Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettallmänt
Läst 210 ggr
Carl-Henrik
0

Ponnytravklubbarnas hemsidor

Vad tycker du ska finnas på ponnytravklubbarnas hemsidor? Finns det något intresse av att klubbarna har hemsidor? Vad är intressant att se och läsa om?

• Tävlingsresultat?
  • Bilder från tävlingarna? Få och stora bilder eller många mindre?
  • Intervjuer med kuskarna i klubben?
  • Medlemmarnas resultat på andra banor?
  • Championligor?
  • Annan statistik, banrekord och liknande?
  • Annonser?
  • Information inför tävlingar?
  • Annat? Kom gärna med lite kreativa förslag och idéer.

Skriv gärna och berätta vad du tycker är intressant och vill se mer av

VeronicaP
0

Jag gillar ju när det är bilder, resultat från hemma tävlingar och även när klubbens ekipage varit och tävlat på borta plan och då vill jag veta om alla och inte bara dem som har vunnit.

All information i allmänhet , eg om det kommer lite nya regler tex som man kannske inte riktigt hänger med på , fast då måste ju den som gör hemsidan få den informationen med, lite info från styrelse möten kankse inte hade varit så fel heller så man vet vad som händer på klubben.

Kommer säkert på mer senare *ler*

ryttarn
0

Det viktigaste är att sidorna uppdateras ofta, något som de flesta klubbar är tokdåliga på….

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

VeronicaP
0

Något som jag tycker är viktigt med är att medlemmarna faktiskt mailar hemside ansvarig om de varit iväg med sina ponnyer , eller annat kul som de tycker ska finnas på sidan , inte lätt för den som sköter hemsidan att ha koll på allt och alla …..*ler*

Karamella
0

jag tycker det skulle vara roligt med intervjuer och bilder på kuskarna i klubben, annonser är bra ,efterlys lite roliga berättelser från kuskarna om tex en speciel tävlingsdag eller när dom skaffade ny ponny mm.

tessa_
0

Det viktigaste är kannske resultat, kannske tävlingar på den banan, lite insprängda (men går ju ändå att läsa på sptf så det behövs ienglitgen inte) Sen kannske Bilder det är alltid kul, men mycke bilder ;)
kuskar i klubben är också kul att ha,
statestik över banan, gästbok, kannske länkar om man vill komma till andra banor, "köpes och säljes",
finns mkt ;)

Carl-Henrik
0

Tack för svaren, jag håller till stor del med er om vad som är viktigt.

#2 Hur ofta behöver man uppdatera för att det ska vara bra? Och vad kan man uppdatera om när det inte är några tävlingar?

#3 Jo, jag vet hur det är, man försöker få med alla och så länge man lyckas är det ingen som säger något men om man glömmer någon så hör de av sig direkt… Jag tycker också att det är trevligt med resultat från andra banor, även på de ekipage som inte vinner.

#4 Berättelser från kuskarna är en god idé även om det kräver att kuskarna ställer upp och skriver och skickar in till hemsidan. Men det kan vara värt att prova.

Är det inte fler som har synpunkter eller idéer?

ryttarn
0

För att hemsidan skall vara atraktiv bör den under tävlingssäsongen uppdateras minst en ggr i veckan. Sammanställning av resultat för ekipage som startat tex.

Under "lågsäsong" finns ju möjligheten att försöka plocka in kuskintervjuer, förväntningr inför nästa säsong, repotage om uppfödare, tävlingsstall mm mm.

Skräckexempel på dålig uppdatering är när det tar två till tre veckor efter att klubben har haft ett evenemang innan hemsidan uppdateras.

Ett skräck exempel, enligt min, mening var en klubb som hade mästerskapstävlingar. Nästan tre veckor tog det innan sidan uppdaterades med en liten bild och lite text om resultatet i loppet. Samtidigt var det en betydligt större bild centrerad på sidan på webmasters dotter som tagit sin första seger på två år (i ett vanligt lopp på en bana i granndistriktet). Så får det absolut inte fungera….

En sak som jag tror många klubbar missar är att ha en person som är informationsansvarig. Denna person skall ansvara för att organisera informationsflödet. Inte nödvändligtvis skapa all information, men ligga på så att repotage, bilder, intervjuer osv fixas. Många klubbar verka tro att det löser sig själv. Sen gäller det att ha en webmaster som har tid och kunskap. Även här falerar man ofta.

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

[Zenitha]
0

Jag håller med om uppdateringen, det är det viktigaste för att då visar webbmastern att han/hon bryr sig om klubbens hemsida. Men som sagt, det krävs att webbmastern är engagerad och har tid. Sen är det roligt om man lägger ner lite mer tid på hemsidans utseende om möjligt också, vissa hemsidor ser bedrövliga ut (läs: ***CENSUR!*** hemsida) och då känns det bara oengagerat.

Klubbsidor är också ett bra sätt att få ut information, speciellt från styrelsemöten och andra sorts möten. Att lägga ut protokoll från just styrelsemöten borde vara obligatoriskt så medlemmarna inte famlar i mörker gällande vad som händer i klubben.

Annars vill jag gärna ha lite roliga saker från allt möjligt inom klubben, bilder och text från event knutna till klubben, lite intervjuer med klubbkuskar och ja, mycket bilder! Det är alltid kul att se på (en bild säger mer än tusen ord som man säger). Små tävlingar är alltid kul, som t.ex. bildfrågan på ponnytravet.com var en rolig idé, alltid roligt när det blir mer interaktivt mellan sidan och läsaren, så att man känner att man kan påverka och inte bara läser en bok.

Komemr inte på något mer just nu =)