Startlistor Mantorp 5/7
Observera att dessa listor är från kanal 75 och preliminära !
tack så mycket
fina lopp :) nån som vill ge sig på o tippa?

hejja Ellen och maskot!
Lite tippningar från mig :)
Lopp 1: KÖR SJÄLV! Winner nr 7 :)
Lopp 2: Polly ||
Lopp 3: SuperIor Noir
Lopp 4: Jag gör som jag gjorde sist: Jag varnar för Valentino Rossi ;)
Lopp 5: Ramona Mustang
Lopp 6: Hults Plexus
Lopp 7: Rain
Lopp 8: KÖR SJÄLV! Winner nr 2 :)
Lopp 9: Smedens Maxig
Lopp 10: Satisfaction
Lopp 11: Iva Roll
Lopp 12: Hults Plexus
Lopp 13; Varnar igen för Valentino Rossi som jag tror tar en dubbel igen :)
Lycka till allihoppa! :)
Ska snart tippa jag med, ska bara ta en löparrunda..
börjar travet 11.00?? pauser ?
#6 Första start som vanligt 11.00, samling till defilering av lopp 1 kl. 10.55.
Värmning mellan loppen…
Minns inte exakt när kvalen skulle gå men tror det var mellan lopp 6 och 7…
~Sandra~
-Medarbetare på ponnytrav.ifokus.se
-Medarbetare på tibetanskspaniel.ifokus.se
okej tack hur lång tid är det mellan starterna?
#8 det brukar bli mellan 5-10 minuter mellan starterna, ibland även mer.

Kan man starta sön-fre-söndag ?
#10 Ja !

17 § Bestämmelser om startfrekvens ???
Var ligger de fem tävlingsfria dagarna ?
#12 det är väl sen efter fredag-söndag som ponnyn måste ha 5 tävlingsfria dagar, hade den ex startat fre-sön-fre-söndag hade det inte gått.

#12 Marika J har helt rätt, det är bara om hästen har startat med en dags mellanrum, tex fredag och söndag samma helg, som den måste ha fem tävlingsfria dagar efter (inte före).
#8 räkna med att loppen startar var 20:e minut… Lopp 1 kl. 11.00, lopp 2 kl. 11.20, lopp 3 kl. 11.40 osv…
~Sandra~
-Medarbetare på ponnytrav.ifokus.se
-Medarbetare på tibetanskspaniel.ifokus.se

#14 Sååååå
Man blir aldrig för gammal att lära sig men tur ändå att jag lagt mina skor på hyllan ….
#5 Va långt du springer ;)
Jag kommer följa med som fotograf, så jag ska försöka att få bild på så många ekipage som möjligt! 
#18 Åh, ta gärna kort på Hults Plexus :)
#12 De måste ligga efter den "andra söndagen" i ditt exempel.
#18 ta gärna korrt på Kro´nos nr 1 i lopp 6
skkulle gärna vilja ha på han då ja inte har några från i år

#18 ta gärna på run DMC nummer 9 lopp 3 :D:D
#18 ta gärna kort på Winner, Valentino Rossi och SuperIor Noir :D
Kom igen nu gott folk, tippa lite ;)
Ska besöka Mantorp för första gången på många år. Jag har aldrig kört lopp där själv, ska bli kul.
Lopp 1
Alltid svårt att tippa lägsta klassen. Jag får gå på kvaltiderna helt enkelt. Thai Tonic kvalade på en bra tid redan i maj och hon lär vara mer utvecklad nu. Vikas Rondex har fått en månads träning och lär vara snäppet vassare än senast. Omri gjorde sin kvaltid i augusti förra året, borde vara snabbare nu. Lojstamai Tai vet jag inte så mycket om mer än att den har tränat en del inne på Solvalla i vår.
Thai Tonic - Vikas Rondex - Omri
Lopp 4
Till ledningen kommer Skarvikens Maskot att gå, han står fint inne i loppet. Han lär dock få sällskap relativt snabb av fina Rezeda Ernst som sedan kommer vinna loppet. Det finns nog en del sparat i den hästen. Valentino Rossi har tagit tre segrar på fem starter, det är bra. I detta lopp kommer han behöva sänka för att hänga med. Nicke II sänkte sitt rekord i senaste starten som var i maj, nästa två månader sedan. Han kan säkert sänka ett par sekunder till.
Rezeda Ernst - Nicke II - Skarvikens Maskot
Lopp 6
Här borde Telis Priloma vinna. Jag tycker även att hon är värd en seger, hon har kämpat mot många bra hästar i år och denna gång är det lite enklare motstånd. Dar´s Golf hänger nog på Telis Priloma. Hults Plexus var bra senast på Eskilstuna, han håller ledningen en bra bit i loppet men får nog ge sig till slut.
Telis Priloma - Dar´s Golf - Hults Plexus
Lopp 8
Bäst inne i loppet står Sherdil. Formen verkar dock vara halvdan för honom. Jag tror Lojstairrbloss vinner loppet. Jasmine A knappar in sina tillägg och sluter tvåa.
Lojstairrbloss - Jasmine A - Sherdil
Lopp 11
Tokajer M.L har inte fått vinna ännu i år. Han har gjort riktigt bra lopp och sänkt sitt rekord. Han kommer snabbt få sällskap av Iva Roll. Jag är grymt revanschsugen efter senaste loppet då en olycka 850m kvar förstörde allt. (se video på foto mike live, lopp 13) Celine var galoppig senast, Iva var ikapp efter 150m. Jag hann inte fråga var det berodde på, hon såg lite stressig ut. Hon kommer nog igen i detta lopp. Övriga hästar får det svårt.
Jag tippar inte utgången av loppet men det känns som om jag borde vinna detta lopp faktiskt.
Lopp 12
I detta lopp står Carmilla bra inne, en fin 4-åring som var femma i Kriteriet 2008. Hon lär få sällskap av fina Pros Minandra tidigt. Följer med fram gör även Skarvikens Disa och Hults Plexus.
Pros Minandra - Carmilla - Hults Plexus
Lopp 13
Dagens sista lopp med bara fem hästar. Jag tror Valentino Rossi kommer ta ledningen snabbt och hålla hela vägen. Napoleon Dar har samlat på sig många andraplatser i år och här blir det en till tror jag. Defekt hänger med från tillägg också. Marianne har inte riktigt kommit ner mot sitt rekord ännu, kanske i detta lopp?
Valentino Rossi - Napoleon Dar - Defekt

Heja Tokajer och Jessica, första vinsten kommer nu!!
#25 Jag tror att Valentino Rossi sänker sig om han är lika bra på söndag som han har tränat då lär han vara med därframme och slåss om segern. Han har tränat riktigt bra och har sett väldigt fin ut så jag hoppas hans form håller i sig :)
Jag tror också du tar hem segern i ditt lopp ;)

Hejja Valentino Rossi!!!:)

#25 Som vanligt proffsigt tippat!
Ska bli kul att tävla på Mantorp igen - det var säkert 5 år sen sist… om inte mer.
Heja Iva!!!!
Det kanske har kommit upp nånstans innan, men orkar inte leta. Resultatet som blev i finalen på Eskilstuna den 26/6, är inte det officiellt resultat? Den starten syns nämligen inte i raden.
Tack jonas jag hoppas att hon kan ta hem sin fösta seger i år då hon har mött tuffa hästar hela våren. Kanske går hon under 2 min om allt stämmer . sherdil kan nog även han var med i segerstriden om allt går som det ska för honom , hans form är ganska okey. Innan eskilstuna hade han inte starta på 1½ månad så nu har han i alla fall fått 2 lopp i kroppen så vi hoppas på bra placeringar
hej då vi ses på Mantorp

# 26 Tack Kima (: vi ska göra vårt bästa!! <33
Undrar fortfarande #30, ingen som vet?
jag vill åckså tippa !
vi börjar med lopp 1 noll loppet för russen
segern i detta lopp kommer att tas hem av mantorp ekipaget Josefin och ymp av komman Susspingla och andra platsen kommer nog Thai tonic ta i sin debut då hon kvalde på en mkt fin tid och tredje plate n kommer gå till Vikas Rondnex. men det blir hårt i mål mella sus pingla och thai tonic
Susspingla - Thai tonic - Vikas Rodnex
lopp 2
Rosenhags Nudit står bra inne i loppet och kommer nog att ledda från start till mål följd av rally virus och tredje platsen tar LA maxit som kommer från tillägg
Rosenhags Nudit - Rally virus - LA Maxit
lopp 3 : Amiral doll - smedens maxwell - Lill lucky
lopp 4 lopp 4 kommer att bli ett tufft lopp . i dagen s 4e lopp här vinner Tyson dottern Redzeda erst överläggset och två blir valentino rossino som gjort bra resultat i de senast starterna och tredje platsern går till mantorps Sus baileys
Redzeda Ernst - Valentino Rossino -Sus Baileys
lopp 5
i lopp 5 tar Ramona Mustang en överläggsen seger andra platsen komer att gå till Eagel la cherry och trejeplatsen går till Titt - tut
Ramona Mustang - Eagel la cherry
lopp 6 kör själv telis Priloma grön 4 ta gärna bilder på henne ! 
lopp 7 i lopp 7 går segern till domino avk rain som tog en dubbel förra helgen och tvåa i etta lopp kommer att bli La maxit och trea blir muscot
rain . LA Maxit _ Muscot
Lopp 8 kör själv nr 4 sherdil
lopp 9 I lopp nio kommer paulina II ta hemsegern och andra platsen kommer att gå till Lina VII och tredjeplatesen tar Rosenhags Nuit från tillägg
Paulina II - LIna VII - Rosenhags Nuit
lopp 10 i dagens lopp tar satis faction hem yttligare än seger och två i detta shettis lopp blir Lill lucky och trea blir ulricka EMm
detta lopp kommer det troligt vis bli mkt omstarter. eftersom 8 häst på start.
Satisfaction - Lill lucky - Ulrica EMM
lopp 11 kör själv Telis priloma nr 1
tufft lopp för henne
lopp 12 i dagens 12 lopp tror jag att sus baileys tar hem segern och tvåa i detta lopp bir Pros miranda och hult plexius tar hem tredje plasen
sus baylies - Pros Miranda- Hults Plexius
lopp 13 kör själv nr 1 sherdil
Lycka till alla i hoppa ! kram 
nån mer som vill tippa gör det
marika ska du fota
ta kort på telis priloma o sherdil är du snäll ! 

I lopp 1 travar Thai Tonic hem segern ;)
Jag ska hålla alla tummar för dom iallafall!
#37 jag tor också på Tonic! Lycka till Linnea! 
#36 Jag ska försöka fota dina hästar! :)

#39 det ska vi försöka ordna :)
Lycka till alla ekipage i morgon, jag ska "bara" vara åskådare i morgon. :)
Ni som ska fota får gärna ta kort på mina två grabbar, Vikas Rondex lopp 1 och Nicke II lopp 4 :D