Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etiketttävling
Läst 1902 ggr
amandahandersson
0

Tippa Boden 3/7

Tippa gärna loppen! :)

FridaMariedahl
0

Razmus Raid vinner då lopp 6 Flört

Belindaa
0

Razmus Raid vinner sitt lopp! Lika så Bäckdalens Okey, vet dock inte vad två hästar i det loppet har för rekord men ;)

travandeE_T
0

#2 enligt norsk sida har Timian gått 3.53,0 och Näsvallens Beyla 3.39,2.

Belindaa
0

#3 Okej, då vinner Okey! :) haha.

pluttan
0

Följer ni sptf:s reglemente i Boden eller kör ni bygdetrav då 2 st norska okvalade hästar kan starta? Bara en liten fundering från min sida.Rynkar på näsan

marika-J
0

Har en fråga.. häst nr 4 i lopp 6, Mr No Name är e. okänd fader u. okänd mor. Måste inte hästen ha tre kända led för att få starta? den har ju heller inte kvalat?

Geminii
0

#6 de funderade jag också på, såg så himla konstigt ut ^^

travandeE_T
0

De 2 norska kat.A ponnyerna i lopp 2 har gått någon form av lopp i Norge. Timian har startat 2004 i ett lopp + ett "91-lopp". Och båda 2 har gått "91-lopp" iår (30/5-09).

Mr. No Name gick i samma "91-lopp" som de två A-ponnyerna. Men ifall han är reg. i Norge så måste han väl få starta i Sverige oavsett stam?

gotlandsruss
0

jag såg rätt många med okänd fader nån med okänd mor med lite konstigtObestämd

amandahandersson
0

En ponny som är startberättigad i sitt hemland får starta utomlands också, så länge den håller längdgränserna vad jag förstått.

ChristinaH
0

Utdrag från SPTFs allmänna bestämmelser:

"16

För utländs registrerad ponny i utländsk träning gäller känd härstamning enligt registerförande lands regler samt giltigt svenskt mätintyg (kan göras på plats av veterinär och minst en mätman) före start. Körsven/ryttare/tränare med utländs licens skall lösa svensk licens om inte försäkringen i hemlandet täcker skador mot tredje man i utlandet"

Om en häst är startberättigad i sitt hemland, så är den det även i Sverige. Våra grannländer har inte kval som vi.

SPTFs kansli har fått uppgifter från Norska samt Finska ponnytravet och därefter lagt in ponnyerna och kuskarna i vårt system.

Precis som Amandah skriver så måste kategorimåtten stämma.

Mvh Christina - Boden

ChristinaH
0

Ska tillägga att Norska hästar bestraffas med en tvångsprissumma, enl. vårt reglemente.

Det gör inte de Finska hästarna, då dessa liksom våra Svenska, tjänar prispengar.

Allt finns att läsa i våra Allmänna bestämmelser samt Tillämpningar.

Mvh Christina

marika-J
0

#11 okej, tack för den förklaringen.

amandahandersson
0

Nu vill jag se tippningar!:)

Pinto_4ever
0

Lopp1
1a Gervalds Saga / Solos Mysli
2a Gervalds Saga / Solos Mysli
3a Vinka

Lopp 2  Kör själv!  :)

Lopp 3
1a Lojstas Starlight
2a Edgar
3a Fritz

Lopp 4
1a Bäckdalens Athena
2a Norrskenets Jupiter
3a Foxy Red

Lopp 5
1a Sobel JSA
2a Airiel
3a Yre

Lopp 6
1a Hults Ramir
2a Molltas Leaf
3a Guldhagens Amber

Lopp 7
1a Ossy
2a Risarvens Melker
3a Björsta Trolltrix

Lopp 8 (monté)  Rider själv! :)

Lopp 9 Kör själv! :)

Lycka till allihopa! =)

Pinto_4ever
0

just ja! Om någon fotar så fota gärna mig med hästarna :D

Lopp2  nr.1Bäckdal. Felicity
Lopp8  nr.1 Mattinata
Lopp9  nr.2 Bårarps Pinto Blaze  :D

BodenPerre
0

jag tänkte tippa lite granna : )

Lopp 1 där vinner Vinka strax före Solos Mysli som har Glorias Gloss tät bakom.

Lopp2 tippar inte då jag själv kör Müsli : )

lopp3 här tror jag de blir en kamp mellan Lojstas Starligh och Edgar men där tror jag att Jojstas Starlight kammar hem Segern och andra platsen tar Edgar och sen kommer nog Fritz.

lopp4 här vinner Foxy red strax före Norrskenets Jupiter och strax där bakom kommer nog Bäckdalens Athena. men här beror de nog oxå mycke på hur bra start hästarna får.

lopp5 Yre har bra chans om han springer som han gjorde i Lycksele men Sobel JSA sprang oxå bra så nån av dom tar nog hem segern och 3 platsen tar nog Solos Xtra.

lopp6 tippar inte då Tessa är med, med Molltas Leaf så hejjar så klart på han :D

lopp7 där är Tessa men igen med Risarvens Melker denna gg. men jag tror att det blir ett väldigt jämt lopp om alla håller sig på benen så blir de nog målfoto av dom allihoppa :P hehe

lopp8 monté lopp är alltid svår tippade då man inte vet så mycke när de är nya ryttare på hästarna osv. men här tror jag att Airiel vinner före Solos Xtra och sen om Mattinata håller sig på benen tar hon nog hem 3platsen om inte Lojstas Starlight springer på själv från sina långa tillägg iså fall kan de nog bli jämt mellan Mattinata och lojstas Starlight.

lopp9 tippar inte då jag kör min ponny Telia så hoppas på hon så klart :D

de var min tippning hoppas att de blir fler som tippar och om nån ska fota så fota jätte järna då
Müsli lopp2 nr 2. Telia lopp 9 nr 7

FridaMariedahl
0

15# Kul att du tror Amber kommer placerad! ;D

ninam
0

jag gör en väldigt snabb tippning :P

Lopp 9 : Jag hejar på Titiol, för att vi har titol ;)

atjoo
0

kom igen, fler tippningar!

jenniferaronsson
0

okey, här kommer min!
**
Lopp1:** Vinka gick rekord sista starten, kan nog göra det igen med en vinst!
Lopp2: Bäckdalens Okey var superfin i Lycksele, håller nog formen i det här loppet också med Musli tätt bakom sig.
Lopp3: Tror det står mellan Edgar och Lojstas Starlight!

Lopp4: Blir svårt att tippa mellan Norrskenets Jupiter och Foxy red, eftersom alla står start och då kan allt hända.
**
Lopp5:** Sobel JSA gör nog comeback här efter Lycksele!

Lopp6: Rasmus Raid, ja hoppas du inte galopperar bort dig, eller vänder! :P

Lopp7: Ossy kan nog ta hem det här!

Lopp8: Jag tror på cornelia i det här loppet, har ingen aning om hur mycket Lojstas kommer ta igen.

Lopp9: Foxy red har läge här, och kommer väl även ta det!

Ja hoppas ja hinner dit, vilken tid är första start?

Karsk
0

Synd att det inte blev något på söndagen

amandahandersson
0

Mer tippningar!

#21, kl. 18:00 :)

amandahandersson
0

Min tippning:
Lopp 1: Det här tror jag Vinka travar hem, tätt följd av Solos Müsli.
Lopp 2: Kort och gott - Bäckdalens Okey.
Lopp 3: Flera möjliga vinnare, Edgar, CD's Mascot och Lojsta Starlight, kanske även Fritz kan slå till? Men jag tror att den segervane Edgar vinner!
Lopp 4: Har egen häst i loppet, men jag tror det står mellan Foxy Red och min lilla kämpe, Norrskenets Jupiter. Hur är formen på han?
Lopp 5: Sobel JSA hade dålig dag senast på Lycksele, nu är han igång igen på hemmabanan! Han tar sin fjärde årsseger!
Lopp 6: Kör själv, men om min lilla buse Razmus Raid sköter sig har han ju onekligen ett bra lopp! Kvaltiden talar långt ifrån vad han kan. Utmanas närmast av Hults Ramir.
Lopp 7: Ossy är den som travat närmast sitt rekord i år i det här gänget, och jag tror han vinner före Björksta Trolltrix.
Lopp 8: Airiel tar sin andra montéseger för i år!
Lopp 9: Foxy Red tar detta!

Ska också bli kul att se Musses släkting och den 3-årige Raider-sonen Rågsvedens Wontolla i kvalet!

Belindaa
0

Lopp 1: Vinka travade rekord senare, alla står på start, så jag tror hon kniper första platsen. Love Is (även till salu, passa på och gör ett KANONKÖP!) har travat bra mycket bättre tider i banjobb, hon kniper andraplatsen. Efter det kommer Solos Müsli.
Lopp 2: Given vinnare, Bäckdalens Okey! Han har mer att ge. Efter honom kommer Müsli i mål, och efter henne Bäckdalens Felicity.
Lopp 3: Oj så svårt! Det blir tätt mellan Edgar, Lojstas Starlight och Fritz. Men Edgar drar längsta strået, efter honom kommer Lojstas Starlight och Fritz kommer trea.
Lopp 4: Norrskenets Jupiter travar i mål som etta. Inte alls långt före Foxy Red som kommer tvåa, och Bäckdalens Athena som kommer trea. Det blir tätt!
Lopp 5: Sobel JSA har hämtat sig från Lycksele och vinner enkelt. Efter honom kommer Solos Xtra som vann i Lycksele (väll?) och därefter travar Mys Fritz i mål.
Lopp 6: Finns bara en vinnare! Razmus Raid, så länge han håller sig på benen. Två blir Hults Ramir, och efter honom kommer Mys Ester i mål, som har visat att hon börjar förstå travet mer och mer, och med det kommer farten!
Lopp 7: Här vinner fina Ossy. Efter honom trampar Björksta Trolltrix i mål med Risarvens Melker som förlorar med en nos ;)
Lopp 8: Airiel tar sin andra montéseger, efter henne kommer Solos Xtra i mål. Till sist travar kanske Mys Fritz in i mål, blev lite svårt där..
Lopp 9: Foxy Red tycker jag är given vinnare! Solos Unika Primula tar andra platsen och som trea kommer Bäckdalens Pommac.

FridaMariedahl
0

Lopp 1: Vinka tar nog hem segern, travade nytt rekord senaste starten! Gervalds Saga, Glorias Gloss

Lopp 2: Bäckdalens Okey, vann senast i Lycksele. Musli, därefter ganska öppet.

Lopp 3: Edgar, Lojsta Starlight, Fritz

Lopp 4: Bäckdalens Athena, Foxy Red, Solos Unika Primula

Lopp 5: Yre, gick bra i Lycksele och är bra bakom bilen. Håller tummarna för min gamla stjärna! Därefter kommer Solos Xtra, Airiel

Lopp 6: Razmus Raid vinner, om han sköter sig.. Första gången bakom bilen, det blir spännande att se hur fort han tänker öppna det här loppet! Hults Ramir, Molltas Leaf

Lopp 7: Ossy, Risarvens Melker, Björksta Trolltrix

Lopp 8: Montélopp! Alltid svårt att tippa men tror ändå på Mys Fritz, Airiel, Solos Xtra fast montéloppet brukar vara väldigt öppet.

Lopp 9: Foxy Red, Solos Unika Primula, Bäckdalens Pommac

Benedicte
0

Jag håller mina tummlar för norskana! :D

CarinaO
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Håller tummarna att det ska gå bra för Karl-Oskar från Norge :)

Maretto
0

Benedicte och Lojsta Starlight vinner monté loppet ;)

amandahandersson
0

#26, haha Musse bakom blien X) Det mest typiska för Musse skulle ju vara om han sprang ikapp med bilen så långt det bara gick :P
Nej men det blir nog lugn start, så han håller sig i skinnet!

fredrikaa
0

Lopp 6 Razmus Raid  - om han fixar startbilen så är det en solklar vinnare. Sista snabb jobbet Amandah körde gick det lysande! Håller tummarna nu! (Y)

Hunden är din bästa vän

ristrom.blogg.se

FridaMariedahl
0

#30 Okej, det är ju bra att höra!….

amandahandersson
0

Puttar!

Karsk
0

Putt

Benedicte
0

#29 Haha, håppast det. är jo van med mycke tillegge! ;D

atjoo
0

lopp 1: kör själv

lopp 2: bäckdalens Okey

lopp 3: det kommer att stå mellan Lojstas Starlight och Edgar

lopp 4: Foxy red och Norrskenets Jupipter kommer att kampa om segern.¨

lopp 5: tar nog Sobel JSA hem

lopp 6: Razmus raid om han inte gör bort sig, annars blir det Molltas leaf eller hults ramir

lopp 7: ossy eller Björksta trolltrix

lopp 8: Lojstas starlight tar nog hem detta men Airiel blir farlig.

lopp 9: Foxy red!

crazycattiz
0

Lopp1:

Gervalds Saga var bara mängdtränad efter skada senast och bör vara betydligt bättre nu. Spåret är inget hinder då hon är ruggig från start. Vinka gick rekord senast och bör vara bland de tre. Love Is är sparsamt startad men går frammåt hela tiden och bör passas här!

Lopp2:

Bäckdalens Okey verkar ha hittat formen och tar nog sin andra seger. Frågetecken för de norska hästarna.

Lopp3:

Här bilr det hårt mellan Edgar och Lojstas Starlight, Fördel innerspåret för Edgar? Fritz håller undan till 3dje platsen.

Lopp4:

Foxy Red besitter otroliga fartresurser men utmanas här av Amandah Anderssons Norrskenets Jupiter som sällan ger sig vi kamp.

Lopp5:

Sobel JSA var inte riktigt sig själv senast och frågan är om han hunnit hitta tillbaka till den tidigare formen nu. Yre Däremot verkar trivas med sommaren och såg riktigt fin ut senast!

Lopp6:

Razmus Raid vinner detta stort bara han håller sig på banan. Närmast följer en liten men naggande god Molltas Leaf.

Lopp7:

Risarvens Melker vinner före Björksta Trolltrix och Ossy.

Lopp8:

Mattinata leder från start till mål. Airiel jagar närmast och Lojstas Starlight får svårt att hinna ikapp från dryga tillägg.

Lopp9:

Foxy Red står bra inne och vinner detta före Solos Unika Primula. Telia tar tredje platsen.

marika-J
0

Tror Starre tar en dubbel! Lycka till Benedicte! Glad

amandahandersson
0

Kul att många tror på både Razmus Raid och Norrskenets Jupiter! Vad gäller "Juppes" prestation så kan jag inte göra så mycket mer än att bara heja på syrran, men när det gäller "Musse" så ska jag defintivt göra mitt bästa för att hålla honom i trav kvar på travbanan ;)

Belindaa
0

#39 haha!

Pinto_4ever
0

#37 vad kul att du tror på mattinata i monté loppet! :D  själv red jag henne igår å hon gick kanon, men man vet aldrig med tävlings nerver osv! ;)

amandahandersson
0

#34, Sara, ska inte du tippa? ;)

BodenPerre
0

Lycka till nu allihoppa  ;)

ingen fler som har lust att tippa?! hehe
om nån ska fota så får ni jätte järna fota Müsli lopp 2 nr 2 och Telia lopp9 nr 7 :D
jag ska he kameran i händerna på mamma så hon fotar lite men hon ska även hjälpa till i stellet å byta vagnar osv så hon kommer tyver inte att kunna fota alla lopp :P

Karsk
0

#42 skulle ha gjort det, men har tyvärr inte riktigt tid just nu

Belindaa
0

#43 Jag kommer mest troligt finnas där och fota. Försöker i så fall fånga Müsli och Telia på bild!

BodenPerre
0

#45 okej tackar :D

Benedicte
0

#38 Tackar :D

Zeleno
0

Nu har jag tråkigt  och har inte alls särskilt bra koll på hästarna uppe i landet men gör ett försök ^^

Lopp 1:

Detta lopp är ganska öppet, har som sagt ingen super koll på landets övre del, men tror Gervalds Saga tar täten följt utav Vinka och sedan Mattinata och Fröken Tussi. Gervalds Saga gick rekord i näst senaste starten och gick även en fin tid i senaste starten. Tror hon kan vinna före Vinka och trea Mattinata.

Gervalds Saga - Vinka - Mattinata

Lopp 3:

I detta lopp tar Lojstas Starlight och efter där kommer Fritz och Edgar. Tror det är dom här tre det handlar om hela loppet och att Lojstas Starlight tar vinsten före Edgar och Fritz.

Lojstas Starlight - Edgard - Fritz

Lopp 5:

Tror Sobel JSA tillsamans med Solos Xtra tar täten men får snart sällskap av Ariel som vart diskad i förra loppet men giick nytt rekord i starten innan det. Detta lopp tror jag ändåSobel JSA tar och han får sin 4:e års seger. Två blir Solos Xtra och trea Ariel.

Sobel JSA - Solos Xtra - Ariel

Lopp 6:

I detta lopp finns det väl bara en vinnare? Håller Razmus Raid sig på benen och sköter sig så ska nog detta gå hem. Men där efter blir det desto hårdare.. Tror det blir Jako KL och Hults Ramir som får slåss om andra och tredje platsen.

Razmus Raid - Hults Ramir - Jako KL

Lopp 7:

Ossy ska nog kunna ta täten och även hålla in i mål. Björksta Trolltrix och Risarvens Melker håller sig där bakom Ossy och gör upp om andra och tredje plats.

Ossy - Risarvedens Melker - Björksta Trolltrix

Lopp 8:

Solos Xtra och Ariel tar täten ganska fort och drar ifrån en bit. Frågan är hinner Lojstas Starlight ikapp? Gör han det är han farlig. Han bör ivarje fall vara bland dom tre.

Ariel - Lojstas Starlight - Solos Xtra

Jag är verkligen inte bra på att tippa men gjorde det som lite tidsfördriv :) ^^

sm_eminent
0

jag orkar inte tippa men lycka till alla själv tävlar jag i monten emd yre och med eminent :D

linlan
0

fota gärna Foxy Red nr 6 lopp 4 och nr 6 lopp 9! :D

amandahandersson
0

Puttar upp! Fler tippningar! :)

linlan
0

kan prova på en tippning ;d

lopp 1. Gervalds Saga

lopp 2. Bäckdalens Okey

lopp 3. Lojstas Starligt

lopp 4. Kör själv

lopp 5. Sobel JSA

lopp 6. Razmus Raid

lopp 7. Ossy

lopp 8. Airiel

lopp 9. kör själv :)

clarro
0

Hur har det gått? =)

http://carolineforsner.blogg.se/

sm_eminent
0

grattis amanda och razmus :D

och grattis evelina :D

och säkert grattis någon mer ;P

Belindaa
0

Woho, tippade rätt i lopp 5! Flört

fredrikaa
0

Amandah och Razmus fick tiden 2,12,8 *! :)

Hunden är din bästa vän

ristrom.blogg.se

Juliaolofsson
0

Grattis Amandah!! Vilken tid FörvånadSkrattande

Karsk
0

Grattis alla segrare :)

MagganS-B
0

Ingen tippade rätt i lopp 1! Men vem kunde tro att Lajban skulle sänka så mycket…..Grattis! Grattis också till Gervalds Saga vars mamma jag ägt…..

Belindaa
0

#59 Ja precis! Blev väldigt förvånad.

atjoo
0

#59 jag och saga tackar :)