Gurra91
0

# 26 Tack Kima (: vi ska göra vårt bästa!! <33

iiirma
0

Undrar fortfarande #30, ingen som vet?

madde89
0

jag  vill  åckså  tippa !

vi börjar med lopp 1 noll  loppet för russen

segern  i  detta  lopp kommer att tas hem av mantorp ekipaget  Josefin och ymp av komman  Susspingla och andra platsen kommer nog Thai tonic ta i sin debut då  hon kvalde på  en mkt fin  tid och tredje plate n kommer gå  till Vikas Rondnex. men det blir hårt i  mål  mella sus pingla och thai  tonic 

Susspingla - Thai  tonic - Vikas Rodnex

lopp  2

Rosenhags Nudit står bra inne  i  loppet och kommer nog att ledda från start till  mål följd av rally  virus och tredje platsen tar LA  maxit som  kommer från tillägg 

Rosenhags Nudit - Rally  virus - LA Maxit

lopp  3 :  Amiral doll - smedens maxwell - Lill lucky

lopp  4  lopp  4 kommer att  bli ett  tufft  lopp  . i dagen s 4e lopp  här vinner Tyson  dottern Redzeda erst  överläggset och två blir valentino  rossino  som gjort bra resultat i de senast starterna och  tredje platsern  går till  mantorps Sus baileys

Redzeda Ernst - Valentino  Rossino -Sus Baileys

lopp  5 

i lopp  5 tar Ramona Mustang  en  överläggsen seger andra platsen  komer att  gå till Eagel la cherry  och trejeplatsen går till  Titt  - tut

Ramona Mustang - Eagel la cherry

lopp  6  kör själv telis Priloma grön 4 ta gärna bilder på  henne !  Glad

lopp  7 i lopp  7 går segern till  domino  avk  rain som tog en dubbel förra helgen och tvåa i etta lopp kommer att bli La maxit och trea blir muscot

rain . LA Maxit _ Muscot

Lopp  8  kör själv nr 4  sherdil

lopp  9  I  lopp  nio  kommer paulina II ta  hemsegern  och andra platsen kommer att  gå till Lina VII och tredjeplatesen tar Rosenhags Nuit från tillägg 

Paulina II - LIna VII - Rosenhags Nuit

lopp  10 i dagens lopp  tar  satis faction  hem yttligare än seger  och två  i detta shettis  lopp  blir Lill lucky  och  trea blir ulricka EMm

detta lopp  kommer det troligt vis bli mkt  omstarter. eftersom 8 häst  på start.

Satisfaction - Lill lucky - Ulrica EMM

lopp  11 kör själv Telis priloma nr 1

tufft  lopp  för henne

lopp 12 i dagens  12 lopp  tror jag att sus baileys tar hem segern och tvåa i detta lopp  bir Pros miranda och hult plexius tar  hem  tredje plasen

sus baylies - Pros Miranda- Hults Plexius

lopp  13 kör själv nr 1 sherdil

Lycka till alla  i hoppa !  kram Skrattande

madde89
0

nån mer som vill tippa gör det

marika ska du fota

ta kort på telis priloma o  sherdil  är du  snäll !  Glad

casandra
0

I lopp 1 travar Thai Tonic hem segern ;)
Jag ska hålla alla tummar för dom iallafall!

marika-J
0

#37 jag tor också på Tonic! Lycka till Linnea! Skrattande

#36 Jag ska försöka fota dina hästar! :)

Rebeca-johansson
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#38  Du får jätte gärna fota mina små syskon :) My med Sorn i lopp 6

Och jesper och amadeus i lopp 7 :) (om jag minns rätt ;) )

marika-J
0

#39 det ska vi försöka ordna :)

Lycka till alla ekipage i morgon, jag ska "bara" vara åskådare i morgon. :)

Millaaann
0

Ni som ska fota får gärna ta kort på mina två grabbar, Vikas Rondex lopp 1 och Nicke II lopp 4 :D